ایرنا:"غلامحسین محسنیاژهای" وزیر اطلاعات روز چهارشنبه از تلاش مسئولین قضایی و سیاسی برای تحویل گرفتن عوامل ایجاد ناامنی در استان سیستان و بلوچستان از مقامهای دولت پاکستان خبر داد.
کد خبر: ۱۴۴۵۸۱

وی در گفت وگو با خبرنگاران در حاشیه آیین گرامیداشت شهید"علی قدوسی" درسازمان قضایی نیروهای مسلح،گفت: عوامل ناامنی در استان سیستان و بلوچستان، ایرانی هستند و در ایران مرتکب جنایت شدهاند.
صبحگاه مرداد ماه گذشته گروهی اشرار با حمله به چند خودرو در مسیر چابهار به ایرانشهر در حوالی "پل سنگان" و آتش زدن خودروها ، شهروند ایرانی را گروگان گرفته و به کشور پاکستان منتقل کردند.
پلیس پاکستان پس از چند روز با حمله به اشرار ، گروگانهای ایرانی را آزاد کرد.
وزیر اطلاعات ، افزود: جمهوری اسلامی ایران همچنان این پرونده را دنبال میکند تاعوامل فاجعه را کهایرانی هستند از مقامهای پاکستانی تحویل بگیرد.
محسنی اژهای همچنین در خصوص پرونده حسین موسویان عضو سابق تیم مذاکرهکننده هستهای ایران، گفت: پرونده این فرد تحویل دادگاه شده است و دادگاه باید در مورد این پرونده اظهار نظر کند.
وزیراطلاعات در خصوص پرونده عوامل فرار "شهرام جزایری" یک مجرم اقتصادی نیز گفت: عوامل فرار شهرام جزایری شناسایی شدهاند و پرونده این افراد در در اختیار دستگاه قضایی است.
وی در خصوص تعداد افرادی که در فرار شهرام جزایری نقش داشتند ، گفت: تعداد نفرات با توجه به اینکه عدهای به صورت مستقیم و عدهای به صورت غیر مستقیم در فرار جزایری نقش داشتهاند، متفاوت است.
"جزایری" به اتهامات گوناگون و به عنوان مفسد اقتصادی بازداشت شد. این مجرم اقتصادی یکم اسفند ماه گذشته در معیت مامورین مراقب و بهصورت تحتالحفظ جهت شناسایی اموال، درحال اعزام بهمحل استقرار کارشناسان منتخب دادگاه بود که متواری شد.
"جزایری" پس از دوبار محاکمه در نهایت به سال زندان، سال تبعید و رد مبلغ میلیون و هزار و دلار آمر مال نامشروع و پرداخت میلیون و هزار و دلار آمریکا جریمه در حق دولت محکوم شد.
"محسنی اژهای" همچنین درخصوص خارج شدن "هاله اسفندیاری" از کشور گفت: قاضی رسیدگیکننده به این پرونده معتقد بود ، با توجه به اخذ وثیقه از "اسفندیاری" خروج وی از کشور مانعی ندارد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها