رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اهواز خبر داد؛

کشف و ضبط ۳۸۰۰ قلم دارو و سم دامپزشکی تاریخ مصرف گذشته در اهواز

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اهواز از کشف و ضبط ۳۸۰۰ قلم دارو و سم دامپزشکی تاریخ مصرف گذشته در اهواز خبر داد.
کد خبر: ۱۴۶۰۰۰۴

جام جم آنلاین - خوزستان، سید مرتضی قریشی صبح امروز (شنبه 19 خرداد) با اعلام این خبر اظهار کرد: طی بازدید‌های نظارتی توسط کارشناسان واحد دارو و درمان دامپزشکی و تعزیرات حکومتی شهرستان از داروخانه ها، مراکز درمانی و مراکز پخش دامپزشکی این شهرستان تعداد 3 هزار و 800 قلم دارو و سموم دامپزشکی تاریخ منقضی شده به ارزش هشت میلیارد ریال کشف و ضبط شد.

 

رئیس اداره دامپزشکی اهوازبا اشاره به تشکیل پرونده و معرفی واحدهای متخلف به مراجع قضایی،گفت: با اقدام به موقع کارشناسان این اداره، داروها و سموم دامپزشکی پیش از آنکه وارد چرخه مصرف دامی در شهرستان شود، شناسایی و ضبط شد.

 

وی ادامه داد: بازرسان دامپزشکی واحد دارو و درمان شهرستان تمام داروخانه‌ها، درمانگاه‌ها و شرکت‌های پخش را به صورت منظم و در برخی موارد به صورت سرزده در فواصل زمانی مختلف مورد بازدید و پایش قرار می‌دهند که در صورت مشاهده هرگونه موردی ،برخورد قانونی لازم را انجام می دهند.

 

رئیس اداره دامپزشکی اهواز با اشاره به اینکه مصرف دارو‌های مناسب و درمان بیماری‌ها یکی از اساسی‌ترین موارد داشتن دام سالم و عاری از بیماری است، تصریح کرد: دام سالم موجب افزایش بازده اقتصادی صنعت دامپروری و ایجاد اشتغال پایدار می‌شود، همچنین مصرف دارو‌های تاریخ گذشته باعث درمان نشدن مناسب و گاهی منجر به بروز عوارض جانبی و تلفات در حیوانات می‌شود.

 

قریشی افزود: ضروری است دامداران ضمن خرید دارو و سموم دامپزشکی از مراکز معتبر و دارای تاییدیه دامپزشکی، به تاریخ مصرف دارو دقت و از مصرف داروی تاریخ گذشته برای درمان دام خودداری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها