فروش 90 میلیارد ریالی پانزدهمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی کرمان

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از فروش 90 میلیارد ریالی پانزدهمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی این استان در سیرجان خبر داد.
معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از فروش 90 میلیارد ریالی پانزدهمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی این استان در سیرجان خبر داد.
کد خبر: ۱۴۳۶۰۷۴


به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛ کاظم حسین‌زاده، با اشاره به برگزاری این نمایشگاه از تاریخ 14 تا 18 آذرماه 1402 در محل خیابان گلیم سیرجان اظهار کرد: ۵۴ میلیارد ریال میزان فروش مستقیم و  ۳۶ میلیارد ریال نیز میزان اخذ سفارش نمایشگاه صنایع‌دستی مذکور بوده است.

 

وی، با بیان اینکه ۴۰ هزار نفر از نمایشگاه صنایع‌دستی سیرجان بازدید کرده‌اند افزود: بیشترین فروش متعلق به رشته‌های دست بافته‌های داری وزیراندازها، هنرهای چوبی و حصیربافی، سفال و سرامیک، رودوزی‌های سنتی و البسه محلی، نساجی‌ سنتی، زیورآلات و سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی بوده است.

 

وی در ادامه به برنامه‌های جانبی این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: برپایی 10 سیاه چادر عشایری از استان‌های کرمان، گلستان، چهار محال بختیاری، خراسان شمالی و همچنین اجرای تورهای سیرجان گردی جزو این برنامه‌ها به شمار می‌رود.

 

حسین‌زاده، به برپایی ۱۸۰ غرفه صنایع‌دستی در فضایی به مساحت ۵ هزار متر مربع در شهرستان سیرجان اشاره کرد و افزود: در این نمایشگاه ۳۱ استان در 120 غرفه و استان کرمان در 60 غرفه به معرفی و فروش صنایع‌دستی پرداختند.

 

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه صنایع‌دستی سیرجان تنوع 101 رشته صنایع‌دستی استان کرمان را به معرض نمایش گذاشت بیان کرد: در این نمایشگاه غرفه و محل اقامت برای هنرمندان رایگان بود .

 

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان به دستگاه‌‌های همکار برای راه‌اندازی پانزدهمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی کرمان در سیرجان اشاره کرد و گفت: فرمانداری ویژه سیرجان، شورای اسلامی شهر و شهرداری سیرجان و شرکت صنعتی معدنی گل‌گهر و موسسه معراج اندیشه گل‌گهر و دبیرخانه شهر جهانی گلیم سیرجان از جمله این دستگاه‌ها بوده‌اند.

 

وی، خاطرنشان کرد: اداره‌کل تعاون و کار، زندان‌ها، بهزیستی، کمیته امداد، امور عشایری، فنی و حرفه‌ای، آموزش و پرورش و اداره‌کل امور بانوان استانداری و همچنین انجمن صنایع‌دستی، اتحادیه صنف صنایع‌دستی، اتحادیه تعاونی‌های صنایع‌دستی کرمان و سیرجان و اتحادیه تعاونی‌های فیروزه شهربابک نیز جزو دستگاه‌هایی بودند که برای برپایی نمایشگاه مشارکت داشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها