۱۵شکایت‌ ۲تیم پرسپولیس و استقلال از یکدیگر بعد از شهرآورد۱۰۲

دربی بی‌کلاس‌ها!

صدودومین شهرآورد تهران امروز ساعت ۱۶:۱۵ دقیقه

جنگ نیمکت‌ها در آزادی

از یک تا ۱۰۲ فاصله زیادی است. بین این دو عدد می‌تواند کلی آمار و ارقام قرار گیرد و البته کلی خاطرات تلخ و شیرین و یک تاریخچه پر و پیمان. دربی در این نیم قرن گاهی هیجان انگیز بود و گاهی کسل کننده. حالا یک دربی دیگر در پیش‌رو داریم، یک دربی جذاب با چاشنی وار.
کد خبر: ۱۴۳۵۸۷۱
نویسنده رضا پورعالی و هیلدا حسینی‌خواه - گروه ورزش
 
بسیاری بر این عقیده‎اند که تقابل امروز پرسپولیس و استقلال حداقل در سال‌های اخیر خیلی خاص و متفاوت است. هم برای حضور سیستم ویدئو چک و هم برای جایگاه دوتیم درجدول رده بندی. استقلال درصدر است وپرسپولیس در رده چهارم. استقلال صدر را محکم‌تر از قبل می‌خواهد و پرسپولیس نزدیک‌تر شدن به صدر را. برای استقلال تحت هدایت نکونام هیچ چیز مهم‌تر از ادامه صدرنشینی نیست و برای پرسپولیس که از آسیا هم حذف شده، چیزی نمی‌ماند جز اعاده حیثیت در لیگ برتر. چهارمی به این تیم نمی‌آید اما برای صعود از رده چهارم جدول کار بسیار دشواری دارد. تقابل این تیم با استقلال کار را در ادامه برای این تیم می‎تواند سخت‌تر کند. شاید هم خیلی راحت‎تر. تقابل شماره ۱۰۲ دو تیم بسیار مفصل و جامع‌تر از اینهاست. جنگ تمام عیار را همین جا ببینید، آن هم در چند جبهه. 

گل‌محمدی: فقط به ۳ امتیاز فکر می‌کنیم 

یحیی گل محمدی روز گذشته در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل استقلال شرکت کرد و بیشتر سعی داشت به دور از مطالب حاشیه‌ای به بحث فنی این بازی بپردازد. در ادامه مهم‌ترین بخش صحبت‌های سرمربی پرسپولیس را می‌خوانیم: 

این بازی برای مردم حساس و جالب خواهد بود و یکی از دربی‌های مهم جهان است. خوشحالیم در این مسابقه شرکت می‌کنیم. تیمی که بتواند تمرکز و آمادگی بدنی خوبی داشته باشد، می‌تواند برنده شود. باید فرصت طلب باشید و از موقعیت‌هایی که به دست می‌آید، خوب استفاده کنید. 

با توجه به این‌که هر دو تیم بازیکنان خوب و فنی دارند و تیم استقلال مربیان خوبی دارد، فکر می‌کنم شاهد یک بازی خوب و جذاب باشیم. امیدوارم بازی به سمتی برود که بیشتر بحث‌های فنی مطرح شود و بازی جذابی برای هوادارانی باشد که در این هوای آلوده تماشاگر می‌شوند.

مطمئنم کنار زمین اتفاق خاصی نمی‌افتد. ذهنم را درگیر این مسائل نمی‌کنم. بیشتر دوست دارم به مسائل فنی و داخلی تیمم بپردازم. فکر نمی‌کنم با توجه به این‌که استادیوم پر است و سروصدا به گوش نمی‌رسد، مشکل خاصی وجود داشته باشد. امیدوارم همه چیز به سمتی برود که شاهد بازی فنی از هر دو تیم باشیم. امیدوارم همه چیز به سمتی برود که احترام ‌همه سر جای خودش باشد و شاید خیلی از اتفاقاتی که در بحث هواداری می‌افتد، خودمان مقصر باشیم. امیدوارم رفتاری داشته باشیم که درنهایت باعث این شود بازی با خیر و خوشی تمام شود.

از حضور بانوان در ورزشگاه خیلی خوشحالیم. هرجا هم که بانوان حضور داشتند، احترام بیشتر بوده، فکر می‌کنم فضای بهتری را بین هواداران شاهد باشیم و خیلی از شعارهایی را که قبلا می‌دادند، نشنویم. دوست داریم هیچ الفاظ و شعار بدی در استادیوم شنیده نشود ولی برخی اوقات واقعا نمی‌شود جلویش را گرفت. در همه استادیوم‌ها هست. فقط مختص ایران نیست ولی حضور بانوان تا حد زیادی جلوی این مسائل را می‌گیرد.

استقلال رقیب مستقیم ما در جدول است و ارزش این بازی بیشتر از سه امتیاز است. می‌توانیم امتیازات را نزدیک کنیم و سبقت خوبی بگیریم. در همه جدول‌ها این اتفاق می‌افتد که بازی تیم‌های بالای جدول بیشتر از سه امتیاز ارزش دارد.

شرایط جدولی طوری است که فقط باید به سه امتیاز فکر کنیم. این مسأله را با بازیکنان هم در میان گذاشتیم. هدف ما بردن در بازی فرداست. شرایط جدولی ایجاب می‌کند برنده بازی باشیم و تمام تلاش‌مان را برای این اتفاق به کار می‌گیریم.

نکونام: استقلال همیشه در دربی متضرر بوده است 

جواد نکونام که به عنوان سرمربی استقلال اولین دربی تهران را تجربه می‌کند، روز گذشته در نشست خبری پیش از این بازی گفت که برای این دیدار بیش از هرچیز به تمرکز بالای بازیکنان نیاز است. در ادامه مهم‌ترین بخش صحبت‌های سرمربی آبی‌های تهران را می‌خوانیم: 

برخی تغییرات مدیریتی در استقلال ما را از هدف‌مان دور کرد و تا استقلال به صدر جدول آمد، فشارها شروع شد. نمی‌دانم چرا برخی تیم‌ها که بازیکن گرفتند و از ما خیلی شرایط بهتری دارند، وقتی به صدر آمدیم، همه گفتند باید قهرمان شویم، اصلا این‌طور نیست. لیست امسال ما شده ۱۹ بازیکن زیر ۲۵ سال و شرایطی که تیم‌ها سال گذشته داشتند، باعث شد استقلال از همین روند دور شود. 

با این سقف بودجه، فوتبال ما چند سال دیگر بیشتر دوام نمی‌آورد. شرایط خوب نیست. برای فوتبال باید قانون فوتبالی بنویسیم که روی آن فکر شده است تا بتواند به فوتبال کمک کند. قیمت هر بازیکن مشخص است اما اگر بتوانیم مدیریت کنیم، این شرایط پیش نمی‌آید که یک سال درگیر سقف و کف قرارداد باشیم. حداقل پنج تیم سقف را رعایت نکرده‌اند. 

هیچ نگرانی بابت حاشیه‌های کنار زمین نداریم، ما هم از جنس خودشان هستیم و همه‌چیز را بلدیم. داربی قبل برای قبل است و امیدوارم آن اتفاقات مانند داربی سال گذشته رخ ندهد. 

بازیکنان دو تیم وقتی به زمین بیایند، مشخص می‌شود که قیمت‌ها چگونه است. تاییدیه هوادار میلیونی هم مشخص است و همه‌چیز روی میز است. این‌که یک امتیاز یا چند امتیاز کم شود، برعهده افرادی است که تصمیم‌گیرنده هستند. 

در تمام بازی‌ها داور تعیین‌کننده است و از ابتدای لیگ تا الان، چند تیم ضرر کرده‌اند که کاملا مشخص است. اگر VAR باشد، امتیازات واقعی تقسیم می‌شود. استقلال همیشه متضرر بوده و سال‌ها شرایط علیه استقلال بوده است. امیدوارم با آمدن VAR این شرایط برگردد. 
 
چرا درمورد بازی‌زیبا و هجومی از رقیب نمی‌پرسید؟ حالا این‌همه داربی‌ها زیبانشده، چرا این‌بار به‌دنبال زیباشدن داربی هستید؟ 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها