از شیوع بیماری های قلبی تا پیشگیری از آنفلوآنزا

اگر چه امروزه شیوع بیماری های قلبی و افسردگی در میان نوجوانان و جوانان سبب ، نگرانی والدین آنها شده است ، اما در هفته ای که گذشت محققان دانشکده پزشکی آتلانتا پس از بررسی سوابق بیماران بستری در بخش قلب بیمارستان های امریکا اعلام کردند.
کد خبر: ۱۴۶۰۶۱
که حمله قلبی ناگهانی یا گرفتگی ماهیچه های قلبی در میان نوجوان بندرت اتفاق می افتد و علت اصلی بروز این پدیده در این گروه سنی عدم استفاده صحیح از داروهای استعمال دخانیات شناسایی شده است . براساس این گزارش مردان بیش از زنان در معرض حملات قلبی ناگهانی قرار دارند. جالب است بدانید که براساس مطالعات انجام شده توسط محققان سازمان بهداشت جهانی در ژنو ، افسردگی در مقایسه با بیماری هایی مانند آنژین ، آرتروز ، تنگی نفس و حتی دیابت تاثیر بیشتری بر وضعیت سلامت افراد دارد و این در حالی است که نسبت به دیگر بیماری ها کمتر مورد توجه قرار گرفته است . مبارزه با بیماری های اعصاب و روان مستلزم پذیرش لزوم درمان این بیماری است. افسردگی معضل اجتماعی بزرگی است که امروزه اکثر جوامع با آن دست و پنجه نرم می کنند. به گفته محققان افسردگی قابل درمان است اما یکی از مهمترین موانع موجود در مسیر مقابله با این بیماری در 20 سال گذشته عدم توسعه روشهای درمانی مناسب درخصوص این بیماری است . اگر نگاهی موشکافانه به عوامل موثر در بروز بیماری های خاص قرن بیست و یکم داشته باشیم ، متوجه خواهیم شد که اکثر این بیماری ها ریشه در نبود یک برنامه غذایی متناسب با سن ، جنس و وضعیت سلامت افراد دارد.
دختران جوانی که فکر می کنند سیستم گوارش آنها نسبت به لاکتوز یا قند شیر حساسیت دارد در مقایسه با دختران دیگری که فرآورده های لبنی جزو جدایی ناپذیر برنامه غذایی روزانه آنهاست از استخوان بندی ضعیف تری برخوردار هستند.
این در حالی است که بسیاری از آنها پس از انجام آزمایش های پزشکی برای بررسی این موضوع متوجه می شوند که نسبت به لبنیات حساسیت نداشته اند.
محققان دانشگاه ایندیانا اعلام کرده اند دختران جوانی که فکر می کنند نسبت به لاکتوز حساس هستند کلسیم کمتری را در این سن دریافت می کنند و درنتیجه در معرض خطر ابتلا به پوکی استخوان در بزرگسالی قرار می گیرند اما این که آنها چگونه بدون انجام هر گونه آزمایشی تشخیص می دهند که با مصرف لبنیات و بویژه شیر دستگاه گوارش آنها با مشکل مواجه می شود ، موضوعی است که می بایست مورد بررسی قرار گیرد.
با توجه به این که در اکثر کشورها مدارس فعالیت خود را آغاز کرده اند و رفته رفته به فصل بازگشایی نزدیک می شوند از هفته گذشته توجه ویژه ای از سوی کارشناسان سلامت به عوامل مرتبط با این موضوع شده است . محققان مرکز پیشگیری و کنترل بیماری ها در ایالات متحده امریکا نیز برای جستجو برنامه غذایی مناسبی که حاوی میوه و سبزیجات مورد نیاز کودکان است یک منبع اطلاعاتی اینترنتی را در اختیار علاقه مندان قرار داده اند.
استفاده از غذاهای سالم می تواند کودکان شما را از خطر ابتلا به بیماری های ویژه فصل سرما مصون نگاه دارد. اگر چه براساس توصیه انجمن پزشکان متخصص کودکان امریکا ، همه کودکان 6 ماهه تا 5 ساله برای مقابله با آنفلوآنزا در فصل سرما ملزم به تزریق واکسن آنفلوآنزا هستند. این روشن بهترین و موثرترین راه برای جلوگیری از ابتلا به بیماری های فصل سرماست.
واکسن آنفلوآنزا فاقد ویروس های زنده است و بنابراین کودکان با تزریق این واکسن به ویروس ضعیف شده به عامل ایجاد بیماری مبتلا نخواهند شد.

فرانک فراهانی جم
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها