برنامه ریزی کلان کشور بر اساس جوانی جمعیت

ایسنا: معاون رییسجمهور و رییس سازمان ملی جوانان در جلسه شورای اداری استان سمنان بر ضرورت توجه به جوانی جمعیت کشور در راستای برنامهریزیهای کلان تاکید کرد.
کد خبر: ۱۴۵۰۷۷

حجتالاسلاموالمسلمین حاج علیاکبری، معاون رییسجمهور و رییس سازمان ملی جوانان در این جلسه با اشاره به اهمیت مقوله ازدواج جوانان اظهار داشت: لازم است که سرمایهگذاری فراوانی بر موضوع ازدواج جوانان انجام شود و این مسأله در کانون توجه مسؤولان قرار گیرد.
وی جمعیت جوان را سرمایه اصلی کشور و بزرگترین نعمت و فرصت الهی اعلام کرد و با تاکید بر باور این فرصت افزود: هنوز آن گونه که شایسته است، جوانان ایرانی را باور نکردهایم و در این راستا باید به این نسل پویا اهمیت بیشتری داده شود. همچنین در نظر گرفتن ویژگی جوانی جمعیت کشور در ساختار برنامهریزی کلان الزامی است.
معاون رییسجمهور با اشاره به اهمیت برنامهریزی اوقات فراغت جوانان گفت: لازم است که در انجام برنامههای فراغتی با جوانان مشورت داشته باشیم. در این صورت میتوان انتظار داشت که غنیسازی اوقات فراغت جوانان به عنوان یک بحث جدی مطرح شود و دیگر طرحی زینتی و در حاشیه برنامهریزیهای کشور نباشد.
رییس سازمان ملی جوانان حفظ هویت جوانان و ارتقای هویت دینی، ملی و انقلابی نسل جوان را یکی از اولویتهای اصلی این سازمان اعلام و تصریح کرد: هم اکنون این مساله، چندان مورد توجه قرار نگرفته است، همچنین سازماندهی و ارتقای مشارکتهای اجتماعی جوانان و بسترسازی برای حضور آنان در صحنههای مختلف یکی از نیازهای اساسی جوانان است که با احتیاط و محافظه کاری برخی مسوولان مطابقت ندارد.
وی بر نقش سازمان ملی جوانان به عنوان کانون تفکر، طرح و برنامهریزی تاکید کرد.
استاندار سمنان نیز در این جلسه با بیان این مطلب که در استان سمنان از هر 9 نفر یک نفر دانشجو است، گفت: امسال باید 75 هزار نفر دانشجو در موسسهها و مراکز آموزش عالی این استان پذیرش شوند که این رقم تا پایان برنامه چهارم توسعه به 120 هزار نفر افزایش خواهدی یافت.
حمید حاجی عبدالوهاب از ایجاد 34 هزار شغل در برنامه چهارم توسعه در استان سمنان خبر داد و تصریح کرد: بر خلاف این برآورد ، باید 90 هزار شغل در این استان ایجاد شود تا بتوان نرخ بیکاری را 5 درصد کاهش داد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها