به گزارش جام جم آنلاین همدان، حمید شیرازیانی در جلسه هماهنگی و برنامهریزی طرح شهید عرب گفت: در ابتدای کار، مدارسی در سطح استان شناسایی و بررسی میشوند؛ این شناسایی نخستین مرحله از اجرای طرح شهید عرب است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان افزود: سهمیه تعیین شده از سوی آموزش و پرورش برای اجرای این طرح، ۸۱ مدرسه است که لازم است کارشناسان ما جهت بررسی و برآورد هزینه از این مدارس بازدید داشته باشند.
وی ادامه داد: سیستم گرمایش و سرمایش بیشتر این مدارس دارای نواقص و ایرادات کوچک و جزئی است؛ برخی مدارس نیاز به تعویض شمعک دارند، بعضی نیاز به تعویض رادیاتور دارند.
شیرازیانی عنوان کرد: قرار هست از محل استانداردسازی سیستمهای گرمایشی، تجهیزات و لوازم مورد نیاز خریداری شود و تحویل پیمانکار تعیین شده از سوی آموزش و پرورش شود.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پروش استان همدان و مسئول قرارگاه جهادی عدالت تربیتی، نیز در ادامه ضمن اشاره به کلیات طرح، عنوان کرد: ارگانها و نهادهای مختلفی پشتیبان این طرح هستند.
مجتبی قمری بیان کرد: برخی از این نهادها با تامین بخشی از هزینهها، برخی با تامین تجهیزات با کیفیت و ارزان قیمت، برخی با کمک در اجرای و عملیاتی کردن طرح و برخی هم با معرفی و شناسایی مدارس نقش خود را ایفا میکنند.
وی عنوان کرد: از جمله این نهادها میتوان به معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری، جامعه خیرین مدرسه ساز، سازمام نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و ... اشاره کرد.
مسئول قرارگاه جهادی عدالت تربیتی گفت: بسط فرهنگ نیکوکاری، ترویج روحیه جهادی، ایجاد بستر آشنایی دانشآموزان با گروههای جهادی و بهینهسازی و استانداردسازی سیستمهای گرمایشی و سرمایشی از جمله اهداف طرح شهید عرب است.
گفتنی است، شهید علی عرب ملقب به ققنوس دفاع مقدس، سال ۱۳۴۹ در زرند کرمان متولد شد و در روز دوم عملیات کربلای یک در حالی که تنها ۱۶ سال داشت، با افتادن در آتش خود را فدای همرزمانش کرد.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگو با امین شفیعی، دبیر جشنواره «امضای کری تضمین است» بررسی شد