نوار نقاله چیست و چه انواعی دارد؟

نوار نقاله در مکان های مختلف اعم از کارخانه ها، کارگاه های تولیدی کوچک و بزرگ، مراکز خرید، فرودگاه ها و… جهت جابجایی محصولات مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. می توانید دستگاه نوار نقاله صنعتی را به صورت مستقل و یا با ترکیب دیگر ماشین آلات صنعتی استفاده کنید. اگر قصد خرید یکی از مدل های نوارنقاله را دارید در این بخش به معرفی انواع نوار نقاله و کاربرد آن ها در صنایع مختلف می پردازیم تا بتوانید بهترین مدل را با توجه نوع کسب و کار خود انتخاب کنید.
نوار نقاله در مکان های مختلف اعم از کارخانه ها، کارگاه های تولیدی کوچک و بزرگ، مراکز خرید، فرودگاه ها و… جهت جابجایی محصولات مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. می توانید دستگاه نوار نقاله صنعتی را به صورت مستقل و یا با ترکیب دیگر ماشین آلات صنعتی استفاده کنید. اگر قصد خرید یکی از مدل های نوارنقاله را دارید در این بخش به معرفی انواع نوار نقاله و کاربرد آن ها در صنایع مختلف می پردازیم تا بتوانید بهترین مدل را با توجه نوع کسب و کار خود انتخاب کنید.
کد خبر: ۱۴۶۲۳۵۶

نوار نقاله چیست و چه کاربردی دارد؟

نوار نقاله متشکل از صفحات متحرک از جنس فلز و لاستیک می باشد که به واسطه ی موتور و گیربکس قابلیت حرکت دارند. شما می توانید به کمک دستگاه نوار نقاله جابجایی انواع محصولات، کالاها، قطعات و مواد فله را در مدت زمان کوتاهی انجام دهید.

در مورد کاربرد نوار نقاله باید بگوییم که امکان استفاده از انواع نوار نقاله برای کاربردهای مختلف اعم از

  • توزیع محصولات، قطعات 

  • انبارداری

  • منتقل کردن وسایل در فرودگاه ها، پست خانه ها و…

  • انتقال گیاهان برداشت شده در صنعت کشاورزی

  • انتقال مواد غذایی در صنایع غذایی

  • تاسیسات ساخت و تولید محصولات

  • توزیع محصولات در خرده فروشی ها و عمده فروشی ها

  • دسته بندی و مرتب سازی محصولات

وجود دارد.

نوارنقاله با توجه به طول مسیر و میزان وزنی که قادر به جابجایی هستند در مدل های مختلف طراحی و تولید می شوند.

آشنایی با انواع نوار نقاله شیرزاد ماشین البرز

در این بخش به بررسی انواع نوار نقاله خواهیم پرداخت تا با ویژگی‌ های آن‌ ها آشنا شوید.

نوار نقاله زنجیری 

نوار نقاله زنجیری دستگاهی برای جابجایی مواد در خطوط تولید کارخانه ها و کارگاه ها می باشد. از نظر نوع طراحی متشکل از تعدادی چرخ دنده و زنجیر می باشد و حرکت نوار نقاله زنجیری از طریق چرخش آزاد دندانه های چرخ دنده ها در طول زنجیر انجام می شود.

نوار نقاله های زنجیری از ظرفیت بالایی جهت حمل و نقل مواد و قطعات حجیم و سنگین برخوردارند و همین موضوع باعث می شود تا در صنایع معدنی و خودروسازی مورد استفاده قرار بگیرند.

نوار نقاله ناودانی

نوار نقاله ناودانی از نظر شکل ظاهری شبیه به ناودان می باشد که متشکل از بخش های مختلف اعم از سر نقاله، وسط نقاله، پایه های نقاله می باشد. با استفاده از این دستگاه می توان اجسام را از یک سطح به سطح دیگر منتقل کرد. این نوار نقاله عموماً جهت حمل و نقل مواد و محصولات در بین طبقات مورد استفاده قرار می گیرد.

این مدل از نوار نقاله دارای یک محیط بسته دایره ای می باشد که حول یک مسیر ثابت در حال گردش می باشد و به هنگام چرخش کالاها و اجسام مختلفی را در طول مسیر جابجا  می کند.

نوار نقاله ناودانی در سیستم حمل معادن، تولید شن و ماسه، صنایع متالوژی، صنایع غذایی، صنایع بسته بندی و… استفاده می شود.

نوار نقاله غلطکی 

نوار نقاله غلتکی شامل یک سری غلتک و رولیک هایی می باشد که این قطعات بر روی یک بدنه ی مخصوص از ورق خمکاری (ناودانی) قرار می گیرد. شما می توانید کالاها و اجسام مد نظر خود را که به خاطر سنگینی بیش از حد توسط الکتروموتور و تسمه های انتقال قدرت منتقل کنید.

نوار نقاله صنعتی غلطکی که در بین دو ریل موازی کانوایر ثابت شده اند تشکیل می شود. حرکت اجسام بر روی کانوایر غلطکی با چرخش غلطک ها انجام می شود که با چرخش غلطک ها اجسام بر سطح کانوایر به جلو رانده می‌ شوند. کانوایر غلطکی ممکن است از نوع دستی یا گرانشی باشد.

کانوایر غلطکی به عنوان ساده ترین نوع سیستم های نقاله می باشد و شما می توانید جهت جابجایی بسته ها در فرودگاه یا ادارات پست، بارگیری کالا در اسکله یا در خطوط مونتاژ از آن استفاده کنید.

نوار نقاله بارگیری

نوار نقاله بارگیری (نوار نقاله متحرک) دستگاه کاربردی جهت جابجایی و انتقال مواد می باشد. خود این دستگاه قابلیت جابجایی دارد و از نظر ساختاری همانند نوار نقاله های ثابت و معمولی هستند. این مدل از نوار نقاله متحرک طول کوتاه تری دارند و معمولاً بر روی چرخ قرار می گیرند.

امکان بهره گیری از یک سیستم پیوسته در مسیرهایی می باشد که صاف و سر راست نیستند و یا پیچ و خم دار یا متغیر می باشند و یا به شکل ترکیبی از این ها می باشند وجود دارد.

نوار نقاله اسپیرال

نوار نقاله اسپیرال باعث اتوماسیون شدن فرایندهای تولید، افزایش سودآوری و صرفه جویی در کسب و کار شما خواهد شد. این نوار نقاله در بین تولیدکنندگان محصولات غذایی محبوبیت بیشتری دارد و می توانید برای جابجا کردن کالاها در ارتفاع های متفاوت از آن استفاده کنید.

به طور کلی این دستگاه مناسب برای قسمت هایی می باشد که فضای کاری آن ها محدود می باشد. همچنین در خطوط تولید بزرگ برای گرم و سرد کردن کالاهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

نوار نقاله مغناطیسی

نوار نقاله مغناطیسی جهت منتقل کردن آهن و فولادها مورد استفاده قرار می گیرند. فلزاتی که قابلیت جذب شدن دارند توسط این نقاله جذب می شود و به حرکت درمی‌ آید.

این دستگاه در دو مدل نوار ثابت و نوار متحرک طراحی می شود. بر سطح بستر کانوایر مغناطیسی آهنرباهایی قرار گرفته است که قطعات حاوی آهن را به خود جذب می کند. به این ترتیب می‌ توان این قطعات را با دقت بالا و نیز به صورت عمودی جابجا کرد.

به خاطر جذب تراشه‌ های آهنی بیشترین کاربرد را هنگام ماشین کاری دارند.

نوار نقاله از کجا بخریم؟

برای این که بتوانید با توجه به شرایط کاری یکی از مدل های نوارنقاله صنعتی را برای خرید انتخاب کنید گروه تولید شیرزاد ماشین تولید کننده ی مدل های مختلف نوار نقاله می باشد و شما می توانید از طریق تماس با همکاران ما (۰۹۱۲۱۱۶۷۶۸۳) و اعلام بودجه ی در نظر گرفته شده برای خرید بعد از دریافت مشاوره دستگاه مد نظر خود را برای خرید انتخاب کنید.

افزایش ظرفیت حمل نوار نقاله به درخواست مشتری امکان پذیر می باشد؟

افزایش ظرفیت حمل نوار نقاله از طریق افزایش عرض نوار و انتخاب تسمه‌ های مقاوم‌ انجام می شود.

چه زمانی باید تسمه نوار نقاله تعویض شود؟

فرسایش، پارگی و یا کاهش کارایی دستگاه نشان دهنده ی این است که تسمه نوار نقاله باید تعویض شود.

وزن قابل تحمل توسط نوار نقاله چقدر است؟

وزن قابل تحمل توسط نوار نقاله با توجه به فاکتورهای مختلف اعم از تسمه، ابعاد و استحکام اجزای آن تعیین می شود.

منبع: شیرزاد ماشین البرز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها