دولت امریکا بانی هولوکاست هسته ای است

سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: چنانچه قطعنامه جدیدی از سوی شورای امنیت صادر شود، ما در هر کاری با آژانس تجدیدنظر می کنیم و گزینه های مختلفی را مورد بررسی قرار می دهیم.
کد خبر: ۱۴۴۲۱۸

سیدمحمدعلی حسینی در جمع نمایندگان رسانه های داخلی و خارجی با اشاره به گزارش اخیر البرادعی ، آن را موفقیت دستگاه دیپلماسی هسته ای ایران خواند و گفت: این گزارش بار دیگر، حقانیت جمهوری اسلامی ایران و مواضع ما را برای جامعه جهانی به اثبات رساند و ثابت کرد همان گونه که ابتدا اعلام کردیم ، فعالیت های هسته ای ما در ذات خود هیچ گونه پیچیدگی خاصی ندارد و اگر براساس موازین فنی و حقوقی و چارچوب های ان.پی.تی به این موضوع رسیدگی شود، مسائل براحتی قابل حل وفصل است.
وی با اشاره به شفافیت ایران در بحث هسته ای ابراز امیدواری کرد: روند آغاز شده در همکاری ایران و آژانس با حسن نیت کشورمان به بار بنشیند و به شکل مطلوب ادامه یابد و پرونده هسته ای ایران از شورای امنیت مجددا به آژانس بین المللی انرژی اتمی برگردانده شود.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین در واکنش به مواضع اخیر جورج بوش ، دولت امریکا را بانی هولوکاست هسته ای دانست و درخصوص تفاهمات هسته ای ایجاد شده بین ایران و دیده بان هسته ای سازمان ملل ، این اتفاق را مساله تازه ای ندانست و گفت: از گذشته هم انتظار آن می رفت و ما بدون توجه به این قبیل سخنان ، اقدامات اصولی خود را انجام می دهیم.
اما گفتگوهای ایران و امریکا بر سر عراق ، بخش دیگری از این جلسه خبری را به خود اختصاص داد.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: این اجلاس 17 و 18 شهریور برگزار می شود و مقدمه ای برای اجلاس در سطح وزرای خارجه خواهد بود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها