رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد؛

غربالگری بیش از ۴۷ هزار نفر در پویش ملی سلامت شهرستان ساوجبلاغ

صبح روز شنبه ، 25 آذرماه ،صیادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز از شبکه بهداشت و درمان شهرستان ساوجبلاغ سرزده بازدید کرد.
صبح روز شنبه ، 25 آذرماه ،صیادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز از شبکه بهداشت و درمان شهرستان ساوجبلاغ سرزده بازدید کرد.
کد خبر: ۱۴۳۶۰۹۴

به گزارش جام جم آنلاین البرز،شهرام صیادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ضمن بازدید از تمامی قسمت ها و واحد های مختلف با کارکنان این مرکز دیدار و گفتگو کرد و طی نشستی با دکتر رنجبر پور مدیر شبکه، آخرین وضعیت  و اقدامات این  شبکه در بخش بهداشت به ویژه پویش ملی سلامت مطرح و بررسی شد و  پیرامون چالش ها و دغدغه های شبکه بهداشت ساوجبلاغ  نیز گفتگو شد.

شهرام صیادی در حاشیه این بازدید ضمن ارزیابی اقدامات شبکه بهداشت و درمان ساوجبلاغ بر اجرای پویش ملی سلامت در استان تاکید کرد و افزود: از ابتدای شروع پویش تا کنون 475 هزار و 43 نفر از نظر فشار خون بالا و دیابت در ساوجبلاغ  غربالگری شده اند.

وی ادامه داد: 35 درصد از گروه هدف یعنی جمعیت ایرانی  بالای 18 سال در شهرستان ساوجبلاغ که بیش از 133 هزار نفر می باشد در این پویش شرکت کرده اند که از مردم شریف ساوجبلاغ درخواست می کنیم با مشارکت حداکثری خود در پویش ملی سلامت به شناسایی و بیماریابی این دو بیماری خاموش و خطرناک کمک کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز تصریح کرد: از افراد غربالگری شده و شرکت کننده در پویش ملی سلامت در ساوجبلاغ  ، یک درصد افراد مشکوک به دیابت ، 7 درصد در مرحله پیش دیابت  و 9 درصد مبتلا به دیابت  و همچنین نزدیک به 2 درصد مورد جدید مبتلا به فشار خون و 24 درصد در مرحله پیش فشار خون شناسایی شده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها