مدرسه خانوادگی
در گزارش امروز با راهکارهایی آشنا می‌شوید که به کمک آنها می‌توانید آموزش آنلاین را برای دانش‌ آموزان راحت‌تر کنید

مدرسه خانوادگی

توسعه یادگیری خودراهبر در پیش است

آموزش آنلاین طیف وسیعی از روشهای جدید را برای تسهیل یادگیری به روش تعاملی فراهم می‌کند.
آموزش آنلاین طیف وسیعی از روشهای جدید را برای تسهیل یادگیری به روش تعاملی فراهم می‌کند.
کد خبر: ۱۴۶۰۸۷۸
نویسنده دکتر حسین چناری - پژوهشگر و نظریه‌پرداز آموزش

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان در اینجا برخی از این روش‌ها که با آن آموزش آنلاین شیوه‌های تدریس را برای همیشه تغییر می‌دهد، آورده می‌شود.

  1. آموزش مجازی

به لطف پیشرفت‌های نرم‌افزاری و جلسات ویدیویی آنلاین، برگزاری کلاسهای مجازی اکنون بسیار آسان‌تر شده‌اند. دانش‌آموزان، دانشجویان و کارمندان می‌توانند وارد اتاق جلسه مجازی شده و در کلاس‌های پخش زنده با یک مربی که درسی را ارائه می‌کند، شرکت کنند. ثابت شده است که این یک روش بسیار مؤثر برای ارائه موفق آموزش از راه دور است.

  1. یادگیری از هر کجا و در هر زمان

آموزش حضوری مستلزم آن است که دانش‌آموزان در زمان برگزاری کلاس درس در یک اتاق همراه با معلم باشند اما آموزش آنلاین رویکرد انعطاف‌پذیرتری را ارائه می‌دهد که در آن دانش‌آموزان می‌توانند هر زمان که بخواهند به مواد آموزشی دسترسی داشته باشند و یادگیری ساده‌تری داشته باشند.

با تجربه یادگیری آنلاین، علاقمندان می‌توانند از طریق برنامه‌های تلفن هوشمند از هر کجا و در هر زمان محتوای آموزشی را مطالعه کنند.

  1. آموزش آنلاین یک به یک

بدون شک تدریس خصوصی یکی از مؤثرترین روش‌ها برای آموزش یک فرد است، زیرا در این روش صد در صد توجه معلم به دانش‌آموز خواهد بود. آموزش آنلاین این مسیر را نیز آسان و کم‌هزینه کرده است.

  1. به اشتراک‌گذاری مطالب

در طول همه‌گیری کرونا، خیلی از کودکان و نوجوانان به کلاسهای آموزشی دیجیتالی آنلاین که توسط مدارسشان ارائه شده بود، دسترسی داشتند. به لطف راه‌حل‌های پیشرفته سیستم‌های مدیریت یادگیری (LMS)‌، اکنون برای معلمان آسان‌تر از همیشه است که کتاب‌ها و جزوات آموزشی را با دانش‌آموزانی که می‌توانند از راه دور به آن‌ها دسترسی داشته باشند، به اشتراک بگذارند. فراتر از این، شبکه‌های اجتماعی نیز وجود دارد که دانش‌آموزان را قادر می‌سازد تا منابع آموزشی را بین خودشان به اشتراک بگذارند.

۵. VR و AR برای شبیه‌سازی سناریوهای دنیای واقعی

بسیاری از متخصصان یادگیری و توسعه معتقدند که واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) به طور قابل توجهی بر کیفیت یادگیری آنلاین تأثیر می‌گذارد.  تصور کنید اگر معلمان و اساتید بتوانند موقعیت‌های دنیای واقعی را شبیه‌سازی کنند تا یادگیرندگان بتوانند این موقعیت‌ها را کاملا ملموس تجربه کنند، آنگاه چقدر آموزش مؤثرتر خواهد بود. درست مانند خلبانی که با شبیه‌سازی و پرواز با هواپیمای آموزشی پرواز با هواپیما را یاد می‌گیرد، ابزارهای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده به دانش‌آموزان این امکان را می‌دهد تا سناریوهای متفاوتی را تجربه کنند و با ابعاد مختلف موضوعات آشنا شوند.

۶. تجربه یادگیری شخصی‌سازی شده

به لطف پیشرفت‌های هوش مصنوعی تجربه یادگیری شخصی‌سازی شده اکنون بیش از هر زمان دیگری امکان‌پذیر است. با استفاده از داده‌های جمع‌آوری‌شده از شبکه‌های آموزشی، سیستم‌های آموزشی اکنون می‌توانند توصیه‌های شخصی‌سازی‌شده‌ را برای هر سلیقه‌ای ارائه دهند.

۷. یادگیری خودراهبر

به طور سنتی، هم مدارس و هم شرکت‌ها جدول زمانی آموزشی را تعیین می‌کنند و به دانش‌آموزان، دانشجویان و کارمندان می‌گویند چه چیزی و چه زمانی یاد بگیرند. با این حال، بسیاری از علاقمندان خواهان فرصت‌های یادگیری مستقل و خودگردان هستند و می‌خواهند در اوقات فراغت خود در محل کار و زندگي دانش جدید را یاد بگیرند.

اکنون متخصصان یادگیری و توسعه آموزش ادارات و شرکتها بر ایجاد تجربیات یادگیری خودراهبر با استفاده از تکنیکهای یادگیری آنلاین تاکید می‌کنند. با استفاده از سیستم‌های مدیریت یادگیری که دانش‌آموزان را قادر می‌سازد تا با سرعت خاص خود به مطالب آموزشی آنلاین دسترسی داشته باشند، مدارس نیز همین مسیر را طی خواهند کرد.

به این ترتیب همه افراد می‌توانند خود را در مورد موضوعاتی که احساس می‌کنند بیشتر به آن‌ها علاقه‌مند هستند و با سرعتی که مناسب می‌دانند، آموزش دهند و یک برنامه یادگیری خودراهبر را تجربه کنند.

آموزش آنلاین یک تجربه یادگیری انعطاف‌پذیر ارائه می‌دهد که به راحتی برای همه در سراسر جهان قابل دسترسی است و این فرصتی است تا کل نظام آموزشی با استفاده از آن و حمایت از یادگیری خودراهبر امر آموزش را ارتقا بخشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها