کارشناس تغذیه گفت: مردان می‌توانند با خوردن ۵ فندوق در روز احتمال ابتلا به مشکلات پروستات را بسیار کاهش دهند.
کد خبر: ۱۴۳۹۹۱۳

به گزارش جام جم آنلاین، عارف حکیمی، کارشناس تغذیه در استودیوی سلام تهران درباره خواص فندق، توضیح داد: مواد مفید طبیعی همواره برای ما سلامتی را به ارمغان آورده‌اند و آن را تضمین می‌کنند؛ در دنیایی که ما در آلودگی هوا به سر می‌بریم باید از خوراکی‌هایی استفاده کنیم که سلامتی ما را حفظ می‌کنند.

وی ادامه داد: یکی از این خوراکی‌ها فندق است که فواید بسیاری دارد؛ برای مثال آقایان با مصرف روزی ۵ عدد فندق می‌تواند احتمال ابتلا به مشکلات پروستات را بسیار کاهش دهند.

این کارشناس تغذیه افزود: فندق خام به دلیل داشتن فیبر بالا، کارکرد معده را افزایش می‌دهد و جلوی یبوست را می‌گیرد. یبوست مادر تمامی بیماری‌ها شناخته می‌شود و خوردن فندق می‌تواند این مشکل را برطرف کند.

حکیمی متذکر شد: در حال حاضر یک کیلو فندق از یک کیلو چیپس ارزان‌تر است و فواید بسیاری دارد.

وی در خصوص فواید گلاب، توضیح داد: استفاده از گلاب به عنوان یکی از مواد صبحانه، به خصوص در فرنی می‌تواند باعث کاهش استرس و اضطراب در انسان شود. گلاب در فرنی می‌تواند در کنار مغز‌هایی مانند فندق، بادام، گردو، کنجد و موارد دیگر قرار گیرد.

این کارشناس تغذیه تصریح کرد: کنجد برای اشخاصی که تمامی روز پشت میز می‌نشینند بسیار مفید عمل می‌کند. بادام و گردو نیز مناسب کودکان است.

وی افزود: کنجد، ارده و شیره زمانی که با یکدیگر ترکیب می‌شوند یک خوراکی بسیار مقوی را شکل می‌دهند. این خوراکی در گذشته توسط بسیاری از افراد استفاده می‌شد و ورزشکاران از آن استفاده می‌کردند.

حکیمی درخصوص فرنی چهار مغز، گفت: گلاب و عرق هل در کنار آرد برنج و مغز بادام، گردو، فندق و کنجد یک فرنی فوق‌العاده مقوی را تشکیل می‌دهند که باعث می‌شوند ما بتوانیم یک روز پر انرژی داشته باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها