مهدی ترابی از سه ماه قبل با تراکتور قرارداد بسته بود

همان سناریوی همیشگی

بازی‌های این فصل لیگ‌برتر که تمام شد و هواداران تیم قهرمان سرخوش از موفقیت تیم‌شان بودند و هواداران تیم‌های سقوط کرده به لیگ یک دلزده از فوتبال‌، هواداران پرشور تراکتور اوضاعی را تجربه کردند که برای‌شان چندان تازه و عجیب نبود. بعد از اتمام هر فصل لیگ‌برتر، آنها با یک سناریو تکراری رو‌به‌رو می‌شوند. مالک این باشگاه اعلام می‌کند از تیمداری خسته شده و به قول معروف عطای تیمداری را به لقایش می‌بخشد.
کد خبر: ۱۴۶۲۸۰۲
همان سناریوی همیشگی
 
بعد از اعلام این خبر، همه چیز در سکوت ادامه پیدا ‌می‌کند تا این‌که مالک تراکتور ناگهان اعلام ‌می‌کند به دلیل درخواست‌های مکرر هواداران، دوباره تیم را در اختیار می‌گیرد و قرار می‌شود با کلی بازیکن مطرح فصل جدید را شروع کنند. این سناریو دقیقا امسال هم تکرار شد، اما این بار چند تفاوت جزئی داشت.برخلاف سال‌های گذشته که تیم برای چند هفته عملا رها می‌شد، این بار سعید مظفری‌زاده که فصل قبل به عنوان سرپرست در این تیم بود، به عنوان مدیرعامل انتخاب شد تا جایگزین هوشنگ نصیر‌زاده شود. از آن طرف، در سال‌های گذشته معمولا روند جذب بازیکنان نامی و ستاره، بعد از بازگشت آقای مالک انجام می‌شد. اما این بار و در روزهایی که تراکتور عملا مالکی ندارد، شایعات متعددی در مورد جذب ستاره‌ها شنیده می‌شود. در تازه‌ترین مورد هم آن‌طور که مظفری‌زاده خبر داده، محمد‌رضا زنوزی جمعه شب با تعدادی از هواداران تراکتور دیدار داشت و آنها بر ادامه حضور او در این تیم تاکید داشتند. مهم‌ترین خروجی این جلسه، تاکید برحضور پرقدرت تراکتور در فصل نقل و انتقالات تابستانی بود. حالا مشخص نیست چطور تیمی که مالک آن همچنان اصراربه واگذاری‌ آن دارد،قراراست درنقل‌وانتقالات پرقدرت حاضرشودودرراستای خواسته هواداران حرکت کند.شایعات و خبرهای رسیده ازخریدهای جدید تراکتور حاکی ازاین است که سناریو امسال از چند ماه قبل کلید خورده است.   
     
افشاگری نزدفوتبالیکان ترابی
مهدی ترابی با باشگاه تراکتور قرارداد بسته و در فصل جدید برای این باشگاه تبریزی توپ می‌زند. البته در روزهای اخیر شایعاتی به گوش رسیده مبنی بر این‌که پرسپولیس درتلاش است تا این بازیکن را برگرداند که البته بی‌پایه و اساس است چراکه خود قرمزها می‌دانند ترابی رفته و دیگر برنمی‌گردد.حالا نزدیکان این بازیکن موضوعی را فاش کرده‌اند که بسیار جالب توجه است. آنها می‌گویند مهدی ترابی از سه ماه قبل با مدیران باشگاه تراکتور توافق و همان زمان اعلام کرد به طور قطع به این باشگاه ملحق می‌شود. طبق قانون بازیکنانی که قراردادشان رو به اتمام است، بدون هیچ مشکلی می‌توانند با باشگاه دیگری مذاکره کنند. این اتفاق برای مهدی طارمی رخ داد. او در نقل و انتقالات زمستانی با باشگاه اینتر به توافق رسید تا در فصل جدید برای این باشگاه توپ بزند.بنابراین مهدی ترابی و تراکتور هم کار غیرقانونی انجام ندادند و مذاکرات خود را در زمان نقل و انتقالات زمستانی آغاز کردند. نزدیکان این بازیکن می‌گویند همان زمان توافقات نهایی بین طرفین حاصل شد و مشخص بود زنوزی مالک تراکتور قصد دارد برای فصل جدید تیمی قدرتمند ببندد. تراکتوری‌ها در همان زمان به ترابی گفته بودند منتظر خریدهای بزرگ این باشگاه باشد. مبلغ توافقی بین طرفین هم یک میلیون دلار بود که تراکتور اعلام کرد پول را به به این بازیکن پرداخت خواهد کرد، یعنی به دلار. بنابراین اگر قیمت دلار بالا برود، مهدی ترابی اصلا نگران تورم نخواهد بود! جالب اینجاست که پرسپولیسی‌ها اصلا از این مساله با خبر نبودند و بعد از پایان لیگ سر وقت این بازیکن رفتند تا با او مذاکره کنند. ترابی هم در طول مذاکرات خیلی بی‌میل نشان می‌داد. او در هفته‌های اخیر هم به طور کامل سکوت کرده تا مبادا خیلی در اخبار باشد و هواداران موضع تندی علیه‌ او بگیرند. بنابراین به خوبی می‌توان فهمید ماجرای واگذاری تراکتور و خستگی زنوزی هم کاملا ساختگی بوده چراکه از ماه‌ها قبل فعالیت‌هایش را برای بستن تیم قوی آغاز کرده بود. او قصد داشت با این اقدام تنها توجهات استانی را به سمت تراکتور معطوف کند و بتواند امتیازی بگیرد. زنوزی روز جمعه هم رسما اعلام کرد برای فصل جدید دوباره مالک تراکتور خواهد بود و مشکلی وجود ندارد. زنوزی همچنین خبر از بستن تیمی قدرتمند برای فصل جدید داد، تیمی که بتواند سرانجام قهرمان رقابت‌های لیگ‌برتر شود. آنها به باشگاه‌های دیگر اعلام کرده‌اند ستاره‌های خود را به آنها نمی‌دهند. به طور مثال باشگاه استقلال در تلاش بود تا عارف آقاسی را جذب کند ولی مدیران باشگاه تبریزی گفتند به هیچ وجه او را نمی‌فروشند. درباره امیرحسین حسین‌زاده هم بحث همین بوده. نکونام همچنان این بازیکن را می‌خواهد ولی تراکتور او را نمی‌فروشد. آنها برای خط حمله ترابی را جذب کرده‌اند و با دانیال اسماعیلی‌فر هم پیش قرارداد بسته‌اند. بخشی از دستمزد این بازیکن هم هفته گذشته در تهران پرداخت شد تا مشخص شود فعلا متمول‌ترین تیم لیگ ایران تراکتور است. آنها بخش خصوصی هستند و از بودجه دولتی ارتزاق نمی‌کنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها