مردم ،آبی که در سراسر شبکه توزیع آب استان جاریست را با خیال راحت بنوشند.
مردم ،آبی که در سراسر شبکه توزیع آب استان جاریست را با خیال راحت بنوشند.
کد خبر: ۱۴۳۳۳۰۰

به گزارش جام جم آنلاین البرز،حمیدرضا نامداری مدیرعامل شرکت آبفای البرز در برنامه تلویزیونی « سفر اول » سیمای البرز و در پاسخ به برخی سوالات مردم از کیفیت آب توزیعی در شبکه آب شهری و روستایی، اطمینان داد که سلامت آب شرب استان مورد تایید آزمایشگاه مرجع و معتمد کشوری آبفای البرز و وزارت بهداشت ،درمان و علوم پزشکی است و مردم با خیال راحت آن را استفاده نمایند.

وی تعداد نمونه برداری خاص و تخصصی آب در شبکه توزیع در شش ماهه نخست امسال را 10 هزارو 192 مورد اعلام نمود 31 درصد فراتر از مدت مشابه سال قبل بوده است و افزود: نمونه برداری های کنترل کیفی آب اعم از باکتریولوژی، فیزیکی شیمیایی، فلزات سنگین، مواد آلی، سموم و مواد جانبی گندزدا در تمام 24 ساعت شبانه روزی و از تمام نقاط مختلف استان انجام می شود.

وی در خصوص وجود املاح یا شن و ماسه در برخی از محدوده ها تصریح کرد: وجود املاح در آب نه تنها برای بدن انسان مضر نیست، بلکه لازم و مفید است . اما گاهی اوقات در شبکه ، شن و ماسه رویت می شود که به هیچ عنوان آلودگی محسوب نشده و ناشی از نوسانات در تصفیه خانه ها و چاههای تامین آب و یا جدا شدن رسوبات از جداره لوله ها می باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها