50 هزار خودروی ال 90 امسال در ایران تولید می شود

فارس: مدیر شرکت رنو فرانسه گفت: در صورتی که مشکلات قطعه سازی و گمرکی حل شود امسال 50 هزار خودروی ال 90 در ایران تولید میشود.
کد خبر: ۱۴۵۴۱۷

میشل گورنه ، مدیر شرکت رنو گفت: برای واردات لوگان به ایران مشکل گمرکی برای واردات قطعات وجود داشته است حتی زمانی 350 کامیون حامل قطعات پشت مرزهای ایران منتظر بودند و به دلیل مشکلات گمرکی نمی توانستند قطعات را وارد کنند.
وی افزود: از بین 50 شرکت قطعه ساز 4 یا 5 شرکت نتوانستند محصولاتشان را به سطح کیفی بینالمللی برسانند ، قرار بود این قطعات را در ایران تولید کنند اما هنوز این تولیدات به سطح کیفی مطلوب نرسید است.
گورنه گفت: مشکل دیگر در وارد نشدن لوگان یا ال 90 به ایران این بود که قطعه سازان ایرانی نتوانستند قطعات پرسی را در کشور تولید کنند به همین علت ما مجبور شدیم با قطعه ساز دیگری وارد مذاکرده شویم و به همین علت فرصت را از دست دادیم.
وی اضافه کرد: مشکل دیگر نبود مواد اولیه بود زیرا قطعات پلاستیکی این خودرو در ایران نیست و باید از اروپا وارد شود.مشکل دیگر کمبود نقدینگی قطعه سازان است.
وی گفت: با وجود همه این مشکلات امیدواریم تا پایان سال 86 حدود 50 هزار ال 90 در ایران تولید شود البته این در صورتی است که مشکلات قطعه سازی و گمرکی حل شود.

*ال 90 گازسوز تا سال 2008 در ایران تولید می شود
وی اضافه کرد: خودروی ال 90 از نظر زیست محیطی نیز خودروی سالمی است با این حال در تلاش هستیم تا ال 90گاز سوز با سوخت CNGرا نیز تا سال 2008 در ایران تولید کنیم.کارهای عملیاتی این خودرو اوایل سال 2008 آغاز می شود و تا پایان این سال عملیاتی می شود.
گورنه گفت: مشتری ایرانی برای ما اهمیت زیادی دارد و برنامه ریزی ها به نحوی است که در آینده توان صادرات این خودرو در آینده از ایران هم فراهم شود.

*فشار آمریکا تاثیری بر فعالیت رنو در ایران ندارد
وی افزود: ما برای فعالیت طولانی مدت به ایران آمده ایم و قرار نیست به این زودی ها بازار ایران را ترک کنیم، فشارهای آمریکا هم که از قدیم بوده است بر روند کار ما تاثیر ندارد.
ژرالد مورولبه مدیر پروژه ایکس 90 در دنیا نیز گفت: پیش بینی اولیه ما تولید سالانه 250 هزار خودروی لوگان در ایران بود، هنوز هم این هدف را داریم و امیدواریم این تولید در ایران انجام شود.
وی اضافه کرد: هنوز میزان تولید این خودرو در سال 2008 معلوم نیست امیدواریم به میزان پیش بینی شده برسیم. فکر میکنیم ماشین خوبی تولید کردهایم و در مدت کوتاهی تعداد زیادی از این خودرو را پیش فروش کردهایم. فقط مشکل ما تولید انبوه این خودرو است.
وی در پاسخ به فارس گفت: ما مطمئن هستیم خودرویی که تولید کردهایم متناسب با نظر مشتری ایرانی است و همان خودرویی را که ایران خواسته است تولید کردهایم و بازار بزرگ و موفقی برای این خودرو در ایران پیش بینی میکنیم.

*90درصد مذاکرات برای تولید پیکاپ در ایران انجام شد
وی افزود: 90 درصد مذاکرات با ایران خودرو و پارس خورو در مورد تولید پیکاپ انجام شده و امیدواریم تولید خودرو نیز در آینده نزدیک در ایران آغاز شود.
وی در همچنین به فارس گفت: رنوهای NVC به زودی وارد بازار ایران میشود همچنین مطالعات ساخت ساندرو محصول بعدی ما در ایران نیز در حال انحام است اما این مذاکرات هنوز در مراحل اولیه است و هنوز معلوم نیست با کدام شرکت در ایران قرارداد ببندیم.
وی اضافه کرد: پروژه ال 90 در ایران نهایی شده است و هدف از تولید این خودرو در ایران جایگزین شدن آن با پیکان و پراید است و در آینده پس از چند سال طراحی ال 90 را عوض میکنیم اگر بخواهیم طراحی را خیلی بالا ببریم هزینه ها بالا میرود. این خوردو برای افراد متوسط جامعه است اگر گران شود بسیاری افراد توان خرید را از دست میدهند.
وی گفت: سرعت تولید این خودرو پایین است، مشکل کیفیت تولید خودرو در ایران کیفیت آن است و حتما9 مطابقت آن با استاندارد بین المللی باشد.
وی در پاسخ به این سوال که چه کسی در تحویل نشدن به موقع این خودرو به ایران مقصر است گفت: در شراکت خوب نیست بگوئیم چه کسی مقصر است اما ما اعلام کردهایم در مورد کیفیت کوتاه نمیآییم ظاهرا9 هنوز در ایران به کیفیت توجه نمیشود. وی اضافه کرد: مشکلات گمرکی هم وجود دارد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها