واکنش دمشق به حملات رژیم صهیونیستی به سوریه

وزارت خارجه سوریه با اشاره به حمله‌های رژیم صهیونیستی به سوریه به آن واکنش نشان داد.
کد خبر: ۱۴۳۸۲۴۰

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از سانا، وزارت خارجه سوریه با اشاره به حمله‌های رژیم صهیونیستی به سوریه اعلام کرد که این حمله ها، نشان از رویکرد کشتار و ویرانگری این رژیم دارد و شورای امنیت باید به مسئولیت خود عمل کند.

وزارت خارجه سوریه در نامه‌هایی به سازمان ملل و شورای امنیت اعلام کرد: رژیم صهیونیستی در اواخر پنجشنبه شب و بامداد جمعه از سمت اراضی لبنان، برخی مناطق را در حومه دمشق هدف قرار داد. این حملات در واقع در راستای تداوم رویکرد قتل و کشتار هزاران فلسطینی از جمله هفت هزار کودک و ۶ هزار زن و ویرانی ۸۰ درصد از منازل در شمال و مرکز غزه با هدف کوچاندن فلسطینی‌ها به خارج و ایجاد اسراییل بزرگ است.

همچنین وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: برای آمریکا، فرانسه و انگلیس و دیگر کشور‌های غربی آشکار شده است که اسراییل همه قوانین بین المللی را زیرپا گذاشته است. حمله‌های جدید و متوالی به سوریه و نیز تهدید لبنان و دیگر کشور‌های عربی در منطقه نمایانگر ماهیت اهداف رژیم صهیونیستی و توسعه طلبی آن علیه حقوق عربی در فلسطین و دیگر اراضی اشغالی است.

وزارت خارجه سوریه بیان کرد: رژیم صهیونیستی با جنگ افرزوی نشان داد که به دنبال چنگ انداختن بر اراضی و صلح به زیان حقوق عربی است.

در بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است: ما از شورای امنیت می‌خواهیم که به مسوولیت خود عمل کند به ویژه که این اقدامات اهانت مستقیم به سازمان ملل و کشور‌های عضو این سازمان است. شورای امنیت و به ویژه آنانی حامی تجاوز اسراییل هستند باید تجارب ملت‌ها هنگامی که تصمیم به دفاع از حاکمیت و حقوق و زندگی کودکانشان می‌گیرند، را آینه عبرت قرار دهند.

وزارت خارجه سوریه در پایان بیانیه خود آورده است: در این لحظه‌های سال نو، ملت‌های دنیا به مسوولیت خود در توقف کشتار اشغالگران علیه ملت فلسطین و ورود کمک‌های بشردوستانه و نیز توقف حمله‌های اسراییل و آمریکا و متحدانش علیه ملت سوریه عمل کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها