علی نیکزاد نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت:

آیت الله رئیسی مزد خدمت خود را با شهادت گرفت

معاون آموزش، پژوهش و فناوری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت:

دستگاه‌ها برای تحقق سند ملی شهید جمهور در حوزه کتاب همکاری کنند

«سند ملی خواندن و ترویج مطالعه مفید» آخرین اقدام و یادگار مهم شهید جمهور آیت‌الله رئیسی در حوزه کتاب و فرهنگ کتابخوانی است و همکاری دستگاه‌های مختلف به‌ویژه سازمان‌های فرهنگی برای اجرا و تحقق بند‌های آن ضرورت دارد.
کد خبر: ۱۴۶۲۹۰۸

به گزارش جام جم آنلاین،سید باقر میرعبداللهی در نشست تبیین سند ملی خواندن و ترویج مطالعه مفید که به صورت ارتباط ویدئویی با مدیران و کارکنان اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: شهید آیت‌الله رئیسی با هدف ترویج بهتر مطالعه و نهادینه شدن آن در جامعه، سند مهم و معتبری با عنوان «سند ملی خواندن و ترویج مطالعه مفید» را به عنوان آخرین اقدام در حوزه کتاب به یادگار گذاشته است.

دستگاه‌ها برای تحقق سند ملی شهید جمهور در حوزه کتاب همکاری کنند
وی افزود: این سند مشتمل بر ۱۴ ماده، ۶ تبصره و بر اساس مصوبه شورای فرهنگ عمومی کشور در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده و مقررات مغایر با آن فسخ خواهد شد.
معاون آموزش، پژوهش و فناوری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به این که دبیرخانه اجرایی سند در نهاد مرکزی کتابخانه‌های عمومی کشور مستقر و فعال است، افزود: دبیرکلی و پیگیری تحقق مصوبات و مواد این سند بر عهده نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است.
میرعبداللهی گفت: منابع مختلف کتابخانه‌ای برای اقشار مختلف جامعه در شرح این سند لحاظ شده و ۲۱ دستگاه جهت اجرا و تحقق مفاد سند، همکاری خواهند کرد.
وی افزود: شهید جمهور برای اجرای این سند ملی تاکید کرده و خواستار همراهی دستگاه‌های اداری از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شده بود و امیدواریم مخاطبان سند با مشارکت نهاد کتابخانه‌های عمومی جهت به ثمر نشستن مفاد سند، مجدانه همکاری کنند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل نیز در این نشست گفت: میزان همکاری دستگاه‌های اداری به‌ویژه دستگاه‌های فرهنگی با کتابخانه‌های عمومی از دغدغه‌های همیشگی ماست و امیدواریم با اجرای این سند، همکاری‌ها با اداره کل کتابخانه‌های عمومی و ادارات تابعه آن در استان افزایش یابد.
دستگاه‌ها برای تحقق سند ملی شهید جمهور در حوزه کتاب همکاری کنندپروانه رضاقلیزاده افزود: در سند ملی خواندن و ترویج مطالعه مفید که از یادگار‌های ماندگار شهید جمهور آیت‌الله رئیسی است، بر همکاری دستگاه‌هایی همچون آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، راه و شهرسازی، تبلیغات اسلامی، صدا و سیما، فرهنگ و ارشاد اسلامی و نظایر آن تاکید شده است.
محسن باکفی، کارشناس مسئول انجمن‌ها و امور مشارکت‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل هم در ادامه این نشست، سوال با موضوع «تفاوت خواندن و مطالعه» را برای حاضران و اعضای مرتبط از ناحیه ویدیوکنفرانس مطرح کرد.
در ادامه این جلسه، تنی چند از مسئولان و فعالان حوزه کتاب و کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل به شرح نقطه نظرات خود راجع به چگونگی ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه پرداختند و سرانجام با اهدای هدایایی از استاد ناصح شاعر اردبیلی و خادم حرم امام رضا (ع) و همچنین از امیر سیدرضی‌الدین سیدحاتمی جانباز دفاع مقدس و دارنده نشان فداکاری تجلیل شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها