حمایت استاندار گلستان از طرح‌ها و برنامه‌های کانون

استاندار استان گلستان در دیدار با مدیرعامل و اعضای شورای معاونان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از اجرای طرح‌ها و برنامه‌های کانون در این استان استقبال کرد.
استاندار استان گلستان در دیدار با مدیرعامل و اعضای شورای معاونان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از اجرای طرح‌ها و برنامه‌های کانون در این استان استقبال کرد.
کد خبر: ۱۴۵۹۰۵۰
نویسنده شبیر دائمی

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان علی‌محمد زنگانه استاندار استان گلستان پس از صحبت‌های مدیرعامل کانون ضمن قدردانی از حضور اعضای شورای معاونان و تلاش‌های کانون در این استان گفت: این شیوه سفر استانی مسوولان کانون می‌تواند به عنوان الگویی در سایر دستگاه‌های دولتی برای تسریع در امور به‌کار گرفته شود.

وی برنامه‌ها و طرح‌های کانون را امیدبخش دانست و از تشکیل شورای عالی نوجوانان، تولید کتاب بر اساس زیست‌بوم منطقه، استفاده از حلقه‌های میانی و... استقبال کرد.

استاندار گلستان هم‌چنین از اولویت ‌دادن به تخصیص اعتبار سفر دوم ریاست جمهوری به گلستان برای طرح‌های کانون خبر داد و دستور صدور بخشنامه برای فرمانداران شهرستان‌ها برای تخصیص اعتبار و حمایت بیشتر از کانون را صادر کرد.

زنگانه با بیان این‌که تنوع قومی در استان گلستان زیاد است، یادآور شد: استعدادهای زیادی در این استان وجود دارد که نیاز به شناسایی و حمایت دارند.

وی هم‌چنین از مدیرکل کانون در استان گلستان خواست در طرح پرورش اعوان کودکی(پاک) و (نماد) که در استان گلستان به عنوان پایلوت قرار است اجرا شود برای تامین محتوای لازم همکاری کند.

حامد علامتی مدیرعامل کانون در این دیدار پیش از سخنان استاندار ضمن ارایه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های کانون و بررسی‌های اعضای شورای معاونان از شرایط مراکز فرهنگی‌هنری کانون در سراسر این استان گفت: نظام مسایل کانون این استان مورد بررسی قرار گرفته در نشست جمع‌بندی، طرح‌ها و پیشنهادهایی برای بهبود وضعیت حوزه فرهنگی کودک و نوجوان این استان ارایه شده است.

وی با اشاره به این‌که این طرح‌ها برای تصویب در شورای معاونان مطرح خواهد شد افزود: پس از تصویب، پیگیری‌های لازم آغاز و پیشرفت برنامه‌ها رصد خواهد شد تا به نتیجه مورد نظر برسد.

علامتی با بیان این‌که کانون یک سرمایه فرهنگی است که در حوزه کودک و نوجوان به‌صورت تخصصی فعالیت می‌کند خاطرنشان کرد: هم محصولات این مجموعه مورد اعتماد خانواده‌هاست و هم مربیان آن دارای تخصص کافی در زمینه تربیت و پرورش کودکان هستند.

وی با اشاره به توجه و اهتمام ویژه دولت سیزدهم به کانون یادآور شد: مبنای کار کانون کاشتن بذر ایمان در دل کودکان با استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری است و در این زمینه سال گذشته بیش از ۳میلیون کتاب تولید و توزیع شده است.

مدیرعامل کانون گفت در حال حاضر سه سیاست در دستور کار این مجموعه فرهنگی قرار دارد اول «نوجوان محوری» به این معنا که شورای عالی نوجوان در استان‌ها تشکیل شده و نوجوانان محور برنامه‌ها و فعالیت‌ها هستند، دوم «مخاطب محوری» یعنی همه کودکان و نوجوانان کشور مخاطب کانون هستند و سومین سیاست «مرکز محوری» به این معنا که تمام اتفاق‌هاو رویدادها باید در کف میدان که همان مراکز فرهنگی‌هنری است انجام پذیرد.

وی با بیان این‌که استفاده از ظرفیت‌های مردمی و حلقه‌های میانی از دیگر راهبردهای کانون در ادامه مسیر اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌هاست افزود: هم‌چنین بنا داریم استان‌ها بر اساس زیست‌بوم منطقه خود کتاب و محصولات فرهنگی تولید کنند.

مدیرعامل در پایان از استاندار استان گلستان خواست در صورت  امکان از محل اعتبارات استانی در فرمانداری‌ها از مراکز کانون در شهرستان‌ها حمایت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها