محمدرضا هنرور ، اظهار کرد: کمبود اعتبار و عدم اختصاص اعتبار از سال ۱۴۰۰ سبب شده تا اجرای این پروژه متوقف باقی بماند.
وی افزود: متاسفانه پیمانکار اجرای پروژه نیز درخواست ماده ۴۸ (خاتمه پیمان) کرده که با درخواست آن موافقت شده است.
هنرور با اشاره به اینکه اجرای این پروژه باید در چندین قطعه انجام شود، ادامه داد: در مسیر جوین با اسفراین که ۵۸ کیلومتر است زیرسازی انجام شده و ۷۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی بیان کرد: تکمیل کل این پروژه به همراه ایستگاه راه آهن با برآورد امسال نیاز به دو هزار و ۳۲۰ میلیارد تومان اعتبار دارد.
مدیر حوزه طرحهای شرکت ساخت و توسعه و زیربناهای حمل و نقل کشور در خراسان شمالی تصریح کرد: کار اجرایی انجام شده از محور اسفراین تا بجنورد در اندازه مطالعه بوده و اقدام خاصی در این حوزه هنوز انجام نشده است.
به گفته وی، طول پروژه راه آهن جوین-اسفراین-بجنورد-شیروان ۲۱۰ کیلومتر است.
هنرور تاکید کرد: در ابتدا برای تکمیل این پروژه حدود ۸۰۰ میلیارد اعتبار بود که متاسفانه اختصاص آن به صورت قطره چکانی بود و هر چه زمان بیشتر میگذرد، هزنیه پروژههای عمرانی نیز بالاتر میرود و اجرای آن سخت تر میشود.
گفتنی است ساخت راه آهن جوین به اسفراین از سال ۸۹ آغاز شده است./ خراسان شمالی ـ خبرنگار جام جم ـ اسدالله ابراهیمی
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگو با امین شفیعی، دبیر جشنواره «امضای کری تضمین است» بررسی شد