بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز در البرز برگزار شد

بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز به منظور پاسداشت مقام خیرین مدرسه ساز البرز پیش از ظهر روز یکشنبه ۲۰ خرداد ماه در تالار قصر رز کرج برگزار شد.
بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز به منظور پاسداشت مقام خیرین مدرسه ساز البرز پیش از ظهر روز یکشنبه ۲۰ خرداد ماه در تالار قصر رز کرج برگزار شد.
کد خبر: ۱۴۶۰۳۶۵

به گزارش جام جم آنلاین البرز،بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز به منظور پاسداشت مقام خیرین مدرسه ساز البرز که جهت دهنده رشد تعالی مدارس و متربیان به سوی حیات طیبه و غایت انسانی است، پیش از ظهر امروز در تالار قصر رز کرج برگزار شد.

این مراسم با حضور جمعی از خیرین مدرسه ساز استان البرز، معاون سیاسی امنیتی استاندار، فرماندار ویژه شهرستان کرج، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس البرز، مدیرکل آموزش و پرورش و رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان، خانواده معظم شهید مدافع امنیت سید روح الله عجمیان و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

حمید مسعودی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز در این مراسم ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان اظهار داشت: با کمک خیرین و هدایت های استاندار البرز، توانستیم از ابتدای نهضت مدرسه سازی در البرز که اواسط سال ۱۴۰۰ شکل گرفت، بالغ بر ۹۷ پروژه را تقدیم آموزش و پرورش کنیم.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۶۵ پروژه به صورت خیری و مشارکتی بوده که نشان دهنده نقش عظیم خیرین است، بیان کرد: در حال حاضر حدود ۴۳ پروژه در استان البرز در دست انجام است که از این تعداد ۲۸ پروژه به صورت خیری و مشارکتی احداث می شود.

علی حجرگشت، مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره عالمان و مجاهدانی که در راستای تعلیم و تربیت مردم این مرز و بوم تلاش کردند، گفت: به واسطه زحمات، قلم و بیانات معلمان و شهدایی که امروز در بین ما نیستند، این راه و مشارکت در امر خیر تداوم دارد.

وی با اشاره به جمله رئیس جمهور شهید در اولین سفر استانی به البرز مبنی بر اینکه اگر ساختمان اداری در استان نداریم مشکلی نیست اما اگر مدرسه نداریم موجب سرشکستگی و ضعف است و باید جبران شود، افزود: نهضت مدرسه سازی در البرز با این بیان آغاز شد و اتفاقات خوبی در این زمینه رقم خورد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با بیان اینکه افتخار ما این است که در کنار خیرین قرار داریم، عنوان کرد: اگر زحمات خیرین نبود، امروز بیش از ۴۰ درصد مدارس استان البرز سه شیفته بود. دست خیرین نیک اندیش را می بوسیم و امیدواریم این اهتمام تداوم یابد تا شرمندگی ما در برابر مردم و دانش آموزان کاهش یابد.

محمدرضا اسپرورین، رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان البرز خیرین را مظهر عشق دانست و ضمن قدردانی از آنها مطرح کرد: در البرز تجلی و تعالی عشق را مشاهده می کنیم، این عشق از پایین ترین تا بالاترین رده های استان همواره دیده شده و مثلث عشق به منصه ظهور رسیده است.

وی با اشاره به اینکه رتبه اول خیرین مدرسه ساز در کشور از آن استان البرز و مردم و خیرین آن است، اظهار کرد: تلاش ها و اهتمام وزارت آموزش و پرورش با همراهی مدیرکل آموزش و پرورش و مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس البرز و نیز زحمات خیرین موجب کسب این رتبه شده است.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان البرز با اشاره به رشد ۳۰۰ درصدی مشارکت خیرین نسبت به جشنواره خیرین مدرسه ساز سال گذشته بیان کرد: استاندار البرز در بدو ورود به این استان قصد ساخت ۱۰۰ مدرسه را اعلام کرد و مقرر شد ما ۵۰ پروژه را انجام دهیم و ۵۰ پروژه نیز بر عهده دولت باشد.

اسپرورین افزود: این در حالی است که ما ۸۰ مدرسه را احداث کردیم، سپس دولت اعلام کرد که ۲۰۰ مدرسه می سازد اما خیرین کاری کردند که تاکنون ۱۳۰ مدرسه در کنار دولت و با مشارکت آن احداث شده است. با انجام این پروژه ها نگرانی ما از کمبود هشت هزار کلاس درس در البرز کاهش خواهد شد.

در این مراسم علاوه بر تجلیل و اهداء تندیس جشنواره امسال به خیرین مدرسه ساز استان از تعدادی مدرسه یاران وهمچنین دانش آموزان نخبه مدارس خیرساز استان البرز تجلیل به عمل آمد.

شایان ذکر است: رونمایی از بسته تحولی مدرسه سازی با مشارکت مسئولیت اجتماعی همراه با امضاء میثاق نامه خانواده بزرگ خیرین مدرسه ساز استان البرز در «تداوم نهضت مدرسه سازی با همت خیرین مدرسه ساز » همچنین برپایی نمایشگاهی از دستاوردهای علمی دانش آموزان هنرستانی استان از دیگر برنامه های اجرا شده در بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان البرز بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها