برخورد با مافیای سوخت در خلیج فارس شدت گرفت

با توقیف دومین کشتی حامل سوخت قاچاق در خلیج فارس طی هفته گذشته ، رئیس پلیس آگاهی کشور از چگونگی فعالیت باندهای مافیایی قاچاق سوخت در جنوب کشور پرده برداشت.
کد خبر: ۱۴۴۸۴۶

سردار سیداصغر جعفری ، رئیس پلیس آگاهی ناجا روز گذشته در این باره به «جام جم» گفت: روز چهارشنبه گذشته کارآگاهان پلیس آگاهی استان هرمزگان به دنبال دریافت گزارش های مردمی متوجه شدند یک کشتی ایرانی همراه چند ملوان خارجی با تابعیت هندی و فیلیپینی ، به صورت گسترده اقدام به قاچاق سوخت از نوع گازوئیل می کنند.
رئیس پلیس آگاهی ناجا افزود: با بررسی و کنترل نامحسوس از سوی تیمهای ویژه پلیس آگاهی در اداره مبارزه با قاچاق کالا، مشخص شد برخی لنجهای تجاری و صیادی پس از دریافت سوخت بلافاصله عازم دریا شده و سپس سوخت خود را به چندین برابر قیمت به صاحبان این کشتی فروخته و بار دیگر به اسکله باز می گردند.

توقیف دومین کشتی در چند روز

سردار جعفری تصریح کرد: با جمع بندی این اطلاعات ، ماموران با استفاده از شگردهای پلیسی این کشتی را توقیف و بیش از 300 هزار لیتر سوخت قاچاق را از مخزن آن کشف کردند.
با دستگیری ناخدای کشتی و 7 ملوان خارجی ، آنها در تحقیقات مقدماتی اعتراف کردند به صورت گسترده اقدام به قاچاق سوخت کرده و پس از خرید سوخت از لنج های باری و صیادی ، آن را به دهها برابر قیمت به کشتی های عبوری در خلیج فارس می فروخته اند که تاکنون 7 میلیون لیتر سوخت قاچاق را در چند ماه اخیر به فروش رسانده اند.

فرصتی که از دست می رود

رئیس پلیس آگاهی کشور افزود: بررسی و تحقیقات نشان می دهد 40 تا 50 کشتی به صورت گسترده از طریق قاچاق سوخت در خلیج فارس میلیاردها تومان سود می کنند.
وی افزود: بدیهی است با توجه به موقعیت جغرافیایی کشورمان در صورتی که وزارت نفت تمهیداتی برای عرضه سوخت به قیمت جهانی اتخاذ کند، یک فرصت بزرگ اقتصادی نصیب کشور می شود، در حالی که اکنون به دلیل بی توجهی به این موضوع ، سودی که باید نصیب کشور شود، عمدتا به جیب مالکان کشتی هایی سرازیر می شود که در خارج از کشور به سر می برند.

شناسایی عوامل قاچاق

رئیس پلیس آگاهی کشور با تاکید بر برخورد پلیس با صاحبان سوخت تصریح کرد: پس از توقیف کشتی ها و به دست آمدن اسناد و مدارک مربوط به کسانی که سوخت خود را به جای بهره برداری در منطقه به قاچاقچیان سوخت فروخته اند، این افراد شناسایی و پرونده آنها در اختیار مراجع قضایی قرار خواهد گرفت.
وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما مبنی بر صدور احکام در ارتباط با افراد دستگیر شده در زمینه سوخت قاچاق گفت: باید درخصوص احکام صادره ، از مراجع قضایی سوال کنید، متاسفانه قاچاق سوخت در قالب باندهای مافیایی صورت می گیرد و اگر خودمان گازوئیل را به قیمت جهانی عرضه نکنیم ، این موقعیت اقتصادی تبدیل به فرصت سوزی خواهد شد و ما شاهدیم پس از توقیف این کشتی ها، صدور احکام از جمله مصادره کشتی ها پاسخگوی خسارات وارده ناشی از سوخت قاچاق به سیستم اقتصادی نیست.
رئیس پلیس آگاهی کشور یادآور شد: در حال حاضر کشتی های حاوی قاچاق سوخت شناسایی شده اند که مبارزه با آنها شدت خواهد گرفت و این کشتی ها یکی پس از دیگری توقیف و تحویل مراجع قضایی خواهند شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها