۷ نکته کلیدی سخنان سخنگوی گردان‌های شهید عزالدین القسام

هفته‌های تعیین‌کننده میدان

یک صاحبنظر در مسائل داخلی ایالات‌ متحده:

دموکراتها، بازنده جنگ غزه | نه لابی اسرائیل از بایدن خوشنود است، نه هواداران فلسطین

یک صاحبنظر در مسائل داخلی ایالات‌متحده گفت: بایدن از سوی هر دو گروه حامیان و مخالفان اسراییل گرفتار شده و هر دو گروه از عملکرد بایدن ناراضی هستند.
یک صاحبنظر در مسائل داخلی ایالات‌متحده گفت: بایدن از سوی هر دو گروه حامیان و مخالفان اسراییل گرفتار شده و هر دو گروه از عملکرد بایدن ناراضی هستند.
کد خبر: ۱۴۳۶۱۰۶

امیرعلی ابوالفتح در گفتگو با جام جم آنلاین در خصوص تاثیر جنگ غزه بر انتخابات آمریکا گفت: این موضوع از دو جنبه بر انتخابات تاثیرگذار است؛ طیف بزرگی از جامعه طرفدار اسرائیل و معتقدند باید حمایت بیشتری از اسرائیل صورت گرفته و کمک‌های بیشتری به این رژیم صورت گیرد، زیرا اینگونه قانع شده‌اند که عملیات ۷ اکتبر حماس تروریستی بوده و آمریکا باید به مهم‌ترین متحد خود در این جنگ کمک کند.

وی ادامه داد: گروهی از جمهوری‌خواهان از دولت بایدن انتقاد دارند که چرا نسبت به اسرائیل سخت‌گیری می‌کند بنابراین این دسته احتمالاً در انتخابات همچنان در صف منتقدان بایدن قرار خواهند گرفت.

ابوالفتح افزود: ضمن اینکه رقیب مقابل بایدن به احتمال زیاد ترامپ است که رویکرد بسیار نزدیک‌تری با اسرائیل دارد، بنابراین ممکن است در انتخابات حامیان اسرائیل رویکرد فعلی دولت بایدن را در قبال اسرائیل به عنوان نقطه ضعف آن قلمداد کنند.

این کارشناس مسائل آمریکا گفت: منتقدین بایدن همچنین معتقدند کشتار در این جنگ توسط پول آمریکا صورت می‌گیرد و آمریکا سپر مقاومی برای اسرائیل باز کرده است این عده در دانشگاه‌ها و محافل سیاسی فعالیت می‌کنند و همه آن‌ها هم مسلمان و عرب نیستند بلکه یهود و چپگرا و... هم هستند.

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد اگر در انتخابات ۲۰۲۴ اتفاق خاصی رخ ندهد طیف قابل توجهی از رای دهندگان مسلمان و عرب تبار‌ها به بایدن رای ندهند، در برخی از ایالت‌ها رای این دسته از رای دهندگان آمریکایی حائز اهمیت است و بر سرنوشت انتخابات تاثیر می‌گذارد.

ابوالفتح گفت: بایدن از سوی هر دو گروه حامیان و مخالفان اسراییل گرفتار شده و هر دو گروه از عملکرد بایدن ناراضی هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها