ایران - هنگ‌کنگ؛ امروز ساعت ۱۵:۳۰ در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶

ماموریت؛ حفظ صدر

این برای هشتمین بار در طول تاریخ است که ایران و هنگ‌کنگ رو در روی یکدیگر قرار خواهند گرفت. شاید برای خیلی‌ها این آمار عجیب باشد اما جالب‌تر وقتی می‌شود که یک شکست هم در کارنامه ایران ثبت شده و آن به بازی‌های آسیایی و با هدایت رضا عنایتی بر‌می‌گردد (این بازی ارتباطی به مقدماتی جام جهانی ندارد‌)‌.
کد خبر: ۱۴۵۹۸۵۱
 
نتیجه بازی رفت با پیروزی پر گل ‌چهار بر صفر، شاید نوید یک بازی راحت را برای شاگردان قلعه‌نویی داشته باشد اما هنگ‌کنگی‌ها نشان داده‌اند که سخت‌کوش‌اند، سرعتی باز می‌کنند و تا آخرین دقایق، فوتبال بازی می‌کنند.ایران در چهار بازی قبلی خود‌ ۱۰ امتیاز گرفته و صدر جدول را در اختیار دارد البته به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به ازبکستان؛ به همین دلیل اگر می‌خواهد صدر را از دست ندهد، باید از سد میزبان خود‌ بگذرد. این آمار را ببینید؛ تیم ملی برای هشتمین بار است که دارد به مصاف هنگ‌کنگ می‌رود.هرچند که آنها در بازی رفت به راحتی از سد حریف خود گذشتند اما در بازی دوم که در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا در قطر بود، تیم ملی به سختی و با تک گل مهدی قائدی توانست به برتری برسد. در هشت بازی قبل نتایج به طرز یک‌طرفه‌ای به سمت شاگردان قلعه‌نویی است. یوزهای ایرانی در هفت مسابقه به پیروزی رسیده‌اند و فقط یک بار در یک مسابقه دوستانه که ۴۷ سال قبل برگزار شد، با یک گل شکست خورده‌اند. همچنین در این  هشت دیدار، تیم ملی ۱۷ بار دروازه حریف را باز کرده و‌ فقط دو بار دروازه‌اش باز شده است.یک اتفاق دیگر هم که برای این بازی افتاده این است که حریف ایران سرمربی خودش را تغییر داده است و بدون شک آنها با تفکرات جدیدی برای کسب سومین پیروزی(یک باز دوستانه و یک بازی در بازی‌های آسیایی) مقابل ایران صف آرایی خواهند کرد.
 
همه مردم دنبال پیروزی تیم ملی هستند
امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از دیدار مقابل هنگ‌کنگ گفت: «به نظرمن اندرسون باعث تحول و پیشرفت فوتبال هنگ‌کنگ شد و تلاش‌های او قابل ستایش است. ما در آخرین مصافی که با این تیم داشتیم، با وجود فرصت‌های زیادی که ایجاد کردیم با یک گل این تیم را بردیم و بازی سختی را برابر این تیم پشت سر گذاشتیم. این دیدار، ‌سومین بازی است که در چند ماه گذشته برابر این تیم خواهیم داشت.»سرمربی ایران این را گفت و ادامه داد: «هر دیدار به ویژه بازی‌های ملی حساسیت خودش را دارد. وقتی در تیم ملی حضور دارید همه مردم دنبال پیروزی هستند بنابراین در این لباس خوب بازی کردن همیشه برای ما مهم است و حریف تفاوتی برای ما ندارد. ضمن این‌که این بازی در رده‌بندی و سید‌بندی هم خیلی مهم است و به همین خاطر ما برای این بازی از ترکیبی از بازیکنان جوان و با تجربه استفاده خواهیم کرد.»قلعه‌نویی در پایان گفت: «هر بازی شرایط خاص خود را دارد. در این بازی نه به دیدار رفت فکر می‌کنیم، نه به دیدارمان در جام ملت‌ها. فردا، روز و بازی جدیدی است و به دنبال کسب سه امتیاز هستیم. اگر در بازی آخرمان برابر هنگ‌کنگ از موقعیت‌های‌مان استفاده می‌کردیم، شاید آن بازی تا این قدر سخت نمی‌شد. چیزی که مشخص است این‌ که هنگ‌کنگ طی سال‌های اخیر پیشرفت زیادی با اندرسون کرده و یکی از مثال‌های پیشرفت فوتبال هنگ‌کنگ نتایج تیم المپیک است. هر بازی شرایط خاص خود را دارد ولی در جام ملت‌ها، هنگ‌کنگ با تفکر خیلی خوب و با تاکتیکی منظم در دفاع و حمله ظاهر شد. بازی‌های هنگ‌کنگ را آنالیز کرده‌ایم. آنها در دوندگی و فشار از بالا و رو به جلو، خیلی خوب کار می‌کنند و فردا هم چنین شرایطی خواهند داشت.»
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها