ارائه خدمات به ۱۶۱ هزار مراجعه کننده به مراکز درمانی فارس

در نوروز امسال به بیش از ۱۶۱ هزار مراجعه کننده به بخش‌های اورژانس بیمارستان‌ها و مراکز درمانی فارس خدمت رسانی شد.
کد خبر: ۱۴۵۰۷۸۲

به گزارش جام جم آنلاین،رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه از بیست و نهم اسفند تا سیزدهم فروردین، به ۱۶۱ هزار و ۶۳۴ مراجعه کننده به بخش اورژانس بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان، ارائه خدمت شده است گفت: در این ایام  سه هزار و ۹۴۴ مورد اعمال جراحی انجام شده است.
مسوول ارشد حوزه سلامت استان افزود: آمار‌ها نشان می‌دهد در بازه زمانی پانزدهم اسفند تا سیزدهم فروردین، ۴۱ هزار و ۶۷۴ بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، مکان‌های عمومی، مراکز بین راهی و سامانه‌های آبرسانی استان فارس انجام شده که با معدوم سازی بیش از ۴۵ هزار و ۶۳۰ کیلوگرم_لیتر مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی همراه بوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیرازبا اشاره به طرح سلامت نوروزی هم گفت: در بازه زمانی یاد شده، ۱۳ هزار و ۵۱۲ ماموریت امدادی به همت امدادگران اورژانس فارس انجام شده که از این تعداد دو هزار و ۱۹۲ ماموریت مربوط به سوانح ترافیکی شهری و جاده‌ای مابقی نیز مربوط به حوادث غیرترافیکی بوده است.
دکتر حسینی همچنین از ۱۰ پرواز بالگرد اورژانس فارس در بازه زمانی یاد شده خبر داد که پنج مورد مربوط به حوادث ترافیکی و پنج مورد نیز مربوط به حوادث غیرترافیکی بوده است.
او آمار مصدومان حوادث ترافیکی که با حضور امدادگران این مرکز خدمات دریافت کرده اند را از بیست و پنجم اسفند ۱۴۰۲ تا سیزدهم فروردین، دو هزار و ۶۵۸ مورد اعلام کرد که از این تعداد، دو هزار و ۲۲ مصدوم بستری شده و مابقی به صورت سرپایی مداوا شده اند.
مسوول ارشد حوزه سلامت فارس در ادامه این گزارش، آمار مسمومیت با گاز مونوکسید کربن را ۱۱۹ مورد و موارد مراجعه به کمپ‌های نوروزی اورژانس را ۳۹۲ مورد اعلام کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین به فعالیت‌های مجموعه غذا و داروی دانشگاه در ایام نوروز اشاره کرده و از انجام ۹۹۰ بازدید نظارتی در حوزه غذا، دارو، تجهیزات پزشکی، قاچاق کالای سلامت محور، فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل در استان، از بیست و نهم اسفند سال ۱۴۰۲ تا سیزدهم فروردین خبر داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها