هشدار تکرار سیل‌های محلی در ارتفاعات مازندران

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با هشدار احتمال وقوع سیلاب‌های محلی به‌ویژه در ارتفاعات استان، اظهار کرد: احتمال وقوع بارش‌های رگباری در کجور، بلده، لاریجان، بندپی شرقی، مرزن‌آباد، سوادکوه، سوادکوه شمالی و کیاسر وجود دارد.
کد خبر: ۱۴۶۳۰۵۸

 به گزارش جام جم آنلاین مازندران،باتوجه به صدور هشدار جوی هواشناسی مازندران و تداوم ناپایداری همرفتی شاهد رگبار و رعدوبرق پراکنده در آسمان استان هستیم.

منطقه اثر این سامانه دامنه‌ها و ارتفاعات‌ استان مازندران است که به‌دنبال این سامانه به‌ویژه ساعات بعدازظهر و شب تا روز چهارشنبه ۱۳ تیرماه شاهد رگبار و رعدوبرق پراکنده، وزش باد و در مناطق کوهستانی با احتمال تگرگ در استان هستیم. احتمال آب‌گرفتگی و وقوع سیلاب نقطه‌ای و محلی و پُرآب شدن رودخانه‌های استان، ️صاعقه و ریزش سنگ و اختلال در تردد جاده‌ها و محورهای کوهستانی از مخاطرات این سامانه بارشی است.

حسینعلی محمدی مدیرکل مدیریت بحران مازندران با هشدار احتمال وقوع سیلاب‌های محلی به‌ویژه در ارتفاعات استان، اظهار کرد: احتمال وقوع بارش‌های رگباری در کجور، بلده، لاریجان، بندپی شرقی، مرزن‌آباد، سوادکوه، سوادکوه شمالی و کیاسر وجود دارد. وی با تاکید بر پرهیز از تردد در مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌های مازندران، خاطرنشان کرد: خودداری از توقف در مناطق دامنه‌ای از نکات قابل تاکید برای پیشگیری از وقوع خسارت در سیلاب محسوب می‌شود.مدیرکل مدیریت بحران مازندران بیان کرد: همچنین پرهیز از اسکان و برپا کردن چادرهای مسافرتی در حاشیه و بستر رودخانه‌ها، مسیل‌ها و مناطق مرتفع استان، احتیاط در فعالیت طبیعت‌گردی در ساعات بعدازظهر نیز باید مورد توجه باشد.محمدی با اعلام اینکه دامداران دام‌ها را بع مناطق امن هدایت کرده و از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع خووداری،کنند، تصریح کرد: پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی و سایر اقدامات پیشگیرانه مورد تاکید است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها