درخواست40 هزار میلیارد تومانی کارآفرینان از بانک ها

مهر: براساس اعلام وزارت کار و امور اجتماعی، ارزش طرحهای کارآفرینی معرفی شده به بانکها برای دریافت تسهیلات معادل 40 هزار میلیارد تومان است.
کد خبر: ۱۴۵۲۷۲

جشنواره ملی اشتغال با حضور 5 هزار بنگاه زودبازده همزمان با هفته دولت درشهریور ماه سال جاری و در30 مرکز استان و 12 شهرکشور برگزار شد.
80 درصد بنگاههای حاضر در جشنواره ملی اشتغال امسال، با دریافت تسهیلات شروع به کار کرده و 20 درصد مابقی نیز شامل بنگاههایی بودند که در طرح های توسعه ای، موفق به دریافت تسهیلات شده بودند.
در سال 84 میزان تسهیلات در نظر گرفته شده برای بنگاههای زود بازده، رقمی معادل 7 هزار میلیارد تومان بود که این رقم در سال 85 با رشد نسبتا مناسبی به 18 هزار میلیارد تومان رسید.
در سال جاری نیز میزان تسهیلات در نظر گرفته شده برای بنگاههای زود بازده، رقمی معادل 30 هزار میلیارد تومان است که تاکنون 12 هزار میلیارد تومان آن جذب شده است.
همچنین طرح های معرفی شده کارآفرینان به بانکها جهت دریافت تسهیلات، ارزشی بیش از 40 هزار میلیارد تومان دارد که برخی از آنها نیز در مراحل اولیه و برخی در مراحل انعقاد قرار دارد ضمن اینکه قرارداد برخی دیگر نیز منعقد شده است.
نظارت بر تسهیلات ارایه شده به طرح ها و هدایت آنها در مسیرهای درست از جانب دستگاههای اجرایی و کمیته های استانی صورت گرفته تا منجر به ایجاد اشتغال شود. ضمن اینکه در این رابطه، بازدید های موردی و تصادفی طرح ها از سوی ستاد وزارت کار و امور اجتماعی صورت گرفته که ماهانه به 10 تا 12 هزار مورد بازدید نیز می رسد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها