واردات مرغ تولیدکنندگان را دلسرد می‌کند

علی اصغر نادران دبیر انجمن کشتارگاه‌های استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار واحد رسانه و تبلیغات شرکت بیتامین، با اشاره به نوسانات اخیر قیمت مرغ، گفت: از یک ماه گذشته کاهشی شدن قیمت‌ها به ویژه مرغ زنده قابل پیش‌بینی بود و ایجاد نوسانات در صنعت طیور طبیعی است.
کد خبر: ۱۴۴۰۲۲۵
نویسنده شبیر دائمی

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان وی با بیان اینکه در حال حاضر سازمان جهاد کشاورزی قیمت تمام شده مرغ را کمتر از قیمت‌های اعلام شده از سوی مرغداران می‌داند، افزود: اخیراً وزارت جهاد کشاورزی اقدام به واردات مرغ منجمد و توزیع آن کرده است که این موضوع در روند کاهشی شدن قیمت‌ها بی‌تاثیر نبوده است.

دبیر انجمن کشتارگاه‌های استان گلستان با اعلام اینکه در میدان بهمن تهران نیز در چند روز گذشته میزان فروش مرغ گرم به شدت کاهشی شده است، عنوان کرد: قطعا این روند کاهشی شدن قیمت‌ها تداوم نخواهد داشت و تا یک‌ماه آینده باردیگر شاهد ثبات در بازار مرغ خواهیم بود.

نادران با بیان اینکه آمار افزایشی جوجه‌ریزی‌ها در چند ماه گذشته نیز بر روند بازار تاثیرگذار بوده است، ادامه داد: در استان‌های گلستان و مازندران در آذرماه حدود ۳۲ میلیون جوجه‌ریزی انجام شد که این موضوع هم در کاهش قیمت‎‌‌ها تاثیر گذاشت، اگرچه در حال حاضر صحبت از جوجه‌ریزی بالای ۱۵۰ میلیون قطعه‌ای در دی ماه است.

وی با بیان اینکه مسئولان وزارت جهاد کشاورزی علاوه بر اینکه باید دغدغه مصرف کننده را داشته باشند باید دغدغه تولید کننده را هم داشته باشند، اظهار داشت: اینکه برای جبران کمبودها و کاهش دادن قیمت‌ها اقدام به واردات داشته باشیم اقدام مناسبی نیست چون این کار باعث دلسردی تولیدکنندگان و به خطر افتادن امنیت غذایی کشور می‌شود.

دبیر انجمن کشتارگاه‌های استان گلستان با بیان اینکه به دولت پیشنهاد می‌کنیم برای حمایت از مصرف کننده یارانه و یا کالابرگ  داده شود، گفت: با این اقدام هم از تولیدکننده و هم مصرف کننده حمایت می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها