مساله «سازش» را از نگاه امام راحل(ره) و رهبر انقلاب بررسی کرده‌ایم

خیانت به اسلام و مسلمین

فلاکت و دیگر هیچ!

مقامات و تحلیلگران رژیم صهیونیستی بیش از همه اذعان دارند که این رژیم در عملیات طوفان‌الاقصی، یک شکست سخت و تاریخی را تجربه کرد و از جنگ علیه نوار غزه، پیروز بیرون نخواهد آمد.
کد خبر: ۱۴۶۰۴۹۹
 
حضرت آیت‌ا...خامنه‌ای، رهبرمعظم انقلاب درمراسم سی وپنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام‌خمینی(رحمه‌ا...) فرمودند: همه‌ تحلیلگران غربی، اعم ازاروپایی، آمریکایی وحتی وابستگان به خود رژیم صهیونیستی معتقدندکه در این عملیات، رژیم صهیونیستی با همه‌ تظاهر و یال‌وکوپال، از گروه معدود مقاومت شکست سختی خورده است.درشرایطی که در غالب موارد، فقط گروهی از تحلیلگران از یک صنف خاص مثل نظامیان یا سیاستمداران، درباره شکست یک ارتش یا نظام در مقابل ارتش یا نظام دیگری سخن می‌گویند،امروز شاهدآن هستیم که افرادی ازصنوف مختلف،شکست رژیم اشغالگر درمقابل مقاومت فلسطین راتصدیق می‌کنند. امروز، مقامات کنونی و سابق و تحلیلگران نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی بیش از دیگران درباره شکست این رژیم از مقاومت فلسطین سخن می‌گویند که اظهارات تعدادی از آنها در زیر آمده است:
زیپی لیونی، وزیر خارجه پیشین رژیم صهیونیستی با انتقاد ازعملکرد کابینه این رژیم در جنگ علیه غزه، تداوم جنگ را بی‌فایده می‌داند. اوبابیان این‌که تل‌آویو اکنون بی‌جهت وبه بهای گزاف درباتلاق غزه دست وپا می‌زند، می‌گوید: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر هیچ برنامه‌ای در غزه ندارد. میراو میکائیلی، رئیس حزب کارگر رژیم صهیونیستی هم می‌گوید: در کنار خوشحالی موقت ناشی از بازگشت چهار اسیر، باید این موضوع را هم بدانیم که ارتش در نوار غزه، وضعیت شکننده‌ای دارد. این مقام صهیونیست درباره بازگشت مقاومت فلسطین به مناطقی که پیشتر توسط ارتش اشغالگر تصرف‌شده بود نیز می‌گوید: دستاوردهای ارتش در نوار غزه، در حال نابودی است. زوی هاوزر، رئیس سابق کمیته روابط خارجی و امنیت کنست رژیم صهیونیستی گفت: ما باید درک کنیم که از هفتم اکتبر(شروع عملیات طوفان‌الاقصی)دریک ناتوانی راهبردی غم‌انگیز بوده‌ایم.وی افزود: درس عملیات هفتم اکتبر (طوفان‌الاقصی) این است که باید آینده را براساس توانمندی‌ها بررسی یا درک کنیم، نه براساس آرزوها. رئیس سابق کمیته روابط خارجی و امنیت مجلس رژیم اسرائیل با بیان این‌که اسرائیل قدرت غلبه بر حزب‌ا...را ندارد، افزود: اسرائیل توان واکنش به اتفاقات در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین را ندارد،زیراحدود ۱۰۰هزارآواره وجود داردوچنین وضعیتی ازسال ۱۹۴۸بی‌سابقه است. یائیر گولان، معاون پیشین ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی گفت: نتانیاهو همه‌چیز را برای حفظ منافع شخصی خود قربانی کرده است.گولان افزود:تلاش نتانیاهوبرای فرارازاتخاذ تصمیمات سخت اماضروری،موجب رقم خوردن بدترین شکست‌هادر تاریخ (رژیم جعلی) اسرائیل شده است. این ژنرال بازنشسته ارتش رژیم صهیونیستی گفت:ممکن است کسانی بخواهند مسئولیت شکست را نپذیرند اما فرقی نمی‌کند و آنها راه فراری نخواهند داشت.
 
دان حالوتس: نتانیاهو ما را به این فلاکت انداخت
دان حالوتس، رئیس پیشین ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی درسخنانی به‌شدت ازنخست‌وزیر این رژیم انتقادکردوگفت: نتانیاهو ما را به این فلاکت رساند. وی خواهان کناره‌گیری نتانیاهو از قدرت و برگزاری انتخابات زودهنگام شد.
ام بن باراک، نماینده کنست(پارلمان) رژیم صهیونیستی به رادیوی این رژیم گفت که جنگ علیه غزه، جنگی بی‌هدف است و بدون هیچ شک و تردیدی در آن شکست خواهیم خورد. باراک که پیشتر معاون موساد بوده است، در اعترافی تلخ گفت: مجبوریم جنگ را در همان مناطق آغاز کنیم و نظامیان‌مان را ازدست بدهیم و در عرصه بین‌المللی نیز شکست بخوریم. آیال روزوفسکی، تحلیلگر رسانه صهیونیستی «معاریو» اذعان کرد: نه فقط اهداف جنگ غزه محقق نشده، بلکه اوضاع «اسرائیلی‌ها» بدتر از اکتبر (آغاز عملیات طوفان‌الاقصی) شده است.وی افزود: جبهه‌های جدیدی از سوی حزب‌ا... لبنان و حوثی‌ها در یمن گشوده شده و موشک‌های بالستیک، کروز و پهپاد به سمت ما روانه می‌شود. اسرائیل جذام‌زده شده و اعتبار جهانی خود را از دست داده و ارتش آن در معرض خطر دادگاه لاهه قرار دارد. این تحلیلگر صهیونیست ادامه داد: بزرگ‌ترین و مهم‌ترین متحد اسرائیل در دنیا یعنی آمریکا مواضعش در قبال ما تغییر کرده است. این کشور حاضر نیست که بدون پیش‌شرط، به ما سلاح و مهمات بدهد و از به‌کارگیری حق وتو علیه مصوبات ضد ما در شورای امنیت طفره می‌رود.یوسی میلمن، تحلیلگر رسانه صهیونیستی «هاآرتص» اعتراف کرد: حمله به رفح، پیروزی به ارمغان نخواهد آورد، بلکه گامی از روی یاس و نشانگر نبود توان و تمایل برای پایان دادن به جنگ و آزادی اسیرانی است که هنوز زنده هستند.وی افزود: دستیابی به آتش‌بس سبب آرامش در جبهه‌ها با لبنان و بازگشت ساکنان شمال (سرزمین‌های اشغالی) به خانه و کاشانه خود خواهد شد.میلمن ادامه داد که برخلاف لحن شدید سران رژیم صهیونیستی، ورود ارتش به رفح تنها یک گام محدود و حداکثر نمادین برای مصرف داخلی وافکار عمومی است. نصب پرچم بر گذرگاه رفح به گونه‌ای انجام شدکه گویا نظامیان صهیونیست درحال جنگ جهانی دوم هستند.تحلیلگر روزنامه هاآرتص اضافه کرد، ماه‌هاست که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی حمله به رفح را به منزله تمام‌کننده جنگ می‌داند وحالا مشخص شده که این جنجال‌آفرینی در راستای منافع شخصی اوست؛ زیرا پایان جنگ، وی را از گردونه قدرت خارج خواهد کرد.پس ازهشت ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.رژیم اشغالگر طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام،ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون درنظرگرفتن هردستاوردی در آینده، باخته و پس ازهشت ماه، نتوانسته گروه‌های مقاومت رادریک منطقه‌کوچک که سال‌ها درمحاصره بوده،شکست دهد وحتی همراهی افکارعمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در مناطق مختلف نوار غزه و همچنین حمله به گذرگاه رفح از دست داده است.

اسرائیل ناگزیر به توقف جنگ می‌شود
ایناو زنگاوکر که پسرش ماتان درغزه دراسارت مقاومت فلسطین است،گفت: اگر کابینه اکنون(با مقاومت فلسطین) قراردادی (برای مبادله اسیران) امضا نکند،آتش‌بس بدون بازگشت اسرا،به اسرائیل تحمیل خواهد شد.وی خطاب به اعضای کابینه نتانیاهو گفت: تاریخ شما را به خاطر بی‌توجهی به جان اسرا،به عنوان جنایتکار معرفی خواهدکرد. نیر برکات، وزیر اقتصاد و تجارت رژیم صهیونیستی گفت که سیدحسن نصرا...، دبیرکل حزب‌ا... لبنان ضعف نتانیاهو و گالانت را احساس می‌کند؛ آنها بزدل هستند.
موشه یعلون، وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی نیز درباره تداوم شرایط نابسامان سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و انزوای بین‌المللی این رژیم هشدار داد و گفت: وضعیت مدیریت جنگ بدتر از وضعیتی است که نتیجه آن شکست هفت اکتبر گذشته(عملیات طوفان‌الاقصی) بود. این مقام صهیونیست خواستار تغییر کابینه نتانیاهو شد و گفت: این کابینه اسرا را قربانی اهداف سیاسی خود کرده و به وضعیت آوارگان جنگ بی‌توجه است.تزوی سوکوت، عضو کنست رژیم صهیونیستی به بررسی اوضاع شمال فلسطین اشغالی و حملات شدید موشکی اخیر مقاومت اسلامی لبنان به اهدافی در این رژیم پرداخت و گفت: آنچه در شمال رخ می‌دهد، ننگ واقعی برای کابینه اسرائیل است که چشمانش را به روی حملات حزب‌ا... بسته است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها