بانک مرکزی وام 6.5 میلیونی مسکن روستایی را به بانکها ابلاغ کرد

فارس: معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: بانک مرکزی مصوبه پرداخت وام 6.5 میلیون تومانی مسکن روستایی را برای احداث 300 هزار واحد مسکونی به بانک های عامل استانها ابلاغ کرد.
کد خبر: ۱۴۵۰۸۹

عزیزالله مهدیان اظهار داشت:احداث و بازسازی سالانه 300 هزار واحد مسکونی با پرداخت وام 6.5 پس از اینکه از سوی دولت تصویب و بنیاد مسکن ابلاغ شد وارد مراحل جدی تر خود شده و سرانجام بانک مرکزی این مصوبه را به بانکهای عامل استانها ابلاغ و مقرر کرد تا از مهر ماه سال جاری کار پرداخت آن آغاز شود.
وی ادامه داد: با ابلاغ این مصوبه فاز سوم بازسازی و احداث واحد های مسکونی روستایی از مهر ماه سال جاری با وام 6.5 میلیون تومانی آغاز می شود.
مهدیان گفت: فاز دوم نیز با بازسازی 200 هزار واحد مسکونی روستایی با پرداخت وام 5.7 میلیون تومانی تا 31 تیرماه سال جاری به طور کامل با بانکها عقد قرارداد شد و از جمع 200 هزار واحد مسکونی سال 84 (با وام 5 میلیونی) و 200 هزار واحد مسکونی(با وام 5.7 میلیون تومانی) سال گذشته تاکنون 142 هزار و 802 واحد مسکونی تکمیل شده است.
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن افزود:از 400 هزار واحد مسکونی یاد شده نیز تاکنون 330 هزار و 856 واحد مسکونی با اخذ وام برای احداث و بازسازی آغاز شده است.

*آغاز بازسازی مناطق سیل زده سیستان
مهدیان در خصوص بازسازی مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان گفت: کار بازسازی 30 هزار واحد مسکونی آسیب دیده در سیل سیستان و بلوچستان با استقرار ستاد معین متشکل از ستادهای استان فارس ، آذربایجان غربی ، یزد ، هرمزگان و سیتان و بلوچستان آغاز شد.
وی با بیان اینکه این بازسازیها آغاز شده اما هنوز اعتبارات آن به طور کامل دریافت نشده است تاکید کرد:برای بازسازی 30 هزار واحد مسکونی روستایی و شهری 220 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: واحدهای مسکونی روستایی 7 میلیون تومان وام با بهره 4 درصد و واحد های مسکونی شهری 9 میلیون تومان با بهره 5 درصد تعلق خواهد گرفت.
به گفته وی ، برای مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان 45 میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض در نظر گرفته شده است که تاکنون 50 درصد آن تامین شده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها