مدیرعامل توزیع برق استان یزد:

بهره برداری 241 پروژه توزیع برق همزمان با دهه فجر

یزد- مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد گفت: همزمان با چهل و پنجمین بهار انقلاب اسلامی ایران ۲۴۱ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۴۸ میلیارد تومان در استان یزد به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۱۴۴۴۴۶۴

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، علی‌جم در نشست خبری اظهارداشت: از تعداد ۷۷۸ هزار و ۲۸۰ مشترک شرکت توزیع برق استان، بیشترین تعداد مشترکان مربوط به بخش خانگی به تعداد 626 هزار و 965 مشترک و سپس تجاری 108 هزار و 159 مشترک ، کشاورزی 12 هزار و 82 مشترک و در بخش صنعتی 13 هزار و 80 نفر مشترک وجود دارد.

وی با بیان این‌که در سال گذشته شش هزار و ۳۷۵ میلیون کیلو وات ساعت مصرف برق در استان یزد ثبت شده است، افزود: عمده مصرف برق با رقم 3/58 درصد مربوط به بخش تجاری است .

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد افزود: در حال حاضر ۹۹۲ روستا از مجموع ۱۰۴۳ روستای استان دارای برق هستند که از این حیث ۹۹.۷۴ درصد از خانوارهای روستایی از نعمت برق برخوردار هستند.

جم به افتتاح ۲۴۱ طرح با سرمایه گذاری قریب به ۳۴۸ میلیارد تومان به مناسبت ایام الله دهه فجر اشاره و در خصوص جزییات این طرح‎ها گفت: عمدتاً این طرحها در حوزه‎های توسعه و ایجاد شبکه در مناطق شهری و روستایی، برق رسانی به روستاها، بهینه‌سازی شبکه‌ها در حوزه روستایی و شهری، تامین روشنایی شهرها و روستاها، مسکن ملی و عوارض برق است.

وی افزود: در بخش توسعه و احداث شبکه ۶۱ پروژه با اعتبار 119 میلیارد تومان طی یکسال گذشته مورد بهره برداری قرار گرفته است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان با اشاره به بهره برداری ۶۷ طرح روشنایی در ایام الله دهه فجر، تصریح کرد: این طرح‌ها با ایجاد حدود ۳۸ هزار متر شبکه فشار متوسط و ضعیف با اعتباری افزون بر ۶۱ میلیارد تومان بهره‌برداری خواهد شد.

جم در ادامه گفت:6 هزار و 700 کیلومترشبکه سیم مسی به کابل خود نگهدار تبدیل شده است.

وی  یزد را استان برتر کشور به لحاظ کاهش تلفات و کم‌ترین میزان خاموشی به ازای هر مشترک خواند و خاطرنشان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم به ۲۸ روستا و همچنین ۲۸ طرح نهضت ملی مسکن برق رسانی شده است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان از افتتاح ۹ طرح برق رسانی به مسکن ملی با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان در این ایام خبر داد و در ادامه با اشاره به طرح مصوب سفر وزیر در رابطه با جایگزین چراغ‎های گازی با لامپهای «ال ای دی‌»، تصریح کرد: با توجه به این که یزد جزو استانهای نخست کشور در این رابطه است، طرح با فراز و نشیب‌های زیادی همراه بوده است و تاکنون سرمایه‎گذار در تامین چراغ‌های با کیفیت موفق نبوده است.

جم گفت: مصرف برق 75 درصد مشترکان زیر الگوی مصرف است و در بخش تجاری 15 درصد افزایش نرخ و دربخش کشاورزی 7 درصد و در بخش صنعتی مصرف  بالای یک مگاوات بسته به نوع مصرف 20 تا 40 درصد افزایش قیمت دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها