مدیر کل ثبت شرکت‌های سازمان ثبت اسنادکشور:

تحولات شتابان در حوزه ثبت شرکت‌ها در جریان است

 مدیر کل ثبت شرکت‌های سازمان ثبت اسنادو املاک کشور در نشست مشترک با فعالین اقتصادی و مسولین اتاق بازرگانی کرمان گفت: فرآیندهای الکترونیکی و سامانه جامع ثبت شرکت‌ها در فرآیند تاسیس و تغییرات دچار تحول شگرفی شده و از الکترونیکی به سمت هوشمند در جریان است.
 مدیر کل ثبت شرکت‌های سازمان ثبت اسنادو املاک کشور در نشست مشترک با فعالین اقتصادی و مسولین اتاق بازرگانی کرمان گفت: فرآیندهای الکترونیکی و سامانه جامع ثبت شرکت‌ها در فرآیند تاسیس و تغییرات دچار تحول شگرفی شده و از الکترونیکی به سمت هوشمند در جریان است.
کد خبر: ۱۴۳۸۰۴۷

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛ ابوالفضل نصیری، ضمن تسلیت شهادت حضرت ام‌البنین (س) با بیان اینکه حضور در دیار حاج قاسم مایه افتخار است، گفت: شهید سلیمانی معتقد بود امروز قرارگاه حسین ابن علی (ع) ایران است و بنابراین هر کار درزمینه تولید و اشتغال صورت گیرد، امام حسین (ع) می‌بیند و اجر دارد.

وی افزود: فرآیند ثبت شرکت‌ها در سامانه جامع ثبت شرکت‌ها متحول و الکترونیک شده و مراجعات حضوری کاهش یافته و از تیر ماه سال جاری روند تحولات، سرعت بیشتری گرفته است و برای تاسیس یا ایجاد تغییرات در شرکت‌ها نیاز به هیچگونه مراجعه حضوری نیست.

نصیری، با اشاره به اینکه بروز شدن فرآیندها به تسهیل امور مراجعین می‌انجامد، ابراز داشت: بازطراحی سامانه جامع ثبت شرکت‌ها در دست اقدام است که آغاز بکار این سامانه در بهمن‌ماه یک پیچ تاریخی در زمینه ثبت شرکت‌هاست.

وی ادامه داد: در نسخه جدید سامانه جامع ثبت شرکت‌ها خدمات با بهره‌گیری از هوش مصنوعی و فناوری‌های نوین صورت می‌گیرد.

مدیرکل ثبت شرکت‌ها تصریح کرد: ارائه خدمات هوشمند، بازه زمانی ارائه خدمات را کاهش می‌دهد و با آغاز بکار سامانه جدید، فرآیند تاسیس شرکت‌ها به ۲/۵ ساعت کاهش می‌یابد.و تغییرات حداکثر در یک روز انجام می‌پذیرد و فرآیند ارسال پستی به طور کامل حذف می‌گردد.

وی ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۵ درصد شرکت‌های ثبت شده هیچگونه فعالیتی ندارند، گفت: تاسیس شرکت در کمترین زمان، به تنهایی رشد اقتصادی را به دنبال نخواهد داشت و اتاق بازرگانی ومسولین اقتصادی باید با تدوین اطلس سرمایه‌گذاری به شرکت‌ها جهت و نقشه‌راه بدهد.

سیدمهدی هاشمی، مدیر کل ثبت اسنادو املاک استان کرمان نیز ماموریت اصلی سازمان ثبت اسناد و املاک را هویت‌بخشی به اشخاص حقوقی و املاک دانست و عنوان کرد: بازطراحی سامانه جامع ثبت شرکت‌ها مشکلات فعالان اقتصادی را کاهش می‌دهد و به رونق تولید کمک می‌نماید.

وی افزود: به موجب تبصره ماده ۱۱ قانون جامع حدنگار، دستگاه‌ها از ارائه هرگونه خدمات به اسناد دفترچه‌ای منع شده اند و فعالان اقتصادی برای بهره‌مندی از خدمات در حوزه‌های مختلف ازجمله دریافت کارت بازرگانی، می‌بایست نسبت به تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک‌برگ اقدام کنند.

گفتنی است درحاشیه این نشست فرصت پرسش و پاسخ برای شرکت‌کنندگان فراهم شد و پیشنهادات فعالان اقتصادی اخذ گردید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها