مهدی چمران ۱۳ اردیبهشت ماه در نشست خود با اعضای جامعه بسیج مهندسین خراسان شمالی که با حضور اعضای شورای شهر و شهردار بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: اگر شهر و شهرداری بجنورد به این نتیجه برسد که ه اتوبوسهای برنامه نیاز دارند از ظرفیتهای موجود برای تهیه این اتوبوسها و بهرهمندی مردم بجنورد از آنها استفاده میکنیم. وی تاکید کرد: این موضوع باید مطالعه و مورد بررسی قرار گیرد که آیا وجود اتوبوسهای برقی در شهر بجنورد میتواند در موضوعات مختلف موثر واقع شود یا خیر. وی بیان کرد: اتوبوسهای برقی نیازمند نگهداریهای خاص است که حدوداً یک و نیم برابر هزینه نگهداری بیشتری خواهد داشت اما ز سوی دیگر هیچگونه آلودگی تولید نمیکند. چمران گفت: با تحقیقات انجامشده به این نتیجه رسیدیم که ۲ هزار دستگاه از این اتوبوس ها را برای کلانشهر تهران سفارش دادیم و حدود ۵۰۰ دستگاه نیز توسط شرکت مپنا در داخل کشور تولید و بخشی از انها امسال تحویل می شود. به گفته وی، از آنجایی که امکان ساخت این اتوبوس های برقی در کشور وجود دارد، میتوان برای بجنورد از این ظرفیت بهره گرفت. رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در حال حاضر در شهر تهران به ۹ هزار و تا پایان سال ۱۴۰۴ به ۱۱ هزار اتوبوس نیاز داریم. وی به معماری شهری نیز اشاره کرد و افزود: در تلاش هستیم تا ممنوعیتهایی را برای استفاده از معماری وارداتی و همچنین نماهای آتشزا ایجاد کنیم که این موضوع میتواند در بجنورد و سایر شهرهای کشور مورد توجه قرار گیرد. / خراسان شمالی _خبرنگار جام جم _اسدالله ابراهیمی
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگو با امین شفیعی، دبیر جشنواره «امضای کری تضمین است» بررسی شد