معاون بنیاد مسکن خراسان شمالی عنوان کرد

۴۰ درصد از مسکن های روستایی استان نیازمند مقاوم سازی است

اسدالله ابراهیمی ـ جام جم آنلاین ـ معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی از اجرایی شدن طرح هادی در ۵۲۰ روستای استان خبر داد و اظهار کرد: بر این اساس ۷۲ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از مزایای این طرح بهره مند هستند.
کد خبر: ۱۴۳۵۷۲۸
نویسنده اسدالله ابراهیمی

سعید رئوفی با اشاره به میزان میانگین بهره مندی ۶۸ درصدی روستاییان کشور از طرح هادی گفت : بر این اساس خراسان شمالی در این شاخص، بالاتر از متوسط کشوری است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد : ۷۲۲ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان وجود دارد که مطالعات طرح هادی در تمامی این مناطق انجام شده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن خراسان شمالی همچنین در ارتباط با  نگهداری از طرح هادی در روستاها اظهار کرد: هزینه های بسیار زیادی برای اجرای طرح هادی صرف می شود و انتظار می رود دهیاران و روستاییان در حفاظت از این طرح ها حساس باشند.

رئوفی گفت: متاسفانه مشاهده می شود آسفالت و زیرساخت های ایجاد شده برای آبادی و عمران روستاها براثر بی توجهی ساکنان روستاها و رهاسازی پساب ها تخریب شده و از بین رفته است.

وی با گلایه از تخریب های انجام شده به وسیله شرکت های خدمات رسان به زیرساخت های طرح هادی روستایی اظهار کرد: شرکت های خدمات رسان مکلف هستند پس از انجام طرح های عمرانی در روستاها، نسبت به ترمیم و آسفالت معابر اقدام کنند و وضعیت را به حالت قبل بازگردانند اما این اقدام به درستی انجام نمی شود.

سعید رئوفی افزود: سال های اخیر با توسعه خدمات رسانی شرکت گاز به روستاها، شاهد تخریب و خسارت های ناشی از گازرسانی به این مناطق بودیم که البته بخش زیادی از این خسارت ها جبران نشد و بنیاد مسکن خود نسبت به ترمیم آسفالت اقدام کرد.

بهره‌مندی ۷۲ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار از مزایای طرح هادی

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن خراسان شمالی اظهار کرد: اما خسارت ها به طرح هادی ناشی از خدمات شرکت آب و فاضلاب در روستاها همچنان وجود دارد، با توجه به فرسوده بودن شبکه آب رسانی در این مناطق، همواره شاهد حفاری و تخریب آسفالت هستم.

وی گفت: شرکت آب و فاضلاب براساس قانون مکلف است نسبت به ترمیم آسفالت و بازگرداندن شرایط به پیش از حفاری، اقدام کند./ خراسان شمالی ـ خبرنگار جام جم ـ اسدالله ابراهیمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها