شور انتخابات، شرارت و جنایت غزه را کمرنگ نخواهد کرد

تعیین سرنوشت با صدای عدالت‌خواهی

خرداد و تیرماه ۱۴۰۳ با چند مناسبت و رویداد ملی و مذهبی متقارن شده است؛ ماه ذی‌الحجه‌ که ماه حج و ماه ولایت است، مناسبت روز مباهله و اعیاد قربان و غدیر و روز عرفه را در خود جای داده و از سوی دیگر موسم حج واجب و برپایی آیین با شکوه حج ابراهیمی است.
کد خبر: ۱۴۶۱۴۹۳
نویسنده مهدی توکلیان - عکاس و کارشناس رسانه
 
از سوی دیگر نیز انتخابات زود‌هنگام ریاست‌جمهوری پس از شهادت رئیس‌جمهور شهید در حال برگزاری است و مجموع این مناسبت‌ها و تولید روز‌افزون محتوای قابل دسترس در فضای مجازی و رسانه‌های نوین، شاید از اهمیت اتفاقات جهانی در مخاطب ایرانی بکاهد و مطالبه آزادی بشیر بی آزار نیز ناخواسته در فضای رسانه‌ای کمتر دیده شود؛ همان‌گونه که ظلم و کودک‌کشی نوار غزه این روزها نه فقط کم نشده است که بر تعداد حملات و توحش اشغالگران نیز افزوده شده و نباید از ذهن و اندیشه بیرون رود‌.
     
موج انتخابات
همزمان با موج انتخابات و جریان رسانه‌ای مناظرات، یادمان نرود که در گوشه‌ای از جهان، جهاد و مقاومت در جریان است؛ ماجرایی که به امروز باز نمی‌گردد‌ و ریشه آن‌ را می‌توان در قدم‌های جامانده تاریخ ردیابی کرد. اگر امروز لیبرال‌‎های بی‌موطن و شه‌دوستان غربت‌نشین غرب‌گزیده، کشف‌های تئوریک خود را در نوشته‌ها و گزارش‌های‌شان در رسانه‌های معاند و نوظهور و در فضای مجازی، رونمایی می‌کنند و هر روز یک سوژه را به عنوان مؤلفه پسرفت، استبداد و آرمان‌های جوانمرگ‌شده در میان اقلیت‌های محزون و به منظور تضعیف مشارکت نسل جدید ایران اسلامی برای تعیین سرنوشت سرزمین مادری‌ نشر می‌دهند، تاریخ در زاویه‌های غیرقابل مسدودش، افشاگر این موتیف‌های پرتکرار است؛ پرتاب گلوله‌های رسانه‌ای و هدفمندی که در پستوهای تاریخ معاصر به هدف نخورده و در بایگانی‌ها پوسیده خواهد شد.بشیر بی‌آزار و بسیاری از فعالان رسانه‌ای که در برابر جنایت‌های رژیم منحوس و فاسد اشغالگر در زندان به سر می‌برند، نیز نسل جوان و کنشگر همین سرزمین بوده و هستند که باید در هیاهوی شورانگیر و جذاب انتخاباتی به فراموشی سپرده نشوند. 
     
فریاد عدالت‌خواهی
اطلاع‌رسانی و اطلاع‌یابی در روزگار معاصر و اطلاع بهنگام از اخبار رویدادهای منطقه باعث می‌شود تا فریاد عدالت‌خواهی و مبارزه با ظلم و ستم کمرنگ نشود‌. آگاهی از رویدادهای داخلی در سرزمین اشغالی و دانستن وضع مردم مظلوم غزه در منظر حمایت از جبهه مقاومت، نباید تحت‌تاثیر اتفاقات داخلی فراموش شود. در روزهای اخیر که اختلاف نخست‌وزیر و ارتش نامشروع اسرائیل شدت گرفته است، این اختلاف نه فقط مانع کشتار وحشیانه مردم مظلوم غزه نشده است بلکه در مناسبت عید سعید قربان در غزه به‌رغم عید، حمله وحشیانه سربازان و جنگ، قربانیان تازه‌ای گرفته و تعدادی از مردم مظلوم غزه را به شهادت رسانده است. در حالی که همزمان از جنوب لبنان نیز گزارش‌های متعددی از درگیری نیروهای حزب‌ا... وارتش شرور اسرائیل در فضای اخبار جهان مخابره شده و اسرائیل بار دیگر به حزب‌ا... در مورد عواقب تشدید درگیر‌ی در امتداد مرزش با لبنان، هشدار داده و آمر‌یکا فرستاده ویژه‌ای را به منطقه فرستاده تا از جنگ تمام‌عیارمیان دو طرف جلوگیر‌ی کند که ‌با توجه به فضای انتخاباتی طبیعی است که روایت این روزهای منطقه درهیاهوی فضای رسانه‌ای و در فضای شبکه‌های اجتماعی، کمتر مورد توجه مردم قرار‌گیرد.
     
تلاش مذبوحانه منافقین
حقارت و عداوت دشمنان مقاومت و ایران اسلامی در تلاش مذبوحانه منافقین عزلت‌نشین در کشوری که مهد آزادی بیان خود را به جهان معرفی کرده‌، در حبس بدون دلیل بشیر، بارزوآشکار است؛ناگفته پیداست که تیرهای رسانه‌ای دشمنان جمهوری اسلامی ایران از همان نخستین شلیک‌ها اشتباه خرج‌گذاری شده است و نادان‌های بی‌شماری با دریافت‌های ناآگاهانه‌شان صرفا به دنبال مقابل هم قرار دادن ایران و جهان والقای انگاره دشمنی به افکار عمومی،تخصص منتقدان موسمی بوده وهست. چشم‌های تنگ‌نظر رسانه‌های معاند با تحریف تاریخ می‌کوشند تا از مهم‏ترین ویژگى‌های فرهنگی و اجتماعی انقلاب اسلامی ایران‌ طی چهار دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، چشم ‏پوشیده و انقلابى را که بر‌اساس پذیرش ولایت فقیه و مبارزه با ظلم و عداوت بر‌پا شده است را در منظر مردم جهان بی‌تفاوت و بدون خاستگاه مردمی، اعلام ‏کنند؛ حال آن‌که بى‏تردید مردم براى بر‌پایى احکام الهى در‌ جامعه‌ با اطاعت خود از فقیه جامع‌الشرایط، این انقلاب را آفریدند و چنانچه کسى بخواهد این واقعیت را در پس ایجاد شبهه‏هاى مختلف و ارائه پرسش‏هاى پر‌مغالطه درسپهر رسانه‌ای پنهان سازد، اساسا انقلاب اسلامی ایران را‌ نشناخته‌ و باورهاى آگاهانه مردم را درک نکرده، خیانتى آگاهانه به ساحت علم و شعور و اندیشه مردم فهیم و اندیشمند ایران اسلامی روا داشته است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها