اشراف اطلاعاتی و توانمندی موشکی استراتژیک دو نکته برجسته سپاه است

فارس: فرمانده جدید کل سپاه تأکید کرد: اشراف اطلاعاتی نسبت به تحرکات دشمن و توانمندی موشکی استراتژیک دو نکته برجسته سپاه است که باید این دو نکته مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۱۴۴۳۳۶

سردار سرلشگر محمدعلی جعفری فرمانده جدید کل سپاه پاسداران که عصر امروز دوشنبه در اولین نشست خبری خود با خبرنگاران سخن میگفت در ابتدا با شکر به درگاه خداوند به خاطر این مسئولیت جدید از اعتماد رهبر معظم انقلاب به وی تقدیر کرد و به مردم اطمینان داد که دستورات رهبر معظم کل قوا و توقعات ملت در بخش دفاع و امنیت کشور با قدرت هر چه بیشتر محقق خواهد شد.
جعفری با تقدیر از زحمات سردار سرلشگر صفوی اظهار امیدواری کرد که در مقام دستیاری فرمانده کل قوا نیز منشا خدمات بزرگی باشد.
فرمانده جدید کل سپاه با اشاره به رسالت سپاه یعنی دفاع از انقلاب و دستاوردهای آن گفت: هر گاه تهدیدی علیه انقلاب و دستاوردهای آن احساس شود، سپاه وارد صحنه خواهد شد که این مأموریت نیازمند سازمانی پویا، قدرتمند از نظر معنوی و مادی و دارای انعطاف سازمانی است.
سرلشگر جعفری خاطرنشان کرد: سپاه در تمامی عرصههایی که ماموریت دارد، از قدرت و برجستگی سازمانی بالایی برخوردار است که ما نیز به دنبال تحول این توانمندیها هستیم.
وی با اشاره به حضور دو ساله خود در مرکز راهبردی سپاه گفت: در این مدت مشغول مطالعات آمادگیهای سپاه در عرصه های مختلف بودم و خوشبختانه این اطمینان به همگان میدهم که سپاه در اوج آمادگی است، اما با توجه به تغییر شرایط محیطی ما و تفاوت ماهیتی این تهدیدات، باید آمادگی سپاه منعطف و همه جانبه باشد که این ضرورت نیازمند کار و تلاش بیشتری است.
فرمانده جدید کل سپاه هدف از آمادگی سپاه را توسعه توان بازدارندگی دشمنان عنوان کرد و افزود: هدف ما در گام اول این است که دشمن از هرگونه اقدام علیه کشورمان بازداریم.
وی با تاکید بر وارد کردن ضربه قاطع و قوی و صریح هم از دور و هم از نزدیک به عنوان محور آمادگیهای سپاه در مقابله با تهدیدات، گفت: با توجه به تجربیات گرانبهای دفاع مقدس و مطالعه جنگهای اخیر در منطقه به سرعت آمادگیهای ممکن را کسب کرده و همین موضوع سپاه را دارای قدرت بسیار بالایی کرده است.
جعفری به ویژگی بارز و مزیت رقابتی سپاه یعنی انقلابی بودن، مردمی بودن و اتصال به نیروهای بسیج اشاره کرد و افزود: با توجه به چنین شاخصههایی سپاه قابل از بین بردن نیست، لذا بهتر است تهدیدات علیه کشورمان یا این سازمان با تأمل بیشتری انجام شود.
فرمانده کل سپاه حضور اشغالگران در این منطقه اسلامی را مورد اشاره قرار داد و گفت: پیشنهاد میکنم که آنها هر چه سریعتر این حضور خود را قطع کرده چرا که ترک منطقه به نفع خودشان است.
سردار جعفری بر لزوم تحقق اتحاد ملی و انسجام اسلامی با توجه به ظرفیتهای سپاه تاکید کرد و یادآور شد: دو نکته برجسته در سپاه وجود دارد و آن اشراف اطلاعاتی نسبت به تحرکات دشمن و نیز توانمندی موشکی استراتژیک سپاه است که باید این دو نکته مورد توجه قرار گیرد.
خبرنگار خبرگزاری فارس به عنوان اولین سؤال از ادامه استراتژی نبرد نامتقارن در سپاه سؤال کرد که جعفری با ذکر فواید این نوع نبرد گفت: از آنجا که توانمندی مادی و تکنولوژی دشمن نسبت به ما بالاتر است باید به سمت انتخاب سیاستها و روشهای مناسبی برویم تا در صورت نیاز بتوانیم این نیازمندیها را کنترل کرده و همچون جنگ سی و سه روزه شکست را به دشمن بچشانیم.
خبرنگار دیگری از احتمال حمله به ایران و تاثیر آن در تغییر فرمانده سپاه سؤال کرد که سردار جعفری پاسخ داد: این جابجاییها در همه سازمانها وجود دارد و سردار صفوی نیز در طول یک دهه فرماندهی این سازمان تلاش بسیار زیادی از خود نشان داده است، اما به خاطر حساسیت موضوع، توان افراد پس از چند سال تقلیل میرود که برای ترمیم این تواناییها، تغییر صورت گرفته که این تصمیم نیز به چند ماه قبل باز میگردد.
از سرلشکر جعفری در مورد توجه به بعد فرهنگی در سپاه سؤال شد که پاسخ داد: ماموریت سپاه فقط حفظ تمامیت ارضی کشور نیست بلکه دفاع از انقلاب اسلامی است و این موضوع نیازمند وجود آمادگی در همه ابعاد از جمله فرهنگی است و سپاه در هر کجا که لازم باشد به کمک دستگاههای فرهنگی و امنیتی خواهد آمد، اما در آینده نیز باید ضمن توجه به آمادگیهای نظامی به دیگر مسائل نیز توجه کرد.
فرمانده کل سپاه در مورد تعامل با دیگر نیروهای مسلح گفت: این تعامل بسیار خوب است و هرسال نیز هماهنگیها بیشتر میشود و اکنون من این تعامل را در اوج میبینم.
جعفری درباره کمک به سازندگی کشور گفت: از زمان حضور در نیروی زمینی سپاه بخش زیادی از توان مهندسی را در قالب شرکتهای بزرگ سازندگی در خدمت مناطق محروم و مناطق مرزی قرار داده بود و از این به بعد نیز توجه خاصی به سازندگی در مناطق محروم و مرزی خواهد شد. چرا که هدف ما صرفا9 درآمد زایی نیست، بلکه کمک به مردم و دولت است، البته این آمادگی رسمی سپاه نیز مؤثر است.
به گزارش فارس فرمانده جدید کل سپاه در پایان از کمک همیشگی رسانهها به این نهاد انقلابی تقدیر و تشکر کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها