در تمام دنیا بیشترین شکایت مربوط به اورژانس است

فارس: وزیر بهداشت گفت: در همه کشورهای دنیا، بیشترین شکایت از نظام های سلامت مربوط به اورژانس است ما هم این موضوع را قبول داریم و بر همین اساس ، مدیریت میانبر را برای اصلاح این وضع اجرا می کنیم.
کد خبر: ۱۴۵۰۰۷

کامران باقری لنکرانی افزود: وقتی نظام سلامت کشورهای دیگر را بررسی می کنیم ، بیشترین شکایت آنها از اورژانس است ، هیچ جا کمترین شکایت از اورژانس نیست.
وی اضافه کرد: منتها ما همین موضوع را به عنوان نقطه کار خودمان قبول داریم و می خواهیم مدیریت میانبر را برای اصلاح روشها اجرا کنیم.
وزیر بهداشت اضافه کرد: تجهیز اورژانس های بیمارستانی ، ارتقای شاخص انتقال و خدمت رسانی به بیماران ، ویزیت سریع بیماران در اورژانس ها و شاخصهای اورژانس جزو اولویت های وزارت بهداشت است.
فرزاد پناهی ، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی وزارت بهداشت در این باره گفت: اجرای سیستم تریاژ در اورژانس های کشور که یک شیوه علمی در تمام دنیاست ، یکی از محورهای اصلی اصلاح اورژانس کشور است که از امسال اجرایی می شود.
وی افزود: براساس این سیستم ، بیماران اورژانسی در بحران ها و زمان عادی به 3 دسته تقسیم می شوند؛ بیماران با اولویت بالا که نیازمند خدمات بسیار فوری هستند و چند دقیقه تاخیر در خدمت رسانی ممکن است حیات آنها را به مخاطره اندازد، دوم بیماران گروه میانی که نیازمند خدمات درمانی هستند، اما ضرورت گروه اول را ندارند و سوم افرادی که خیلی مشکل حاد ندارند.
وی گفت: براساس این سیستم ، بیماران اورژانسی مطابق وضعیت و گروه بندی شان ، باید بسرعت به نزدیکترین مرکز درمانی منتقل شوند و اقدامات درمانی لازم در سریعترین زمان ممکن برای آنها انجام شود.

پرسنل آمبولانس های خصوصی از آموزش لازم برخوردار نیستند

از سوی دیگر رئیس اورژانس تهران ، بر ضرورت آموزش پرسنل آمبولانس های بخش خصوصی پایتخت تاکید کرد.
محمودرضا پیروی در گفتگو با مهر، از نظارت اورژانس تهران بر نحوه عملکرد مراکز آمبولانس خصوصی خبر داد و گفت: نیروهای به کار گرفته شده در مراکز آمبولانس خصوصی ، اغلب از آموزش های کافی و لازم در اعزام بیمار برخوردار نیستند.
وی با تاکید بر آموزش پرسنل مراکز آمبولانس خصوصی ، اظهار کرد: در حال حاضر 25 مرکز آمبولانس خصوصی در تهران دارای مجوز فعالیت هستند که باید از وضعیت ابتدایی که دارند، خارج شوند.
رئیس اورژانس تهران ، همچنین به غیراستاندارد بودن خودروهای فعال در مراکز آمبولانس خصوصی اشاره کرد و افزود: فرصتی را در اختیار این مراکز قرار داده ایم تا نسبت به تعویض خودروها و نوسازی ناوگان آمبولانس خصوصی اقدام کنند.
پیروی ضمن قبول ایرادات موجود در مراکز آمبولانس خصوصی تهران ، تصریح کرد: با راه اندازی تلفن 4 رقمی مرکز فرماندهی اورژانس خصوصی ، مشکلات این بخش تا حدود زیادی رفع خواهد شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها