خروج از تراز منفی تا سرمایه‌گذاری ۲هزار میلیارد تومانی برای طرح های توسعه ای مولیبدن مس آذربایجان

مدیرعامل شرکت مولیبدن مس آذربایجان در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان اهر اظهار داشت:با همراهی مدیران مجموعه و بهره گیری از علم مدیریت نوین،این شرکت توانست از تراز منفی در نیمه اول سال۱۴۰۲ سیر صعودی به خود گرفته و در اواخر نیمه دوم۱۴۰۲ از نقطه سر به سر هم عبور نماید.
کد خبر: ۱۴۵۸۲۵۵
نویسنده بهروز فروغی

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: جعفرتترا با بیان اینکه مدرنترین کارخانه پی سی سی ایران در اهر احداث خواهد شد گفت:انشاءالله کشورعزیزمان ایران در زمینه تولید این ماده پرکاربرد به خودکفایی خواهد رسید و احداث کارخانه پی‌سی‌سی،کوره دوار،هیدراسیون دوم وآهک ویژه،سنگ شکن موازی مجموعاً با سرمایه‌گذاری بالغ بر۲۰۰۰ میلیاردتومان دربرنامه طرحهای توسعه‌ مولیبدن مس آذربایجان قرار گرفته و پیشرفتهای چشمگیری نیز در این زمینه به دست آمده است. 

وی از تشکیل کمیته پویایی شناسی سیستم در این شرکت برای اولین بار در صنایع مس ایران خبر داد و این کمیته را نویدی برای رشد و بالندگی شرکت درسالهای آتی قلمداد کرد و گفت:وضعیت دریاچه ارومیه،افزایش منواکسیدکربن در تبریز که موجب آلودگی هوای این شهر گردیده،همچنین عدم بهره برداری مناسب از چندین هزار هکتار باغ در اهر را ناشی از نبود نگاه داینامیک به موضوع و عدم بهره گیری و تشکیل چنین کمیته ای در مجموعه های مربوطه میباشد. 

photo_2024-05-26_07-56-19

تترا از افتتاح فاز دوم آهک هیدراته اهر تا بهمن‌ماه سال‌جاری خبر داد و گفت:در حال حاضر میزان تولید آهک هیدراته سالانه ۵۵ هزار تُن بوده،که با افتتاح فاز دوم این کارخانه ظرفیت تولید آهک هیدراته به دوبرابر افزایش می‌یابد،و در آینده نزدیک با احداث کوره دوار،تولید آهک‌ در این مجموعه به اندازه مجموع تولید دو کوره فعلی افزایش خواهد یافت.  

وی اظهار امیدواری کرد با تحقق طرحهای توسعه پیش رو،شهرستان اهر به یکی از قطبهای صنعتی کشور مبدل گردد و همچنین استفاده از ابزارQFD و مدل EFQM در این مجموعه و تدوین برنامه های سه ماهه،شش ماهه،یکساله و پنج ساله ما را به اهداف سازمانی مورد نظر و رسیدن به توسعه پایدار یاری خواهد نمود.

تترا برگزاری دوره های آموزشی،اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و تبدیل وضعیت ۳۴نفر نیروی انسانی روزمزد را از برنامه های مثبت در این شرکت برشمرد و گفت: برای داشتن سیستمی پویا و سالم باید از نیروی انسانی با دانش به‌روز و بدون دغدغه شغلی استفاده کرد. 

 تترا از شروع مذاکرات اولیه جهت صادرات آهک هیدراته به عراق و کلوخه آهک به ارمنستان خبر داد و یادآور شد:درحال حاضر تولید آهک این کارخانه در اختیار معدن مس سونگون و برخی استانهای کشور قرار میگیرد و با عنایت به توسعه کارخانجات و افزایش تولید تا چهاربرابر تولید فعلی،بازار هدف را علاوه بر داخل کشور،به کشورهای همسایه نیز هدف گذاری کرده ایم و دستیابی به بازارهای هدف و فروش کل آهک‌تولید شده و حتی افزایش نسبت تقاضا به عرضه مرهون راهبری هوشمندانه و تفکرات استراتژیک درحوزه فروش و راهبری مناسب درحوزهcrmخصوصاً به صورتcrmمشارکتی میباشد. 

وی با بیان اینکه مولیبدن مس آذربایجان در ارزیابی مجامع شرکت‌های زیرمجموعه شرکت ملی صنایع مس ایران شرکتی موفق قلمداد گردیده است گفت:این امر،نشانه رشد چشمگیر مجموعه میباشد و این پیشرفت مرهون درک ضعفهای موجود در سیستم است که درک ضعف در یک‌ سیستم حرکت در مسیر قوت آن سیستم میباشد.

تترا از برگزاری آزمون درنیمه اول امسال برای جذب نیروی انسانی جدید در این مجموعه خبر داد و گفت:جهت بهره برداری از کوره دوم کارخانه آهک هیدراته اهر، بالغ بر۴۰نفر نیروی انسانی در تخصصهای مختلف صرفاً ازطریق برگزاری آزمون در نیمه اول سال جذب شرکت مولیبدن مس آذربایجان خواهند شد. 

 وی تصریح کرد:این شرکت نیروی انسانی مازاد ندارد،و درسال ۱۴۰۱نیز تعداد ۲۱ نفر از نیروهای نخبه این شرکت ازطریق قبولی در آزمون سایر شرکتها،مجموعه را ترک‌کرده اند و اضافه قلمداد نمودن نیروی انسانی در این مجموعه ناشی از نادرست بودن fs اولیه شرکت میباشدکه اگردرfs نگارش شده کل مجموعه را درنظر میگرفتند(کارخانه -ستاد-معدن)بایستی به۱۵۷نفر میرسیدکه درحال حاضر۱۳۷ نفر مشغول خدمت هستند.  

جعفرتترا با بیان اینکه مسیر توسعه از مسیر تعامل میگذردگفت:ازمساعدتها و توجه ویژه امام جمعه محترم،شورای تامین شهرستان اهر،آقای محرم زاده نماینده فعلی و همچنین آقای عبدالهی نماینده منتخب مردم اهر و هریس به این مجموعه تشکر و قدردانی مینمایم چرا که حمایت‌ها و ارشادات این عزیزان ابزاری قدرتمند برای توسعه و پیشرفت و تحقق برنامه های شرکت مولیبدن مس آذربایجان بوده و خواهد بودو همچنین از تلاشهای مدیرعاملین سابق،اعضای هیئت مدیره،مدیران و پرسنل شرکت و خبرنگاران عزیز که یکی از ارکان پیشرفت شهرستان هستند کمال تشکر و قدردانی را دارم.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها