انتقاد وزارت صنایع از عدم رجیستر و بی ثباتی تعرفه تلفن همراه

ایسنا: رئیس سازمان گسترش گفت: سیستم مخابراتی کشور بنا به دلایلی تاکنون خود را از عملیات رجیستر کنار کشیده ، در حالی که موظف به انجام آن است و در غیر این صورت تعرفه گذاری های دولت برای حمایت از تولیدکنندگان ارزشی نخواهد داشت.
کد خبر: ۱۴۴۲۲۵

مهدی مفیدی معاون وزیر و رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع در حاشیه مراسم افتتاح پنجمین خط تولید گوشی تلفن همراه با اشاره به این که هر تولید نوپایی در کشور نیاز به حمایت دارد، عنوان کرد: شفاف ترین نوع حمایت به صورت تعرفه ای است که در مبادی ورودی اعمال می شود و موبایل نیز از این نوع حمایت مستثنی نیست.
او با بیان این که انتظار داریم هر چه زودتر سیستم مخابراتی کشور تکلیف رجیستر گوشی تلفن همراه را مشخص کند، عنوان کرد: سیستم مخابراتی کشور بنا به دلایلی تاکنون خود را از انجام این وظیفه کنار کشیده ، در حالی که موظف به انجام آن است و در غیر این صورت تعرفه گذاری های دولت برای حمایت از تولیدکنندگان ارزشی نخواهد داشت.
وی همچنین درباره تعرفه گوشی تلفن همراه توضیح داد: تغییر مداوم این تعرفه ، تولیدکنندگان را دلسرد می کند و به دنبال این هستیم که در این زمینه ثبات ایجاد کنیم. البته در رابطه با تعرفه تلفن همراه با وزارت بازرگانی مشکلی نداریم.
معاون امور تولید وزارت صنایع و معادن نیز اعلام کرد: با افتتاح این خط تولید تلفن همراه ، ظرفیت سالانه تولید گوشی تلفن همراه در کشور به 6 میلیون دستگاه رسیده است. محسن حاتم با بیان این که تولید گوشی تلفن همراه از اواخر سال گذشته در کشور آغاز شده است ، افزود: کشور در تولید گوشی تلفن همراه دارای مزیت است ، زیرا امکان تولید و رصد و پایش آن وجود دارد. وی با بیان این که گوشی تلفن همراه دارای فناوری های مختلف است ، تاکید کرد: ایران توان تولید گوشی تلفن همراه را دارد. در ضمن وزارت صنایع و معادن هیچ واحدی را مجبور به تولید گوشی تلفن همراه نکرده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها