مبارزه تمدنی ‌علیه جبهه کذاب
رهبر معظم انقلاب در دیدار فضلا، طلاب و مبلغین حوزه‌های علمیه تشریح کردند

مبارزه تمدنی ‌علیه جبهه کذاب

رهبر معظم انقلاب فرمودند:

دموکراسی نفرت، ممنوع

رهبر معظم انقلاب اسلامی در صحبت‌های اخیر خود فرمودند: «در رقابتهای پیش روی انتخاباتی بین نامزدها، اخلاق حاکم باشد؛ بدگویی کردن، تهمت زدن، لجن‌پراکنی کردن، کمکی به پیشرفت کارها نمیکند، به آبروی ملّی هم لطمه میزند.» ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
کد خبر: ۱۴۶۱۰۹۲

به گزارش جام جم آنلاین، رهبر معظم انقلاب اسلامی در صحبت‌های اخیر خود فرمودند: «در رقابتهای پیش روی انتخاباتی بین نامزدها، اخلاق حاکم باشد؛ بدگویی کردن، تهمت زدن، لجن‌پراکنی کردن، کمکی به پیشرفت کارها نمیکند، به آبروی ملّی هم لطمه میزند.» ۱۴۰۳/۰۳/۱۴

 «خط رهبری» در این گزارش به قلم امیر حمزه‌نژاد به موضوع «نفرت پراکنی» در عرصه‌ انتخابات به عنوان شیوه‌ای نادرست و نامناسب برای جلب توجه و کسب رأی می‌پردازد. 

متاسفانه گاهی در برخی انتخابات به جای رقابت ایجابی شاهد یک رقابت سلبی هستیم. 

 کاندیداها در این عرصه به جای معرفی گفتمان و برنامه‌های خود به سراغ اخذ رأی سلبی و آرای منفی می‌روند (رأیی که برای رأی نیاوردن کاندیدای دیگر در صندوق انتخابات ریخته می‌شود) و برای این منظور از ابزاری چون هراس‌افکنی و نفرت‌پراکنی علیه رقیب انتخاباتی استفاده می‌کنند. همین جاست که پای دموکراسی نفرت به عرصه سیاسی باز می شود.

 نفرت و هراس‌افکنی بعضا نیرویی قوی برای هدایت افکار_عمومی و جهت‌دهی به آرای مردمی است؛ چراکه هر فردی به طور ذاتی از خطر احتمالی اجتناب می‌کند. اینجاست که عملیات روانی جای برنامه و تدبیر سیاسی را می‌گیرد و تخریب‌ کاندیدای مقابل به اصل رقابتی تبدیل می‌شود و اکثریتی که شکل می گیرد بر اساس نفرت‌پراکنی و هراس‌افکنی است و درست در همین برهه‌ زمانی «دموکراسی نفرت» سر برآورده و شکل می گیرد.

 در کشورهایی مثل آمریکا نفرت‌پراکنی به حربه‌ای برای پُر کردن سبد رإی تبدیل شده است. مسئله‌ای که در رقابت دونالد ترامپ و جو بایدن دیده می‌شود و در حوزه‌ علم ارتباطات، نشست‌های علمی فراوانی پیرامون آن برگزار شده است.

 دولتی که با این ترفند عملیات روانی روی کار بیاید نیز با توجه به اینکه امر سیاسی را تخریب و نفرت‌پراکنی کرده است، بر همین اساس نیز دولت‌داری می‌کند و اغلب شیوه‌ حکمرانی و اجرایی خود را با غوغاسالاری پیش می‌برد.

 خوشبختانه در دوره‌ قبل انتخابات ریاست جمهوری و دوره‌ فعلی کاندیداها تا حد زیادی فضا را به سمت جاری کردن مردم‌سالاری واقعی هدایت کرده‌اند. تا جایی که یکی از کاندیداها با این اعتراض از سوی برخی اعضای جریان خود مواجه شده که چرا به سمت جنجال‌سازی و مواجهه و درگیری با حاکمیت نرفته است!

 ایجاد این فضا این امیدواری را به‌وجود آ‌ورده که در مناظرات تلویزیونی نیز ادامه یابد. منشی که شخصیت‌های سیاسی چون شهید رئیسی به آن اهتمام ورزید و با وجود رقابت تنگاتنگ سیاسی توسط مردم انتخاب شد. حالا شاهد یک بلوغ سیاسی در جامعه هستیم و همین مطالبه از سوی مردم نسبت به کاندیداها وجود دارد که اخلاق‌مدارانه به رقابت با یکدیگر بپردازند و از دموکراسی نفرت پرهیز کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها