افزایش مشارکت بدون دو قطبی‌سازی
در گفت‌وگو با جام جم آنلاین مطرح شد

افزایش مشارکت بدون دو قطبی‌سازی

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با جام جم آنلاین:

کاندیدا‌ها از سیاه‌نمایی و بداخلاقی سیاسی پرهیز کنند | افزایش مشارکت با تبیین دستاورد‌های کشور

 
عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بداخلاقی‌های سیاسی سبب کاهش مشارکت شهروندان در انتخابات پیش‌رو می‌شود، گفت: کاندیدا‌ها بجای تخریب یکدیگر باید برای مردم توضیح دهند که در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و علمی چه برنامه‌هایی برای آینده کشور دارند.
  عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بداخلاقی‌های سیاسی سبب کاهش مشارکت شهروندان در انتخابات پیش‌رو می‌شود، گفت: کاندیدا‌ها بجای تخریب یکدیگر باید برای مردم توضیح دهند که در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و علمی چه برنامه‌هایی برای آینده کشور دارند.
کد خبر: ۱۴۶۰۷۲۴

به گزارش جام جم آنلاین، سید جلیل میرمحمدی میبدی درباره لزوم رعایت اخلاق سیاسی از سوی کاندیدا‌های انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری یادآور شد: نباید فراموش کرد که همه کاندیدا‌هایی که پا به عرصه انتخابات گذاشته‌اند به نظر شورای نگهبان آدم‌های صالحی هستند و برخی از آن‌ها حتی سابقه حضور در دفاع مقدس را نیز دارند.
 
‌وی با اشاره به اینکه چنین افرادی باید توجه ویژه‌ای به لزوم رعایت اخلاق سیاسی داشته باشند، ادامه داد: کاندیدا‌های ریاست جمهوری ضمن رعایت اخلاق سیاسی باید از تهمت و افترا زدن به یکدیگر خودداری کنند.
 
 عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کاندیدا‌های ریاست جمهوری باید به معرفی برنامه‌های خود برای آینده کشور بپردازند، عنوان کرد: این افراد بجای تخریب یکدیگر باید برای مردم توضیح دهند که در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و علمی چه برنامه‌هایی دارند.
 
 میرمحمدی میبدی با اشاره به اینکه کاندیدا‌ها باید از مطرح کردن وعده‌هایی که قابلیت اجرایی شدن ندارد، اجتناب کنند، توضیح داد: آن‌ها باید اخلاق سیاسی را رعایت کرده و برنامه و وعده‌هایی را ارائه کنند که قابلیت اجرا داشته باشند.
 
‌به گفته وی بهترین رویکرد برای کاندیدا‌ها این است که فارغ از هرگونه توهین و تهمت به رقبا از برنامه‌های خود دفاع کنند.
 
 عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی درباره مسئولیت هواداران کاندیدا‌ها نیز یادآور شد: حامیان کاندیدا‌ها نیز باید از توهین و افترا خودداری کنند و به خاطر رای آوردن نامزد مورد حمایت‌شان حق الناس را نادیده نگیرند.
 
میرمحمدی میبدی ادامه داد: حامیان کاندیدا‌ها اگر اطلاعات لازم را در خصوص برنامه‌های مورد حمایت خود دارند می‌توانند این برنامه‌ها را برای دیگر شهروندان تبیین کنند.
 
‌وی درباره مسائلی که در افزایش مشارکت در انتخابات تاثیر دارد، نیز بیان کرد: رعایت نکردن اخلاق سیاسی و تهمت زدن به رقبا از سوی کاندیدا‌های ریاست جمهوری سبب کاهش مشارکت در انتخابات می‌شود.
 
 عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ارائه برنامه جامع و کامل درباره آینده کشور نیز در افزایش مشارکت شهروندان تاثیر گذار است.
 
 میرمحمدی میبدی با اشاره به خدماتی که رییس جمهور پیشین کشور ارائه کرد، افزود: تبیین خدماتی که شهید آیت‌الله رئیسی انجام دید نیز در افزایش مشارکت شهروندان نقش دارد.
 
وی ادامه داد: کاندیدا‌ها اگر تبیین کنند که ادامه دهنده راه رئیس جمهور شهید هستند نیز سبب افزایش مشارکت در انتخابات خواهند شد.
 
 عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کاندیدا‌ها باید از هرگونه ناامیدی و سیاه‌نمایی پرهیز کنند، تاکید کرد: کاندیدا‌ها می‌توانند دستاورد‌های کشورمان را نیز تبیین کنند، برای نمونه ایران توانسته در منطقه دست برتر را داشته باشد و این روز‌ها هیچ تصمیمی در خاورمیانه بدون حضور ایران به نتیجه نمی‌رسد.
 
میرمحمدی میبدی ادامه داد: علاوه بر این نامزد‌های ریاست جمهوری می‌توانند از موفقیت‌های کشور در حوزه‌های اقتصادی و دیپلماسی نیز بگویند و به این شکل مردم را به آینده کشور امیدوار کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها