جام جم آنلاین؛ حمیدرضا اعتصام فر در جمع خبرنگاران به وضعیت آسفالت و لگه گیری معابر سطح شهر، پرداخت و از حفاری معبر تازه آسفالت شده توسط برخی از دستگاه ها به عنوان مشکل یاد کرد و افزود: در برخی زمان ها ارگان هایی همچون آب و گاز و … به هنگام دریافت اعتبار، معبری که آن را آسفالت و روکش کرده اند را حفاری می کنند و این در حالی است که از قبل در زمینه روکش و آسفالت با آنان هماهنگی کرده ایم.
اعتصام فر افزود: درست است که خسارت این کار از آنان گرفته می شود ولی ناگفته نماند که این مبلغ در برابر میزان خسارت بالایی که به روکش و آسفالت زده می شود پایین است چرا که یک حفاری هرچند کوچک موجب نفوذ آب و نشست آسفالت می شود.
وی یادآور شد: به صورت معمول هرساله اجرای عملیات آسفالت تا آذرماه تداوم دارد و از این ماه ببعد به دلیل سردی هوا امکان استمرار وجود ندارد.
وی افزود: برای روکش آسفالت لازم است دمای محیط بالای ۲۵درجه سانتیگراد باشد و برای لکه گیری نباید در هوای کم تر از ۱۰ درجه کار کرد و نباید زمین مرطوب باشد.
اعتصام فر با بیان اینکه مواد آسفالت از مصالح سنگی همانند شن، ماسه، قیر تهیه می شود، ادامه داد: دپوی مصالح ما در فضای باز قرار دارد و به هنگام بارندگی مرطوب می شود و اگر داخل دستگاه رود آنرا خراب می کند از همین رو پس از بارندگی یک الی سه روز باید انتظار بمانیم تا مصالح خشک شود.
این مسوول افزود: از برج نهم هرسال با مناطق هشت گانه مکاتبه انجام می دهیم و خواهان ارائه گزارش از آنان می شویم و از شهرداران مناطق می خواهیم که محلات و معابری که در سطح منطقه نیاز به آسفالت دارند را شناسایی کنند و در سه سطح از سوی مناطق شهرداری به ما معرفی میشوند.
اعتصام فر با باین اینکه آسفالت ۷۰درصد کوچه های شهر آسیب دیده و بی کیفیت شده است، افزود: در یک برنامه پنج سال که از سال ۱۴۰۰ آغاز شده در تلاش هستیم تا شش میلیون مترمربع از معابری که آسفالت نشده را سامان دهیم و کیفیت آن را ارتقا دهیم و در دو سال اخیر، آسفالت بیش از یک هزار و ۹۰۰ کوچه ترمیم شده است.
وی با بیان اینکه۱.۲ میلیون متر مربع از معابر شهر کرمانشاه در سال آسفالت یا لکهگیری میشود، اضافه کرد: طبق برنامه عمل کرده ایم و در دو سال گذشته ۲٫۴میلیون مترمربع از معابر شهر آسفالت، لکه گیری و روکش شده ولی وضعیت و وسعت خرابی برخی معابر بالا است و نزدیک به نیمی از آن یا دارای آسفالت آسیب دیده است و یا زمین خاکی دارد و یکساله نمی توان آن را رفع کرد و این موضوع موجب نارضایتی ساکنان محلات می شود.
این مسوول از آسفالت روکش و لکه گیری ۱٫۲ میلیون مترمربع از معابر شهر برای سال آینده خبر داد که اعتباری ۴۵۰میلیارد تومانی دارد.
وی ادامه داد: در لکه گیری دستی برخلاف لگه گیری دستگاهی خیلی موارد رعایت نمی شود و تصمیم گرفته ایم که نیروهای شهرداری که کار لکه گیری دستی را انجام میدهند ابتدا کاتر زنند و سپس لکه گیری کنند که این امر برای حفظ آسفالت و کنده نشدن آن است.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد