با هدف تسریع در پیگیری تخلفات قضایی صورت گرفت؛

افتتاح دفتر صلح‌یاران سلامت در دانشگاه علوم پزشکی همدان

طرح صلح‌یاران سلامت با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان و مدیرکل دادگاههای عمومی و انقلاب استان همدان افتتاح شد و صلح‌یاران سلامت دانشگاه معرفی شدند.
کد خبر: ۱۴۶۲۸۳۴

به گزارش جام جم آنلاین همدان، دکتر مجذوبی  در نشستی که به منظور افتتاح طرح صلح‌یاران سلامت با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین پیرمحمد احمدوند، رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان همدان و مصطفوی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان برگزار شد اظهار داشت: مسائل و تخلفات حوزه سلامت در دو حوزه دانشگاهی و غیردانشگاهی بررسی می‌شود.‌

وی بیان کرد: دغدغه‌های غذا و دارو، بهداشت محیط و مسائل مرتبط با جامعه در حوزه بیرونی دانشگاه نمی‌تواند صرفاً با حضور صلح‌یاران مرتفع شود و نیازمند ورود مراجع قضایی است از این‌رو حمایت دستگاه قضا از حوزه سلامت اجتناب‌ناپذیر است. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: حقوق دانشگاه در برخی مسائل نیازمند حمایت نگاه حاکمیتی است چرا که مستقیما با حوزه سلامت ارتباط دارد. 

دکتر کیانی مدیر نظارت و اعتباربخشی دانشگاه نیز با اشاره به اینکه ارتباط با موضوعات و فضای حوزه سلامت مهمترین رویکرد در انتخاب صلح‌یاران بوده‌است، اظهار کرد: صلح‌یاران بر اساس موقعیت افراد در دانشگاه معرفی شدند تا مشارکت بیشتری در تحقق موضوعات مرتبط در حوزه سلامت صورت گیرد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین پیرمحمد احمدوند رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان همدان نیز در این خصوص گفت: در صنوف مختلف جامعه، شورایی شکل می‌گیرد که اگر تخلفی صورت گرفت ابتدا در خود شورای مربوطه بررسی شود و در صورتی که مرتفع نشد به مراجع قضایی ارجاع شود. 

وی با اشاره به افتتاح طرح صلح‌یاران نظام سلامت عنوان کرد: از هر تلاشی که منجر به کاهش ورودی دادگاه شود استقبال می‌کنیم و در این راستا شکل‌گیری صلح‌یاران سلامت ایده خوبی است که امید است تداوم یابد.‌

حجت الاسلام و المسلمین احمدوند ادامه داد: شورای حل اختلاف استان، در زمره ۳ استان برتر است و پرونده‌های این شورا تا حدود ۵۰ درصد به سازش منجر می‌شود که از نورم کشوری بالاتر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها