رئیس پلیس راهور پایتخت امروز دوشنبه می‌گوید پلیس راهور یکی از اعضای تیم کمیته اضطرار آلودگی هوا بوده و تابع تصمیمات اخذ شده است، اما در حال حاضر طرح زوج و فرد از درب منازل اجرا نشده و در محدوده کاهش آلودگی اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۴۳۴۱۶۸

به گزارش جام جم آنلاین، رئیس پلیس راهور پایتخت سید ابوالفضل موسوی‌پور امروز دوشنبه ۱۳ آذرماه ۱۴۰۲ در گفتگو با فارس به اقدامات ویژه پلیس راهور در شرایط آلودگی هوا اشاره و اظهار داشت: پلیس راهور برخورد با خودرو‌های آلاینده و موتور‌های دودزا را به جد در دستور کار قرار داده است.

سرهنگ موسوی پور با بیان اینکه محدودیت تردد در طرح زوج و فرد تا پایان هفته ادامه دارد تصریح کرد: در راستای مصوبات کمیته اضطرار آلودگی هوا مقرر شد از روز یکشنبه تا پایان روز چهارشنبه تردد خودرو‌ها در محدوده آلودگی هوا با توجه به رقم آخر پلاک صورت بگیرد یعنی اگر رقم آخر پلاک خودرو فرد باشد خودرو در روز‌های یکشنبه و سه‌شنبه و اگر رقم آخر پلاک زوج باشد در روز‌های دوشنبه و چهارشنبه اجازه تردد داشته باشد در غیر اینصورت راننده متخلف مشمول اعمال قانون و جریمه می‌شود.

وی در پرسش به دیگر پرسش فارس در خصوص اعمال محدودیت زوج و فرد از درب منازل گفت: پلیس راهور یکی از اعضای تیم کمیته اضطرار آلودگی هوا بوده و تابع تصمیمات اخذ شده در این کمیته است؛ اما در در حال حاضر محدودیت تردد زوج و فرد از درب منزل اجرا نشده و فقط مختص محدوده کاهش آلودگی یا همان زوج و فرد سابق است.
رئیس پلیس راهور پایتخت از شهروندان درخواست کرد که با توجه به غلظت آلاینده‌ها از تردد غیرضروری در معابر خودداری کنند.

وی وضعیت آلایندگی در داخل تونل‌ها را شدید عنوان و خاطرنشان کرد: تردد موتورسواران تا قبل از این هم در تونل‌ها ممنوع بود، اما به موتورسواران هشدار می‌دهیم که با توجه به غلظت آلاینده‌ها که می‌تواند موجب سردرد، سرگیجه، عدم تعادل و ... شده و برای آن‌ها خطرآفرین باشد از تردد داخل تونل‌ها پرهیز کنند.

گفتنی است محدوده کاهش آلودگی هوا همان محدوده طرح زوج و فرد سابق است؛ یعنی از جنوب به شمال از بزرگراه بعثت به سمت شمال، بزرگراه نواب به سمت شرق، بزرگراه همت به سمت جنوب و بزرگراه امام علی به سمت غرب است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها