هوش مصنوعی تا سال ۲۰۲۵ تحول مالی بزرگی ایجاد می‌کند. به احتمال زیاد چین این رقابت را می‌برد، اما بانک‌های ژاپن و ایالات متحده آمادگی لازم برای رسیدن به این رقابت را دارند.
کد خبر: ۱۲۹۵۸۵۶

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از باشگاه تا سال ۲۰۲۵  نگرانی‌های روزافزون تنظیم‌كنندگان درمورد قابل قبول نبودن هوش مصنوعی و خطرات ناشی از آن می‌تواند منشا شوک بعدی مالی باشد که می‌تواند نوساناتی را در بازارها و ثروت شرکت‌های مالی به وجود آورد؛ اما در اینجا یک پیش‌بینی وجود دارد و آن این است تا سال ۲۰۲۵ هوش مصنوعی به دنبال تغییر شکل در امور مالی جهانی خواهد بود و نبرد رقابتی شدیدی را بین شرکت‌ها و مناطقی که می‌خواهند بر این حوزه جدید تسلط داشته باشند، به راه می‌اندازد.

چین مطمئنا نقش اساسی را در این زمینه ایفا خواهد کرد. نهادهای آن مانند Ant Financial قبلا در حوزه مالی مجهز به هوش مصنوعی پیشتاز بوده‌اند و به کمک مقیاس پایگاه‌های اطلاعاتی این کشور کمک کرده‌اند؛ اما بانک‌های ژاپنی و آمریکایی برای رسیدن به این هدف تا سال ۲۰۲۵ رقابت خواهند کرد. شرکت‌هایی مانند آمازون احتمالا با دارایی‌های مجهز به هوش مصنوعی نیز بسیار رشد خواهند کرد. در واقع بزرگترین نبرد رقابتی ممکن است بین گروه های مالی و فناوری و نه فقط بین بانک‌ها به وجود بیاید اما اینکه چه کسی برنده شود به عوامل دیگری بستگی دارد.

تا سال ۲۰۲۵ آن‌ها با احتیاط بیشتر جعبه‌های سیاه هوش مصنوعی را موشکافی می‌کنند. از نظر این تئوری دنیای جدید باید مزایای زیادی به همراه داشته باشد. این مزایا عبارت است از: بهره‌وری بیشتر، سرعت، سفارشی‌سازی و هزینه‌های ارزان‌تر سرمایه. اگرچه در عمل این ممکن است باعث افزایش تمرکز صنعت، تعصبات اجتماعی و ایجاد حلقه‌های بازخورد در جامعه شود که تنظیم‌کننده‌ها با توجه به الگوریتم‌ها با پلیس مبارزه می‌کنند. تا سال ۲۰۲۵ نگرانی فزاینده نهادهای نظارتی درباره غیر قابل کنترل بودن هوش مصنوعی و خطرات همراه آن به خوبی می‌تواند منبع شوک بعدی مالی باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها