رئیس کل دادگستری استان در جمع کارکنان دادرسی مالیاتی کرمان:

کاهش اطاله دادرسی در پرونده‌های مالیاتی در اولویت باشد

رئیس کل دادگستری استان کرمان در بازدید از بخش های مختلف مدیریت دادرسی مالیاتی استان با کارکنان و مراجعین به این واحد گفتگو کرد.
رئیس کل دادگستری استان کرمان در بازدید از بخش های مختلف مدیریت دادرسی مالیاتی استان با کارکنان و مراجعین به این واحد گفتگو کرد.
کد خبر: ۱۴۳۷۱۲۵

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛ ابراهیم حمیدی، در بازدید از بخش های مختلف مدیریت دادرسی مالیاتی استان ضمن تقدیر از اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته و بحث و تبادل‌نظر پیرامون مهمتربن مسایل و مشکلات این واحد، برکاهش اطاله دادرسی در پرونده‌های مالیاتی تاکید کرد.

وی یکی از دلایل حضور در دادرسی مالیاتی را دیدار و آشنایی با کارکنان و مراجعین این واحد و بررسی مسائل و مشکلات آنان برشمرد و گفت: استقلال هیات‌های حل اختلاف از ادارات کل امور مالیاتی و تشکیل مرکز دادرسی مالیاتی یک تحول بزرگ در حوزه دادرسی مالیاتی و زمینه ساز ارتقاء رسیدگی به پرونده های ورودی به این مرکز است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان شنیدن دقیق درددل های مردم و صدور آراء مشورتی بر اساس تخصص هریک از اعضای هیات های حل اختلاف مالیاتی را از لازمه های رسیدگی عادلانه دانست و افزود: سعی بر این باشد که ضمن وصول حق دولت، حق الناس نیز رعایت شود.

 

حمیدی، برجلوگیری از اطاله دادرسی مالیاتی و تضییع حقوق حقه دولت تاکیدکردو گفت: پرونده های مالیاتی باید درمدت معقول رسیدگی شوند تا هدف قانونگذار از تشکیل مرکز دادرسی مالیاتی محقق شود.

وی توافق را بهترین روش در حل و فصل پرونده های مالیاتی برشمرد و تصریح کرد: شفاف سازی قوانین و مقررات مالیاتی و اطلاع رسانی به مودیان در زمینه انجام به موقع تکالیف مالیاتی باعث کاهش حجم پرونده های ورودی به هیات های حل اختلاف مالیاتی می شود.

حمیدزینل پور، مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان هم در این بازدید ضمن تقدیراز تعامل خوب دادگستری استان با امورمالیاتی گفت: دادرسی در دوره تحولی جدید جزء اولویت‌های اصلی نظام مالیاتی قرار گرفته و سازمان امور مالیاتی در مراحل مختلف رسیدگی به اعتراضات مردم و دادرسی‌های مالیاتی تمهیدات و برنامه ‌هایی را در این حوزه طراحی و در دست اجرا دارد.

وی دادرسی مالیاتی استان را از دادرسی های مالیاتی برتر کشور به لحاظ ورودی پرونده و کیفیت رسیدگی ها برشمرد و اظهارداشت: اشخاص حقوقی به لحاظ آشنایی با تکالیف قانونی خود مشکلی ندارند و درصد بالایی از صاحبان مشاغل با انجام تکالیف مالیاتی خود در موعد مقرر بر اساس قانون معاف شدند.

زینل پور، به تبیین اهمیت اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان پرداخت و افزود: هدف از اجرای کامل قانون سامانه مودیان و پایانه های فروشگاهی شفافیت اقتصادی، ارتقای عدالت مالیاتی و گذاراز نظام مالیات ستانی سنتی به نظام مالیاتی هوشمند است.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان تصریح کرد: قانون تسهیل تکالیف مودیان در اجرای پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان به تصویب نهایی شورای نگهبان رسیده و از اول دیماه لازم الاجرا است.

علی اکبر میرمحمدی، مدیر دادرسی مالیاتی استان نیز در این بازدید ضمن ارایه گزارشی از اقدامات و برخی تنگناهای موجود بر اهتمام آن مدیریت جهت تسریع در رسیدگی به پرونده های مالیاتی و وصول قانونی مالیات حقه دولت تاکید کرد.

در این بازدید نمایندگان هیات های حل اختلاف مالیاتی نیز به بیان دیدگاه‏ها و نظرات خود در زمینه بالابردن کیفیت رسیدگی به پرونده های مالیاتی، دقت و سرعت در صدور آراء و نظایر آن پرداختند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها