نرخ دلار درحالی طی روزهای اخیر صعودی شده که تحلیلگران بازار نسبت به بازگشت قیمت به کانال های پایین‌تر ابراز امیدواری می‌کنند.
کد خبر: ۱۴۴۲۸۰۴

به گزارش جام‌جم‌آنلاین، پیش از این نیز دلار تجربه افزایش قیمت تا کانال ۵۵ هزار تومان را داشت اما خیلی زود قیمت به نرخ تثبیت شده ۵۰هزار تومان بازگشت.

در همین راستا، کارشناسان به خریداران دلار هشدار می‌دهند که وارد دام‌هیجلنی دلالان نشده و مراقب اُفت ناگهانی قیمت باشند.

رفتار روز شنبه دلار نشان داد که بازار توانایی افزایش خود را از دست داده است و پس از برخورد سخت با سقف کانال حرکتی خود در موقعیت نزولی قرار گرفته است.

ثبت سایه بلند در معاملات روز شنبه، حرکت مشابه مهرماه را نشان می‌دهد.

سایه بلند در معاملات شنبه نشان دهنده برگشت شدید قیمت در یک روز معاملاتی است. این اتفاق به معنای عرضه شدید در بازار است که می تواند نرخ دلار را در قدم اول تا محدوده ۵۳ هزار و ۵۰۰ تومان کاهش دهد.

به عقیده صاحبنظران، آنچه در روزهای اخیر باعث افزایش نرخ ارز شده، التهاب سیاسی در منطقه و هراس از شعله‌ورتر شدن آتش جنگ است. این درحالیست که شواهد اقتصادی نشان می‌دهد دلیلی برای رشد قیمت نیست.

آمارهای رسمی حاکی از آن است که دولت، منابع ارزی قابل قبولی داشته و هیچ کمبودی در تامین نیاز ارزی واردکنندگان و تجار ندارد.

از سوی دیگر افزایش قیمت نفت در پی تحولات منطقه، شانس کشورمان برای دسترسی به دلارهای بیشتر را افزایش داده است.

هرچند مداخله نظامی آمریکا و انگلیس در دریای سرخ و احتمال جنگ اسرائیل و حزب الله لبنان شوک قیمتی را باعث شده اما احتمالا با فروکش کردن طب جنگ، اوضاع بازار ارز به تدریج آرام خواهد شد.

با این وجود فعلا رشد ۶۰۰۰ تومانی دلار تنها در سه هفته، تاثیر زیادی بر گرانی در بازارهای مختلف گذاشته است و انتظار می‌رود دولت در آستانه انتخابات برای مدیریت قیمتها تدبیر بیشتری داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها