با امید چهارمین قهرمانی با شعار «تا پای جان برای ایران»

و اینک جام ملت‌های آسیا

محسن خلیلی: باوجود داشتن حریفان قدرتمند درجام ملت‌ها...

مردم توقعی جز قهرمانی از تیم‌ملی ندارند

محسن خلیلی، مهاجم و گلزن سابق پرسپولیس و تیم‌ملی در آستانه جام ملت‌ها معتقد است امیر قلعه‌نویی تلاش کرده تا اشتباهات را کاهش دهد. او درباره تیم‌ملی نظر جالبی دارد و به روزنامه جام‌جم توضیحاتی می‌دهد.
کد خبر: ۱۴۴۰۶۸۴
نویسنده سعید اکبری - گروه ورزش
 
بزیکنان آبدیده
تیم‌ملی ایران با اوج پختگی وتجربه پا به این مسابقات می‌گذارد. خیلی‌ها می‌گفتند بعد از کی‌روش ما باید دست به جوانگرایی بزنیم. آقای قلعه‌نویی اتفاقا نظرش همین بود ولی ازآنجا که فوتبال ما یک فوتبال نتیجه گراست، او هم مجبور شد تصمیمات دیگری بگیرد. این هم طبیعی است.درایران فقط نتیجه می‌خواهند. الان تیمی که مابه جام ملت‌ها بردیم واقعا تیم خوب و با‌تجربه‌ای است. بازیکنانی داریم که آبدیده هستند، جا‌های مختلفی را دیده و تجربه کرده‌اند. همین مساله می‌تواند کمک زیادی به ما کند، مخصوصا در لحظات سخت. 
   
اشتباهات تکرار نشود
شما فکر می کنید علت این‌که آقای قلعه‌نویی تصمیم گرفت بازیکنان با‌تجربه را دوباره کنار هم قرار دهد چیست؟ قبلا به این دلیل بوده که اشتباهات سال‌های گذشته تکرار نشود. بازیکن وقتی بازی می‌کند وقتی به تورنمنت‌های مختلف می‌رود چیزهای زیادی یاد می‌گیرد. امیر قلعه‌نویی هم سعی کرد از تجربه چندین دوره حضور بازیکنان چه در جام ملت‌ها و چه جام‌جهانی استفاده کند. این بازیکنان سال‌هاست با هم بازی کرده‌اند. از سویی ارتباط نزدیکی با هم دارند. به طور قطع این ارتباط و همبستگی بازیکنان می‌تواند به موفقیت تیم‌ملی کمک زیادی کند. 
   
نباید عقب بیفتیم
شرایط بازیکنان؟راستش این رابهتر ازهمه کادرفنی می‌تواند توضیح دهدچراکه به آنها نزدیک هستندودرتمرینات وضعیت‌شان را مشاهده می‌کنند ولی چیزی که درظاهر می‌بینیم بازیکنان خوب داخلی و لژیونرها هستند که تک‌تک‌شان کیفیت لازم را برای حضور در چنین جامی دارند. به نظرم فرم کلی آنها خوب است. همه هم از انتظارات مردم و جامعه باخبر هستند. این جام برای ما اهمیت زیادی دارد تا نشان دهیم از قافله بزرگان عقب نیفتاده‌ایم. به هر حال مدعیان در جام جهانی از گروه خود بالا رفتند و نشان دادند از ما جلو زده‌اند. در حالی که گروه‌مان خیلی سخت نبود و می‌توانستیم صعود کنیم که این اتفاق رخ نداد. همین یک هشدار و خطر برای‌مان بود. الان زمان آن است که نشان دهیم فوتبال‌مان عقب نیفتاده است. ضمن این‌که بعد از جام ملت‌ها هر نتیجه‌ای حاصل شد سریعا باید به فکر برنامه‌ریزی بهتری باشیم. 
   
فینالیست شدن
توقع جامعه ما همیشه از تیم‌ملی بالا بوده است. فقط این‌طور نیست که بگوییم این دوره. مردم ازتیم‌ملی فوتبال‌مان در جام ملت‌ها توقعی جز فینالیست شدن و قهرمانی ندارند. فوتبال ایران فوتبال توقع است وشما هم مجبورید تحت این شرایط هدایت تیم را قبول کنید و کارتان را جلو ببرید. ولی ما نباید فقط وضعیت خودمان را ببینیم. در فوتبال وضعیت حریف هم تعیین‌کننده است. این دوره تیم‌های قدرتمندی در جام ملت‌ها حضور دارند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها