انتخابات پیش‌رو پرشور خواهد بود | پرهیز کاندیدا‌ها از سیاه‌نمایی و تخریب رقبا
عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با جام جم آنلاین:

انتخابات پیش‌رو پرشور خواهد بود | پرهیز کاندیدا‌ها از سیاه‌نمایی و تخریب رقبا

تدارک ویژه شبکه‌ های رسانه ملی در ایام انتخابات ریاست جمهوری

در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری برنامه‌های مختلفی در خصوص انتخابات از رسانه ملی پخش می‌شود.
کد خبر: ۱۴۶۰۴۳۳

به گزارش جام جم آنلاین، مجموعه مستند ۲۸ قسمتی «آن سوی سفر» درباره دستاورد‌ها و خدمات دولت سیزدهم می‌باشد که جنبه تشویقی برای حضور در انتخابات خواهد داشت. این مجموعه هر روز ساعت ۱۹:۰۰ و بازپخش آن روز بعد ساعت ۱۲:۳۰ و ۲۴:۰۰ بامداد می‌باشد.

مجموعه مستند ۱۲ قسمتی «انتخاب خدمتگزار» سعی دارد تا در هر قسمت در کنار تعریفی ساده از یک حرفه، انتظارات صاحبان آن حرفه را از دیدگاه رئیس جمهور آتی از زبان ایشان بیان کنند. در هر قسمت از این برنامه به موضوعات مشخصی از زوایای مختلفی از جمله: سیاست‌های خارجی و برجام، اقتصاد، آموزش و پرورش، آب و محیط زیست، مسکن، کشاورزی، صنایع غذایی، علم و فناوری، ورزش، فرهنگ وهنر، اخلاق و فضای مجازی، صنعت و تولید داخلی و سلامت به آن پرداخته می‌شود.

این مستند از روز شنبه ۱۹ خرداد هر روز ساعت ۲۰:۰۰ روانه آنتن خواهد شد.

مستند «گشت آورد» که گشت زنی برای بررسی مسائل و دغدغه‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی روز کشور و ارائه راه حل برای آنهاست. مستند «گشت آورد» در قالب دو قسمت به موضوعاتی از قبیل: بررسی مشکلات دو قطبی سازی انتخابات می‌پردازد.

این مستند پنج‌شنبه‌ها ساعت ۲۰:۳۰ و بازپخش آن ساعت ۲۴:۰۰ بامداد، جمعه ساعت ۱۲:۳۰ و دوشنبه ساعت ۲۲:۳۰ پخش می‌شود.

همچنین بخش‌هایی از مستند «آن سوی مناظرات» در ۳ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای که به پشت صحنه آماده سازی فضای مناظرات انتخابات ریاست جمهوری پیشین، توسط کارمندان و متخصصان رسانه ملی می‌پردازد.

قسمت اول این مستند سه‌شنبه ۱۵ خرداد و قسمت دوم پنجشنبه ۱۷ خرداد ساعت ۱۷:۳۰ و قسمت سوم یکشنبه ۲۰ خرداد ماه ساعت ۱۷:۳۰ روانه آنتن می‌شود.

مجموعه مستند «مناظره» که به تاریخچه فرآیند و بررسی آداب و رسوم مناظرات گروه‌ها و احزاب مختلف بعد از انقلاب می‌پردازد. در این برنامه نامزد‌ها با هم بحث و گفتگو می‌کردند و در مسائل مختلف کشور و برنامه هایشان صحبت می‌کردند.

«مناظره» در ۴ قسمت ۳۰ دقیقه ای، روز‌های زوج ساعت ۱۸:۰۰ پخش می‌شود.

همچنین مستند «به نام قانون» تاریخچه شکل گیری شورای نگهبان و تایید صلاحیت کاندیدا‌های منتخب انتخابات مخلتف و نحوه نظارت این شورا بر انتخابات را به تصویر می‌کشد.

این مستند سه شنبه ۲۲ خرداد ساعت ۱۷:۳۰ پخش می‌شود.

مستند کوتاه «آق سو، شعبه ۲۳» روایتی متفاوت درباره ارسال صندوق‌های آرای رأی به مناطق کوهستانی و صعب العبور که اهمیت و تاثیر گذاری بسزایی در رأی‌های مردمی را نشان می‌دهد، در مرحله آماده سازی پخش می‌باشد.

مستند «تمرین برای حضور» درباره انتخابات دانش آموزی در مدارس سراسر کشور که فضایی دغدغه‌مند و شاد برای تربیت نسل آینده کشور در نظر گرفته شده است، آماده پخش می‌باشد.

مستند «شناسنامه» به بررسی چگونگی ثبت وقایع حیاتی در تاریخ ایران و همچنین نقش «شناسنامه» به عنوان مهم‌ترین سند هویتی هر شخص در جامعه می‌پردازد که برای پخش مرحله آماده سازی و پخش می‌باشد.

همچنین میان برنامه‌هایی شامل بیانات حضرت امام رحمة الله علیه و مقام معظم رهبری مدظله العالی درباره شرکت مردم در انتخابات، نماهنگ‌های ملی و انتخاباتی و... برای پخش در نظر گرفته شده است.چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، جمعه ۸ تیرماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

همراه با برنامه‌ های انتخاباتی شبکه قرآن و معارف سیما

برنامه گفتگو محور «آرمان» با حضور کارشناسان مختلف به تبیین و بررسی دیدگاه‌های کاندیدا‌ها در خصوص موضوعات فرهنگی و معارفی می‌پردازد.مناظره و گفتگو میان نماینده‌های کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری شاخصه اصلی ویژه برنامه «آرمان» است.

براساس اعلام شیوه اجرا، طی مراسم رسمی از طریق گوی قرعه، نماینده‌های کاندیدا‌ها جهت مناظره انتخاب و گفتگو و مناظره با هدایت و راهبری مجری کارشناس برنامه انجام می‌شود.رعایت عدالت رسانه ای، تبلیغ و تشویق مخاطبان جهت حضور پر شور و گسترده در انتخابات ریاست جمهوری، آشنایی بیشتر مخاطب با دیدگاه‌ها و برنامه‌های کاندیدا‌های ریاست جمهوری و تکریم مخاطبان شبکه قرآن و معارف سیما از جمله اهداف ویژه برنامه انتخاباتی «آرمان» عنوان شده است.

برنامه «آرمان» به تهیه کنندگی جواد شعبانی از ابتدای تیرماه به مدت ۹۰ دقیقه، هر شب به صورت زنده بر روی آنتن شبکه قرآن ومعارف سیما می‌رود.برنامه «بینا» نیز با موضوع «مردم سالاری دینی و انتخاب حکیمانه» با حضور کارشناسان حوزوی و دانشگاهی روز‌های یک شنبه و سه شنبه ساعت ۲۱:۳۰ بر روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما می‌رود.

تبیین و ترویج نگاه اسلامی در موضوعاتی همچون لزوم مشارکت در انتخاب کارگزاران نظام اسلامی، جایگاه اخلاق در مردم سالاری دینی و پاسخگویی به شبهه افکنی‌ها در این زمینه از اهداف مهم تولید و پخش برنامه «بینا» عنوان شده است.

بررسی اخلاق‌گرایی در رای آوری با هدف خدمت‌رسانی به مردم، ویژگی‌های کارگزار نظام اسلامی از نگاه قرآن کریم، نهج البلاغه و روایات و پاسخ به شبهات ثابتی، چون تایید صلاحیت، نظارت استصوابی، چرایی تنفیذ از موضوعات مورد بحث و بررسی در برنامه «بینا» خواهد بود.در برنامه گفتگو محور «مهنا» هم یک نماینده خانم از طرف هر نامزد انتخاباتی پاسخگوی سوالات و دغدغه‌های شش دختر فعال اجتماعی در خصوص برنامه‌های دولت آینده برای دختران جوان خواهد بود.

برنامه «مهنا» به عنوان یک دورهمی متفاوت دخترانه، به تهیه کنندگی «مهدی شکوهی» و به مدت ۵۵ دقیقه برای مخاطبان دختران جوان و به ویژه رای اولی‌ها تولید و پخش می‌شود.همچنین پوشش حضور پرشور مردم ایران اسلامی در شعبات مختلف رای گیری در روز ۸ تیر، همزمان با برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به صورت زنده از قاب شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود.

پخش مستند‌های مختلف در باب انتخابات و میان برنامه‌های تبلیغاتی از دیگر برنامه‌های شبکه قرآن و معارف سیما در خصوص چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود.

شبکه نسیم هم پای انتخابات

دوربین مخفی «نسیما» با حضور در بین مردم از انتخابات سخن می‌گوید و نظرات مردم را در این باب جویا می‌شود.

همچنین ایتم‌های برنامه «نسیمی شو» به انتخابات چهاردهم خواهد پرداخت و برنامه «نسیم آرا» با پخش زنده انتخابات در روز هفتم و هشتم تیر ماه از شبکه نسیم به روی آنتن می‌رود.

آموزش انتخاب درست در «دوربین ۷» و «مثبت آموزش»

برنامه «مثبت آموزش» با توجه به هدف شبکه آموزش که فرصت برابر آموزشی و توجه به عدالت آموزشی است، به بخش‌های مختلف فرهنگی، سواد آموزشی، سواد مالی، سواد رسانه، سواد اجتماعی به صورت کارشناسی و گفتار‌ها و داستان‌های کوتاه آموزشی، سلامت دانش آموزی و کارشناسی سلامت محور و ... می‌پردازد.

این برنامه هر روز از ۸ صبح تا ۱۸ به صورت متناوب و در پانزده دقیقه پایانی هر ساعت از شبکه آموزش سیما پخش می‌شود.

همچنین برنامه «دوربین ۷» به تهیه کنندگی هادی خدادی هر روز حوالی ساعت ۱۲:۱۰ و ۲۰:۳۰ از شبکه آموزش سیما پخش می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها