کوچک کردن استان تهران تنها راه حل رفع مشکلات نیست

رئیس مجمع کمیسیون معمارى و شهرسازی شهرهای استان تهران در پنجمین نشست این مجمع در فیروزکوه گفت:کوچک کردن استان تهران تنها راه حل رفع مشکلات نیست
کد خبر: ۱۴۵۹۲۵۹

به گزارش جام جم آنلاین تهران،جعفر بندى شربیانى، رئیس مجمع کمیسیون معمارى و شهرسازی شهرهای استان تهران در پنجمین نشست این مجمع در فیروزکوه گفت:
یکى از مهم ترین جنبه‌هاى این مجمع، کنار هم قرار گرفتن و گفت و گو و گفت و شنود نخبگان شورایى ما در حوزه معمارى و شهرسازى استان تهران با نگاه‌هاى متکثر و تخصصى در خصوص چالش‌ها با یکدیگر است.
وی خاطرنشان کرد:طرح تقسیم بندى استان تهران، به سه استان کوچکتر، توسط دولت، قطعاً مبتنى بر نیازها، مطالعات و با عنایت بر چالش‌ها پدید آمده اما براى چنین امرى، باید تجارب دیگر کشورها را مورد ملاحظه و بررسى قرار دهیم.
این مقام مسئول بیان داشت:شاید تقسیم تهران به استان کوچکتر، فقط پاک کردن صورت مسئله باشد.
بندی شربیانی با بیان اینکه ما چالش‌هاى بسیارى از قبیل حاشیه نشینى، معضل آب، و برداشت‌هاى بى وقفه از سفره‌هاى زیر زمینى استان تهران و شهرهاى مختلف را شاهد هستیم گفت:این موضوع باعث یک فرونشست با سرعت، در شهرهاى مختلف شده که آثار آن در حاشیه بزرگراه آزادگان و مناطق ١٨ و ١٩ کاملاً مشهود است.
وی تاکید کرد:تصمیماتى که ما در حال حاضر اتخاذ مى‌کنیم، گریبانگیر نسل‌هاى بعدى خواهد شد 

در ادامه این نشست محمد حیدری‌منش، فرماندار فیروزکوه اظهار داشت:
آمایش سرزمینی ما می‌تواند شهرها را در مسیر توسعه هدایت کند،  تلاش ما در این مدت، مدیریت شهرستان بر اساس پیشران توسعه بود.
 وی افزود:یکی از مسائل اساسی ما بستر رودخانه‌ها است که به درستی مطالعه نشده و این امر موجب بروز مشکلاتی در حوزه ساخت و ساز و صدور مجوزها برای مدیریت شهری شده است.
فرماندار فیروزکوه خاطرنشان کرد:اصلاح ضابطه ۷۸۲ که مشکلات زیادی در فیروزکوه و ارجمند ایجاد کرده از موارد ضروری است؛ از سوی استانداری این مسئله پیگیری شد ولی ابلاغ از سوی دولت باقی مانده که باید در این مسئله تسریع صورت گیرد.
حیدری منش گفت:برای بهسازی راه‌های شهرستان در دولت شهید رئیسی اعتبارات خوبی تخصیص داده شد و اقدامات خوبی صورت گرفت ولی نگاه ما باید بلندمدت باشد.
وی یادآور شد:بررسی‌های اولیه کمربندی انجام شده که نیازمند تخصیص اعتبار برای مطالعه است که مشکلات دماوند را در شهرستان فیروزکوه مجدد تکرار نکنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها