نماینده حماس در تهران گفت‌وگو با جام جم آنلاین:

طرح بایدن از لحاظ سیاسی منطقی نیست | چراغ سبز آمریکا برای قتل عام فلسطینیان

خالد قدومی، نماینده حماس در تهران گفت: آینده فلسطین را فقط فلسطینیان تعیین می‌کنند لذا دنیا باید بداند طرح سیاسی آینده غزه توسط اهالی غزه و خانواده شهدا تعیین می‌شود و آمریکا نباید در این موضوع دخالت کند.
کد خبر: ۱۴۶۰۴۵۶
نویسنده مریم شریف‌زاده | خبرنگار

این روزها جهان نگران تحولات مربوط به غزه است. از یکسو نظام سلطه با محوریت رژیم اشغالگر قدس تلاش دارد به زعم خود آخرین نفس های حماس را بگیرد و از سویی دیگر نیروی مقاومت مردم فلسطین با نمایندگی حماس تا پای جای برای احقاق حقوق غصب شده خود ایستاده است و همچنان در عرصه نظامی به رویارویی تمام قد با رژیم صهیونیستی ادامه می دهد. در این بین نظام سلطه که از درون با اعتراضات و خیزش نخبگانی در انتقاد از سیاست های حمایتگرانه غرب در برابر اسرائیل مواجه شده است در پی آن است تا دوباره از حربه خوش دست و البته زنگ‌زده حقوق بشر استفاده کند و خود را طرفدار مذاکرات صلح میان رژیم صهیونیستی و رزمندگان فلسطینی نشان دهد و البته در این میان برخی از کشورهای منطقه هم هستند که تلاش دارند با سردادن شعارهای انسان دوستانه به حماس و نیروهای محور مقاومت بقبولانند که پذیرش صلح حتی اگر باعث تامین منافع اسرائیل شود به مصلحت نزدیک تر است. در همین زمینه خالد قدومی، نماینده حماس در تهران در گفت‌وگو با جام جم آنلاین به تشریح آخرین وضعیت تحولات غزه پرداخته است. آنچه می خوانید مشروح این گفت‌وگو است.

حملات عامدانه از اسرائیل به مراکز نگهداری آوارگان از جمله حمله دو  روز گذشته به النصیرات افزایش یافته است از نظر شما علت افزایش اینگونه حملات  از سوی اسرائیل چیست؟

حملات عامدانه رژیم صهیونیستی واقعاً چهره اصلی دشمن ما را آشکار می‌کند و دنیا این جرایم رژیم کودک کش را طی حدود ۷۰ سال اخیر نمی‌خواهد ببیند، این عملیات مشترک آمریکا و اسرائیل به بهانه رها کردن گروگان‌های اسرائیل از دست نیروهای مقاومت بود.عملیات آمریکا و اسرائیل منجر به کشته شدن سه تن از گروگان‌های اسرائیلی در بند نیروهای مقاومت و شهادت ۲۴۰ فلسطینی شده است این چهره اصلی آمریکا و رژیم صهیونیستی است که به دلیل منافع سیاسی خود مانند انتخابات و... اینگونه فلسطینیان را به شهادت می‌رسانند این رژیم کودک کش،  خواستار نسل کشی علیه فلسطینیان است.در ضمن این دروغ آمریکایی است که ساخت بندرگاهی را در نزدیک سواحل غزه برای رساندن اقلام کمکی به مردم غزه مطرح می‌کند چرا که متوجه شدیم این بندرگاه برای سایر اقدامات و مسائل امنیتی علیه فلسطینیان ساخته شده است.

قطر و مصر به رهبران حماس گفته‌اند در صورت موافقت نکردن با آتش بس احتمال بازداشت مسدود شدن دارایی‌ها و اخراج آنها از دوحه وجود دارد نظر شما در این خصوص چیست؟ آیا چنین موضوعی صحت دارد؟

اینها  شایعات و پروپاگاندای دشمنان است روابط ما با قطر خوب و محکم است و همانطور که می‌دانید اسماعیل هنیه دیدارهایی را با مقامات دیگر کشورها در قطر داشته است دشمن ما خواستار فتنه و تفرقه افکنی در سطح منطقه و بین مسلمانان است. اما نقش میانجی قطر عمده و محترمانه است.

شایعاتی مطرح شده در خصوص اینکه بازیگران واسطه مانند مصر و قطر فشارهایی را از طرف آمریکا و اسرائیل وارد می‌کنند آیا این فشارها ناظر بر این است که حماس آتش بس را بپذیرد؟

برخی از نیروهای منطقه ای و فرامنطقه ای  مثل آمریکا درپی آن هستند تا در نقش میانجی وارد شوند  برای به نتیجه رسیدن مذاکرات به نفع اسرائیل به حماس و نیروهای محور مقاومت فشار وارد کنند. این شیوه رفتار واقعا مانند یک بازی است و روشی غیر جدی و غیر مسئولانه است. آمریکا و اسرائیل منافق هستند همانطور که دیدیم چند روز پیش معاهده فروش جنگنده اف ۳۵ از سوی آمریکا به اسرائیل صورت گرفت و این در حالیست که آمریکایی‌ها می‌گویند به دنبال توقف جنگ هستند، بلینکن وزیر خارجه آمریکا نیز زمانی که رژیم کودک کش به چادرنشینان فلسطینی موشک شلیک کرد گفت تا امروز اسرائیل از خطوط قرمز بایدن عبور نکرده است نمی‌دانم آیا قتل صدها کودک جلوی دوربین‌ها خطوط قرمز بایدن نیست پس خطوط قرمز بایدن چه باید باشد؟

موضع و شروط حماس برای آتش بس چیست؟

مسئله شروط حماس نیست مسئله اول توضیح و تفاوت بین شروط لازم برای ورود به مذاکرات و مطالبات است. می‌گوییم شرایط عمده هر مذاکره‌ای از طرف نیروهای اشغالگر که تا امروز اسرائیل آن را محقق نکرده است شامل شرایط چهارگانه توقف کامل جنگ ، خروج نیروهای اشغالگر،باز کردن گذرگاه رفع و اجازه دادن به آوارگان برای بازگشت به خانه هایشان است. این‌ها مطالبات ما نیست بلکه از شروط لازم هر مذاکره‌ای است . موضوع بعدی این است که  متوجه شده‌ایم از طرف آمریکا فشار دیپلماتیک جدی به اسرائیل وارد نمی‌شود نه تنها فشار دیپلماتیک جدی وارد نمی شود بلکه در ضمن چراغ سبز نیز از سوی آمریکا برای قتل فلسطینیان به اسرائیل داده می‌شود.

در مورد آینده غزه طرح‌هایی از سوی تشکیلات خودگردان و یا برخی کشورهای غربی و عربی که آخرین آن طرح بایدن است  درباره آینده غزه مطرح می‌شود نظر شما درباره این گونه طرح‌ها چیست؟ آینده غزه را چطور می بینید؟

طرح بایدن از لحاظ سیاسی منطقی نیست به چند دلیل زیرا در مذاکرات با حماس نباید موضوعات سیاسی با ما برای محو حماس صورت گیرد این منطقی نیست همچنین در مورد موضوعات مطرح شده در زمینه دو دولت در فلسطین باید بگویم اولاً باید سراغ تشکیل ملت مستقل فلسطین برویم چطور طرح دو دولت را قبول داشته باشیم؟ اگر دو دولت را قبول داشتیم چرا سراغ طوفان الاقصی رفتیم؟  بحث دو دولت از سال ۱۹۴۷ که مطرح شده به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است چرا دوباره این طرح ناموفق را احیا کنیم امروز فقط و فقط باید خانواده شهدا و قربانیان آینده فلسطین را تشکیل دهند طرح دو دولتی طرح نیست و جوک است. آینده فلسطین را فقط فلسطینیان تعیین می‌کنند لذا دنیا باید بداند طرح سیاسی آینده غزه توسط اهالی غزه و خانواده شهدا تعیین می‌شود و آمریکا نباید در این موضوع دخالت کند تا امروز نیز هرجا این کشور دخالت کرده خرابکاری به وجود آمده است.آینده غزه روشن است و به دست و به نفع فلسطینی‌ها خواهد بود و اسرائیل وجود نخواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها